• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kahtasataa karkuun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jose
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jose

New member
Voi maalima tätä liikennöintiä (jokohan tää on jo ollut täällä):

Moottoripyöräilijä pakeni poliisia kahtasataa

--------------------------------------------------------------------------------
Iisalmi
STT

--------------------------------------------------------------------------------

Iisalmen poliisi pidätti lauantaina 21-vuotiaan miehen, joka oli paennut poliisia moottoripyörällä jopa 198 kilometrin tuntinopeudella kaupunkialueella.
Mies oli ajanut poliisiauton tavoittamattomiin, mutta hänen jäljilleen päästiin videonauhoituksen ansiosta.
Kaahaus tapahtui perjantain vastaisena yönä. Hurjaa vauhtia ajava mies ohitti liikkuvan poliisin siviiliauton ja sai poliisit peräänsä. Kovimmillaan hänen mitattu vauhtinsa oli Leimun liikennevaloristeyksessä, jossa on 60 km:n rajoitus.
Asia edennee aikanaan käräjäoikeuteen. Puolen vuoden aikana miehen ajokortti on ollut aiemmin kahdesti poliisin hallussa vakavan piittaamattomuuden takia.

kaboom.gif
tää on varmaan ainut joka tehoo noihin tai sitten on vietävä saunan taakse.

Eihän se nyt itessään niin jos tulee ylinopeutta ajettua, mut on se kumma et joillekin tulee mieleen yrittää karkuun.

Eihän se nyt itessään niin jos tulee ylinopeutta ajettua, mut on se kumma et joillekin tulee mieleen yrittää karkuun.
Se on varmaan se semmoinen alkukantainen pakoreaktio...ei sitä aattele, kun jo kääntää kahvasta. Yhtäkaikki, ei kuitenkaan paranna tilannetta ja vielä vahemmän muiden & omaa turvallisuutta. Hölömöä mikä hölömöä; siitä kuitenkin jää poikkeuksetta kiinni (onneksi).

Kai tästäkin saadaan taas jeesusteluketju jossa nostetaan motoristien touhut tapetille, haukutaan kyykkykuskit ja bomberssit ja yhteen ääneen kerrotaan että "ylinopeudetkin käydään itse laitoksella tunnustamassa".

Samalla unohdetaan mitenkä pientä tälläinen mopolla sikailu on ja mitenkä esim. viikonloppuna kuoli autossa nuorisoa kaahimisen päätteeksi. Autolla damage näyttää tässä koheltamisessa aina kohdistuvan ikävin seurauksin muihinkin kuin kuljettajaan, siltikin tämän kesän suurin ongelma näyttää olevan muutama itseään vaihtelevalla kohtalolla riskeerannut ja riskeeraava motoristi.

Kai tästäkin saadaan taas jeesusteluketju jossa nostetaan motoristien touhut tapetille, haukutaan kyykkykuskit ja bomberssit ja yhteen ääneen kerrotaan että "ylinopeudetkin käydään itse laitoksella tunnustamassa".

Samalla unohdetaan mitenkä pientä tälläinen mopolla sikailu on ja mitenkä esim. viikonloppuna kuoli autossa nuorisoa kaahimisen päätteeksi. Autolla damage näyttää tässä koheltamisessa aina kohdistuvan ikävin seurauksin muihinkin kuin kuljettajaan, siltikin tämän kesän suurin ongelma näyttää olevan muutama itseään vaihtelevalla kohtalolla riskeerannut ja riskeeraava motoristi.
Ite en nyt moralisoi että pitäis kaikkien ajaa kiltisti ja lain mukaan, se on mun mielestä vaan niin tyhmää painaa 200 poliisia karkuun oli sitten pyörällä tai autolla. Ja noista kaahari autoilijoistahan täällä nyt ei hirveesti uutisoida  
tounge.gif

Ei nyt niin kovin pientä... Sitä paitsi: moottoripyöräfoorumi.

Luin vahingossa otsikon "Kahtasataa arkkuun"
blush.gif

No, eipä se kait kaukana olekkaan, jos tälläisiä pellehermanni-tempauksia suorittaa.

"Luonto hoitaa loput"

Hmm... Aloitanko?
smile_org.gif
Aloita vaan...

Itsekin ajoin viime viikonloppuna reilua ylinopeutta... ja vieläpä tarkoituksella. Tutkalla oikein mittasivat. Eivät pysäyttäneet ja sakkoja tuskin tulee vaikka rekisterinumeronkin ottivat ylös...
tounge.gif
Tämä kaikki tietysti tapahtui Kiikalassa (B-Weekendin varttimailisuoralla, jos joku hölmömpi tyyppi asiaa ei tajunnut...)
tounge.gif

jos ylinopeussakkojen määrä olisi edes jotenkin järjellä käsitettävä summa niin näiden karkuunlähtöjen osuus olisi varmasti pienempi.
nythän sakot ovat sitä kokoluokkaa että sitä saattaa hetken jopa harkita. karkuun jos pääsee on tuntipalkka todella kohdallaan.

kahtasataa kuudenkympin alueella....ei paha...taitaa nuo videolaitteet nykyään olla kohtuullisen hyviä kun tuntuu monesti jäävän kiinni niiden avulla nykyään....toivottavasti ei satu omalle kohdalle...ai niin....enhän minä koskaan
talktohand.gif

kahtasataa kuudenkympin alueella....ei paha...taitaa nuo videolaitteet nykyään olla kohtuullisen hyviä kun tuntuu monesti jäävän kiinni niiden avulla nykyään....toivottavasti ei satu omalle kohdalle...ai niin....enhän minä koskaan  
talktohand.gif
Kyllä vähän epäilyttää, miten asia mahtaa todellisuudessa olla. Minä noudatan aina nopeusrajoituksia, radallakin.
buttrock.gif

talktohand.gif
Kyllä vähän epäilyttää, miten asia mahtaa todellisuudessa olla. Minä noudatan aina nopeusrajoituksia, radallakin.
buttrock.gif
Eikö sarkasmi purrut ?
biggrin.gif

Joo...totta on että varmasti itsellänikin monta kertaa sakon paikka....en tosin ihan 60 alueella 200 vetele mutta enpä minä jeesustele ettenkö koskaan ajaisi keulien,ylinopeutta,tai muuten sääntöjen vastaisesti.

Toki järki käteen, ja 2 viikon päästä pääsen testailee tuota ratailua
062802jumpie_prv.gif

Back