• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kännykkä moottoripyörässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sone
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Sone

New member
Tai oikeastaan kysymys kuuluu minkälaisia systeemejä ootte käyttäneet/rakennelleet että ajaessa saisi jonkun merkin että puhelin soi taskussa?

-Sone

Ai niin kuin joku "flash light" visiirin yläosassa?
wink.gif

Leikki sikseen, mulle riittää vastaaja sekä 1 - 2 tunnin välein tapahtuvat tupakkitauot.

Ittellä "vanhanmallin" nappi korvassa (ja poskessa ku arven jälet kun kypärän ottaa pois päästä  
tounge.gif
se johto se johto...) ja HF-profiilissa automaattivastaus. Eli kun soi, niin 3 sekuntia ja linja auki. Ei tartte käpistellä puhelinta taskusta tms ehkä vähemmän turvallista.

Moottoritienoppeuksissa vain ei itte kuulu, vaikka se nappi korvassa, kun saakelin potta humisee ja vinkuu niin pahasti... vastapuoli kyllä kuulee kun mikki on het suun vieressä.

Itsellä kun työn puolesta joudun puhelinta mukana kantamaan, on Autocomin Active-raider kytketty pyörään. Plussana on että voi kuunnella kännykän radiota ajon aikana jos haluaa, kuuluu vielä ihan hyvin myös moottoritie nopeuksilla.  
062802moto_prv.gif

Clas ohlson myy sellaista kypärään asennettavaa bluetooth HF värkkiä, joka todella toimii...!!

Kiitokset vastanneille! Pitääkin alkaa noita vaihtoehtoja tutkiskeleen kun työnpuolesta joskus on vastauspakko...

-Sone

Kyllä sen tärinän yleensä tuntee, vastaa sitten jos on pakko. Yleensä ei kyllä ole pakko...

Jep, tärinät vaan päälle, jos ihan pakko on.

Ja joskus on pakko. Itse olen etsiskellyt - toistaiseksi turhaan - sellaista vekotinta, joka jakaisi linjan mp3-soittimen ja puhelimen kanssa. Eikä todellakaan huvittaisi hankkia mitään autocomeja noin yksinkertaisen tarpeen vuoksi. Jos ei löydy, pitänee askarrellap*skarrella itse.

puhelin äänettömälle ja penkin alle. töistä kuitenki vaan soiteltas ja yritettäs pilata mun kruisailutuokio
sport05.gif

Jep, tärinät vaan päälle, jos ihan pakko on.

Ja joskus on pakko. Itse olen etsiskellyt - toistaiseksi turhaan - sellaista vekotinta, joka jakaisi linjan mp3-soittimen ja puhelimen kanssa. Eikä todellakaan huvittaisi hankkia mitään autocomeja noin yksinkertaisen tarpeen vuoksi. Jos ei löydy, pitänee askarrellap*skarrella itse.
http://www.ljudia.fi/ tuolta löytys ainakin sellanen vehe joka jakaa puhelimen ja vaikka mp3 soittimen samaan korvanappiin,saatavana nokian ja sonyericssonin puhelimiin, hintaa 32€. Sivut eivät toimi firefoxilla kunnolla mut muilla pitäis pelata... Samaisessa puljussa olisi koss spark plugit 18€ hintaan, tekisköhän tollasilla mitään??

Juu värinäakku on kiva jos sellainen on, nokian 9300 commussa sellaista ei ole.

-Sone

Itsellä on ollut värinät 4 - 5 viimeisimmässä kännykässä, mutta en kyllä niitä ajovarusteiden läpi tunne. Ehkä sitten, jos kännykkä olisi kalsareiden ja ihon välissä...
tounge.gif

Joku halpis-vilkkuva avaimenperä tms. voisi olla kätevä pyörän mittaristoon kiinnitettynä. Ei sillä, että kerkeäisi vastaamaan, mutta tietäisi pysähtyä ja soittaa tarvittaessa takaisin. Tosin joku juuri kertoi, että tuollainen voi vilkkua myös tukiaseman vaihtuessa, joten näin toimiessaan laitteesta ei olisi hyötyä.

Mielestäni näissä nykyisissä kommunikaattoreissa on liian pienet näppäimet hanskat kädessä ajon aikana käytettäväksi, netin selaaminen ja kiirellisten eemeleitten lukeminen turhan vaikeaa. Tietääkö kukaan, onko niihin saatavissa tuulisuojattua puheohjausta tai mahdollisesti magneetilla tankin päälle kiinnitettävää irtonäppistä sadehanskanäppäimistöllä..?

Mielestäni näissä nykyisissä kommunikaattoreissa on liian pienet näppäimet hanskat kädessä ajon aikana käytettäväksi, netin selaaminen ja kiirellisten eemeleitten lukeminen turhan vaikeaa. Tietääkö kukaan, onko niihin saatavissa tuulisuojattua puheohjausta tai mahdollisesti magneetilla tankin päälle kiinnitettävää irtonäppistä sadehanskanäppäimistöllä..?
biggrin.gif

Sellanen vilkkuva avaimenperä ois aika jees, mistähän sellasia löytäs. Pitää metästellä..

Nokian handsfreitä oon testaillu mut se nappi kyllä painaa korvaa hiukka liikaa kypärän alla. Pointti ois vaan nähdä milloin puhelin soi ja sit pysähtyä ja soittaa takaisin..

-Sone

Puhelimeen vastaamisesta viis, mutta oishan se räyhäkkää käyttää geepeeässää kun kaiken maaliman pikkuteitä ruuvailee. Välillä on pihalla ku... noh, lintulauta  
tounge.gif
Tarttis vaan kehitellä sopiva tellinki kapulalle että pysyis kartalla... Tai sitte opetella lukeen paperikarttaa kunnolla!  
biggrin.gif

Juu sama ongelma ittelläkin GPS:n suhteen. Tarttis kehitellä joku tellinki tai sitten ostaa customiin sopiva tankkilaukku. Karttaa kyllä osais lukee, mutta muisti on niin lyhyt, että parin mutkan jälkeen lyö yleensä tyhjää ja joutuu kaivaan kartan repusta ja tarkistaan tilanteen
tounge.gif
Niin oliskos kellään myydä tankkilaukkua
smile_org.gif

Ajaessa puhelin on taskussa ,kelläpäs olis niin tärkeetä asiaa,että tarvis kesken ajon vastata.Puhelin on mukana lähinnä sitä varten jos tarvitaan tien päällä jonkinlaista apua.
sport05.gif

Back