Kärpäset irti katteista ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kekke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kekke

New member
Tervehdys. Milläs olette ottaneet joukkomurhatut hyönteiset irti katteista esim. piiiitkän tourneen jälkeen, kun edes pyörän originaali väri ei tahdo raatojen alta erottua ?

Itse olen koettanut pitää läsäyksille altistuvat katteen osat ja pleksin hyvässä vahassa ja nyt on osoittautunut erittäin hyväksi tuo Autoglym motorcycle cleaner ja paineellinen vesi.

Muita ajatuksia ?

-k-
singledero.gif

Ite havainnut mäntyöljypohjaset pesuaineet toimiviksi noitten joukkohautojen irrottamiseen. Esim pineline.

Solmaster AS 40. Motonetistä esimerkiksi edukkaasti isommassa 5 litran astiassa. Haisee ihan samalle kuin autoglymin tuote, mutta vain halvempaa ja vahvempaa. Voi siis lantrata halutessansa.

Vesi ja saippua, ja hiukan kärsivällisyttä. Pyyhe tai vaikka keittiöpaperia kun levittää märkänä siihen pinnalle ja jättää vartiksi kostumaan niin orgaaninen materiaali lähtee vaivatta ja ilman hankausta.

Motonetista Sonax Xtreme Hyönteisirrote. Suihkepullo, tuntuu kovin riittoisalta, enkä kehuisi, jos ei oikeasti olisi toimiva.

Itse ala ainakaan kikkailemaan millään "lähtee ihan hyvin" -konsteilla. Tota suihkuttaa, antaa hetken vaikuttaa ja lähtee ämpärillä kaadettuna juoksevalla vedellä melkein omineen irti, ei ainakaan tarvitse hangata millään.

Itse oon todennut parhaax motonetin motox liuottimen huuhtelee eka vedellä ja sit suihkii sitä ja ottaa muijan vanhan tiskiharjan ni johan lähtee ja sama tuote on toiminut itsellä parhaiten ketjurasvan putsaamiseen vanteesta.

Ihmesienellä. Suosittelen kokeilemaan. Kaikki, pitempäänkin kiinni olleet ötökät irtoaa kevyellä pyyhinnällä ilman mitään liuotin- tai muitakaan pesuaineita. Naarmuja en ole huomannut näin parin kesän käytön jälkeen, ainut miinuspuoli on sienten nopea kuluminen.

Itsellä on vakio keino autoihin ja pyöriin: Pyyhe kostuttaa ihan vain vedellä läpimäräksi ja se sitten pestävän alueen päälle ja antaa liota siinä ~20-30 minuuttia. Tämän jälkeen vaan normaali saippualla pesu ja lähtee.

Tahtovat olla nuo ötökät melko "vesiliukosta" kamaa loppupeleissä.

Würth pineline tehopesulla lähtee taatusti ja ei sisällä liuottimia..
thumbs-up.gif

Jos haluut kekke kokeilla sitä niin tuu hakee mul on 50l. pytty sitä..
biggrin.gif

würth hyönteisirrote, tota suihkauttaa antaa vaikuttaa vähän aikaa. Hyönteiset lähtevät itse valumaan sitten vain vettä perään.

Itsellä on vakio keino autoihin ja pyöriin: Pyyhe kostuttaa ihan vain vedellä läpimäräksi ja se sitten pestävän alueen päälle ja antaa liota siinä ~20-30 minuuttia. Tämän jälkeen vaan normaali saippualla pesu ja lähtee.

Tahtovat olla nuo ötökät melko "vesiliukosta" kamaa loppupeleissä.
Tää on oikeesti toimiva.
Lämmin märkä pyyhe ja antaa vaikuttaa,, sen jälkeen normaali pesu ilman mitään hankaamisia.

Sama toimi visiirille mut pyyhkeen sijaan voi käyttää myös käsipyyhkeitä tai muuta paperia.

paras tähän asti 5 itikoista suihkepullossa. antaa vaikuttaa 30 sekkaa ja ötökät saa kyytiä, ehdottomasti paras litku tuohon hommaan.

Ihmesienellä lähtee vaivattomasti. Kastaa vaan sienen veteen ja pari pyyhkäisyä, niin se on sillä selvä.

Toi Auto Glymin mopon pesuaine on kyllä toimivaa tököttiä. Lähtee jarrupöly ja ötökät hyvin pois, eikä tarvii sienen kanssa pelleillä. Ja ei oo pahan hintaistakaan.

Halvin ja paras, ihan tavallisella kraanavedellä kasteltu talouspaperi läpytellään katteisiin kiinni ja tarvittaessa kastellaan uudelleen, ötökät lähtee takuuvarmasti. Sama kosnsti käy viisirin ötököihin. Hyvä ja halpa konsti, ei tartte mitään ihmeaineita.

würth hyönteisirrote, tota suihkauttaa antaa vaikuttaa vähän aikaa. Hyönteiset lähtevät itse valumaan sitten vain vettä perään.
Hyönteisirrote taitaa olla samaa tavaraa kun tehopesu...
withstupid.gif
Ei oo samaa tavaraa.

Tuolta voitte katsoa kaikki eri Pineline tuotteet ja mihin ne sopii. Pineline
Olen kokeillut tuota hyönteisirrotettakin ja lopputulos on samanlainen kun tehopesussa, eli lähtee pelkällä painepesurin toimesta auton keulasta.
Miks ostaa monta purkkia hyllyyn lojumaan kun yks hoitaa homman, tehopesulla oon myös pessyt auton konehuoneen ja kumi osistakin on tullut kuin uudet...

Vesi on paskan tohtori. En sano tätä vinoiluna mutta juurikin se liotus irrotta ökkömönkiäiset ilman sen kummempia myrkkyjä. Vettä ja aikaa ja vielä vähä aikaa.

Back