Kakkospyörä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jone76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jone76

New member
Kakkospyörä

"Talven" kuluksi kyssäri; mikä pyörä kakkospyöräksi ulkomailla? Eli halpa kikotin jota käytetää ainoastaan ulkomailla tapahtuvaa ajelua varten. Seuraavaksi suunnilleen tärkeysjärjestyksessä ominaisuuksia joita haetaan:
1. Hinta muutaman tonnin (2-4000 €)
2. Luotettava (mahdollisimman varma paketti, joka ei kaipaa kuin perushuollot)
3. Kuutioita viidestä sadasta ylöspäin
4. "Taipuisa"
5. Soveltuva radalle, vuoristoon, motarille :)-

Kohta viisi on jo mahdoton...joten keskitytään neljään ekaan. Sijoituspaikaksi saattaa tulla Budapestin eteläpuoli josta ajoja alpeille ja adrianmeren rannoille. Ajot yksipäällä ja tavarat tankkilaukkuun ja kääröön/ sivulaukkuihin.

Toinenkin kyssäri olisi; mitä pitää huomioida pyörän ostossa ulkomailta? Eli ostan esim pyörän Unkarista. Onko muuta kuin kauppojen teko, rekisteröinti ja vakuuttaminen.
 
Jos Suomen kilpiin aiot niin katsatus täytyy tehdä, jos pidät paikallisen reksiterikilven niin voi olla vaikeaa omalle nimelle saada papereita kuntoon ellei löydy osoitettasi ko. maasta. Joillakin kulkuneuvoja kavereiden nimissä jotka asuvat ko. maassa.
 
Kohta 5 ei ole mitenkään mahdoton, olet sitäpaitsi unohtanut kyseisestä kohdasta soratiet ja jääradan.
Tosin ao. mopon orkkisvanteille sopivia nastoitettavia rupulirenkaita on tällä hetkellä lähes mahdotonta löytää.

Vastaus on CBR 600 F, F2-F4i. Ei paras millään osa-alueella, mutta todennäköisesti
yksi monikäyttöisimmistä koskaan valmistetuista mopoista.
 
No hei, omaa pitää nostaa :D Eli näitä vanhoja RF900 susukeja saa aika halvalla "tuolta" euroopasta. Sanotaan näin, että omanlaisensa vaihtoehto. Loppupään (-98) malleja kun hakee pienillä kilsoilla niin vois ehkä olla… Ettei perushuoltoa tulis niin paljoa. Tosin pyörä on helppo huollettava. Motti on hyvin pitkälti GSXR 1100 kone tuunattuna loivemmaksi ja keskiväännökkäämmäksi (135 heppaa/100.2 Nm @ 9000) mikä on ainakin essonpuheiden perusteella luotettava, vaihteisto on välitetty niin että kiihtyy 0-100 alle kolme sekkaa. Ajotaito II -kouluttajani jutteli (omakohtaisellla tiedolla) jotta olis vissiinkin tuolla mahdollista ajaa Alastarolla 1.40 vauhtia :p
 
Jos suht maltillisilla kilsoilla ja hyvässä iskussa olevan VFR Hondan tuohon hintaan löytää niin saattaisi olla aika vahva vaihtoehto :thumbup:
 
seiskapätkä z vois olla tohon summaan aika hyvä. Tankki laukku siihen niin awot. Tai jos kyykkyä niin cbr rr 600. Saa varmasti euroopastA tuohon rahaan.
 
No hei, omaa pitää nostaa :D Eli näitä vanhoja RF900 susukeja saa aika halvalla "tuolta" euroopasta. Sanotaan näin, että omanlaisensa vaihtoehto. Loppupään (-98) malleja kun hakee pienillä kilsoilla niin vois ehkä olla… Ettei perushuoltoa tulis niin paljoa. Tosin pyörä on helppo huollettava. Motti on hyvin pitkälti GSXR 1100 kone tuunattuna loivemmaksi ja keskiväännökkäämmäksi (135 heppaa/100.2 Nm @ 9000) mikä on ainakin essonpuheiden perusteella luotettava, vaihteisto on välitetty niin että kiihtyy 0-100 alle kolme sekkaa. Ajotaito II -kouluttajani jutteli (omakohtaisellla tiedolla) jotta olis vissiinkin tuolla mahdollista ajaa Alastarolla 1.40 vauhtia :p

Surullista, mutta totta on, että lähes millä tahansa moottoroidulla kaksipyöräisellä ajaa 1.40 vauhteja Alastarolla. Jo tuollaisella noin kolkytheppaisella 250 CBR:llä mennään alle 1.50 kohtuu aktiivisen rataharrastajan toimesta (vakiokuosi & puhtaat katurenkaat). Se on se peili...:no:

OT loppu.

Aloittajalle: 12R Kawa. Täällä härmässä on hinnat alkaen hieman päälle neljä tonttua. Ulkomailla huokeampaa. Jos pienempi, niin ei tuo mainittu 600 CBR ole paha.
 
Surullista, mutta totta on, että lähes millä tahansa moottoroidulla kaksipyöräisellä ajaa 1.40 vauhteja Alastarolla. Jo tuollaisella noin kolkytheppaisella 250 CBR:llä mennään alle 1.50 kohtuu aktiivisen rataharrastajan toimesta. Se on se peili...:no:

OT loppu.

Aloittajalle: 12R Kawa. Täällä härmässä on hinnat alkaen hieman päälle neljä tonttua. Ulkomailla huokeampaa. Jos pienempi, niin ei tuo mainittu 600 CBR ole paha.

Tootta mooses :p Kunhan tässä suutani soitan tammikuuta tappaessa, mielessä nimenomaan tuo kakkospyörämaininta :;): Toisaalta näin ilman suurempaa tietoa käy mielessä että ruiskupeli voisi olla hyvä jos vuoristoon työntää, en sitten tiedä miten suuri merkitys sillä on että ilma käy ylhäällä ohuemmaksi ja joku kaasarikone saattaa mennä laihalle???
 
Toisaalta näin ilman suurempaa tietoa käy mielessä että ruiskupeli voisi olla hyvä jos vuoristoon työntää, en sitten tiedä miten suuri merkitys sillä on että ilma käy ylhäällä ohuemmaksi ja joku kaasarikone saattaa mennä laihalle???

Vai meniskö sittenkin, sen ilman ohetessa, rikkaammalle? :right:
 
:thumbup:
Kohta 5 ei ole mitenkään mahdoton, olet sitäpaitsi unohtanut kyseisestä kohdasta soratiet ja jääradan.
Tosin ao. mopon orkkisvanteille sopivia nastoitettavia rupulirenkaita on tällä hetkellä lähes mahdotonta löytää.

Vastaus on CBR 600 F, F2-F4i. Ei paras millään osa-alueella, mutta todennäköisesti
yksi monikäyttöisimmistä koskaan valmistetuista mopoista.
 
600 honda oli (ja on edelleen) vahvana mielessä useammallakin mallilla, mutta miten tuo; Triumph Daytona 675R?
 
Back
Ylös