• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kaistan jako

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suomipoika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

suomipoika

New member
Kaupungissa kerran meinasin ajaa yhen auton kylkeen kun se kääntyi vastaantulevana ruuhkassa eteen seisovan auton takaa. Sitten yks eukko hyppäsi valoissa ulos ja taas meinas napsahtaa. 10 kertaa joku jannu on sulkenut tien. Monesti on mennyt autoilijalla herne, kun on ohittanut paikallaan olevassa tai liikkuvassa jonossa jommalta kummalta puolelta, ne sulkee tien tai ei anna tilaa.

Kuuluuko harrastuksiin? Entäs motarilla?

Ainahan liikenteessä tilanteita riittää mutta pitää olla hereillä koko ajan ja ennakoida kaikkea mahdollista tapahtuvaksi.Melko mukavasti omasta mielestäni autoilijat suhtautuvat moottoripyöriin kun antaa selvän kuvan omista aikeistaan.
E:Itse ajan pääasiassa Turunmotaria ja se on aika jono ajelua kummallakin kaistalla,mitään huimia vauhteja siellä ei kannata edes yrittää käyttää.Sielläkin tilanteita on ja syntyy koko ajan.

no joskus tuntuu että sitä lasia kyllä pestään vaan sen takia että takana tuleva mopolija kastuisi
baaa.gif

Kesä kesältä "splittaaminen" helpottuu, kun alkaa autoilijat ymmärtämään ettei se ole heiltä pois mikäli pyörällä meneekin ruuhkassa autojonon ohi. Kehä I:llä täytyy antaa rekkakuskeille iso kiitos, aina kun huomaavat pyörän tulevan "keskikaistaa" siirtyvät lähes pientareelle antaen esteettömän ohitus tilan.
bowdown.gif

Välillä kyllä näkee näitä jotka yrittävät sulkea vapaan reitin, alkaa nykyisin aina naurattaa nämä.
033102ass_1_prv.gif
Onneksi yleensä toista kaistaa ajava siirtyy "vaistomaisesti" samaan suuntaan ja itselle ei tule kuin pieni mutka matkaan.
biggrin.gif
Nykyään on tullut itselle sellainen tapa että kun huomaa jonkun antavan tietä, itsellä nousee sormet kahvalta morjenstamaan kiitokseksi. Pikku vaiva sanoa kiitos, tuskin kukaan on tosin huomannut, mutta ainakin itellä parempi mieli.

Kesä kesältä "splittaaminen" helpottuu, kun alkaa autoilijat ymmärtämään ettei se ole heiltä pois mikäli pyörällä meneekin ruuhkassa autojonon ohi.
Ja kesä kesältä posliinit puuttuu yhä vain helpommin ja helpommin splittaamiseen
confused_orig.gif
Ja joka kerta pv-sakot paukkuu
crazy.gif

Nimim: Alle 30km/h nopeudella seisovaa jonoa yli 200e edestä splitannut
bawling.gif

Minä olen kyllä splitannut joskus poliisiautonkin ohi, eivätkä ne ole tulleet mitään sanomaan.

Toisaalta, mitenkäs ne sieltä jonosta olisivat peräänkään päässeet.
lookaround_orig.gif

no joskus tuntuu että sitä lasia kyllä pestään vaan sen takia että takana tuleva mopolija kastuisi  
baaa.gif
Noin viikko sitten oli samana päivänä 2 autoa jotka teki mulle samaa. Näinhän mä kyllä että ikkuna oli hitusen likainen ja ekan pesun jälkeen se oli taas puhdas. Tietysti hidastin ja ajoin reunaviivan viereen ni lisää vaan pesurista lasolia taivaalle
mad.gif

Mikäs estää laittamasta pesuria myös moottoripyörään jos siinä on plexi. Suuttimetkin voi säädellä silleen kivasti ajatellen vaikkapa liikennevaloissa pesemistä.
idea3.gif

Mikäs estää laittamasta pesuria myös moottoripyörään jos siinä on plexi. Suuttimetkin voi säädellä silleen kivasti ajatellen vaikkapa liikennevaloissa pesemistä.
idea3.gif
Laittaa semmoisen pienen säiliön täyteen astianpesuainetta ja suuttimen suoraan sivulle. Voi sitten ruutata koko auton kyljen matkalta ja toivoa että kotilokuskilla olisi ikkuna auki
033102bebe_1_prv.gif

sanoi:
Noin viikko sitten oli samana päivänä 2 autoa jotka teki mulle samaa. Näinhän mä kyllä että ikkuna oli hitusen likainen ja ekan pesun jälkeen se oli taas puhdas. Tietysti hidastin ja ajoin reunaviivan viereen ni lisää vaan pesurista lasolia taivaalle

Keskimäärin kuinkamonta kertaa tulee itse katsottua onko joku takana ennen tuulilasinpesua?

aina, potuttaa kun tulee toisten nesteet naamalle joten en sita muille tee
talktohand.gif

ja kyse on siis lasolista.
wink.gif

Aamuisin jos pyörällä huritelen töihin, ni saa tuolla Itäharjun Prisman risteyksessä splittaamaalla säästettyä aikaa tollasen 10 minuuttia.
Vitusti autoja, yks kaista ja 0.243 sekunnin vihreät valot.

Ei silti, että kovin usein splittailua harrastaisin ihan vaan sen splittailun takia. Poikkeus tosin vahvistaa säännön.

Tampereella on kanssa yks paikka missä säästää aivan helvetisti aikaa splittaamalla:
Tulee Tampereelta moottoritietä Pirkkalaan, ruuhka-aikaan.
Siinä kohdassa jossa tie muuttuu 1 kaistaseks, on oikeesti 2 kaistaa alkuun, ja muissakin kohdissa tosi leveä.
Ja tässä kohdassa on nähty jopa poliisin splittaavan
biggrin.gif

Back