Kärsitkö öljyista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja trj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

trj

New member
Aiheuttaako joku öljymerkki sinulle ihottumaa, hinkuyskää tai vesipöhöä? Kenties välittömästi väärään merkkiin lankeamuksesta johtuvia öljynvaihdon jälkeisiä puhjenneita renkaita tai esim. rikkoontuneita etupään stefoja? Tai aiheuttaa muuten vain huonoa karmaa elämään?

Vai onko kenties joku öljymerkki sellainen että sinun on pakko saada sitä koneeseen, että ilman sitä et voisi kuvitella enää eläväsi jos sen myynti lopetettaisi? Eli maailma kaatuu ja kaikki tekniset, öljyä märehtivät laitteet hajoaa välittömästi siihen paikkaan?

Kalpene Kalle Päätalo, nyt on tulossa ainakin yhtä paljon kuin sinun koko tuotanto yhteensä tekstiä, ja öljyn valmistajille suunnaton määrää teknistä tietoutta ja oppia kuinka öljyt tulee oikea oppisesti valmistaa jotta voimme nukkua yömme rauhassa ilman pelkoa öljyn aiheuttamasta katastrofista.

Kovaa vääntöä, noin 785 sivullista painavaa sivua ja teknistä tietoutta kyseisestä öljyasiasta odotellessa.

öhöm, otsikkoon taisi nyt tulla kirotusvrihe...
kyllä siellä pitää näinä päivinä olla mukana sanat MITÄ + ÖLJYÄ
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Kärsin, kun tällä ruholla pitää olla paskasella lattialla selällään-kylellään ähkiä ja kähjätä proppua auki – vtt se oli sittenkin se toinen hylsy – ja tahita kaikki paikat jäteöljyyn ja selkä jumii ja polvet paukkuu...

Karsin kovasti ja valtavasti. Edellisen viestin poistanut moderaattori taitaa karsia myos.

Silloin kun tein dieselasentajatöitä niin sain Delvacista ihottumaa.
Nykyään saan muustakin öljystä kutinaa niin että pitää kumihanskailla kaikki hommat joissa voi öljyyntyä. Onneksi ei ole kumiallergiaa. Voisi renkaanvaihtokin olla hankalaa.
Kerran olen kaatunut öljyläikkään risteyksessä mutta merkistä ei valitettavasti ole tietoa. Sekin aiheutti, välillisesti, iho-oireita.

Ruokaöljy on ollut toistaiseksi ok. Kalanmaksaöljy väkisin juotettuna ei. Lapsuuden trauma, nääs. Hiusöljyä en ole käyttänyt koska olen enemmänkin heavymetal-osastolla operoinut.

mm

Silloin kun tein dieselasentajatöitä niin sain Delvacista ihottumaa.
Nykyään saan muustakin öljystä kutinaa niin että pitää kumihanskailla kaikki hommat joissa voi öljyyntyä. Onneksi ei ole kumiallergiaa.
Öljyallergiaan on tyrehtynyt monen asentajan ura. Öljyn merkillä tai mallilla ei sinällään ole merkitystä.

Jostain on ilmeisesti tullut se harhakäsitys, että olisi ihan ok laskea öljyä paljaalle iholle.

Ne vanhat traumathan ne...
biggrin.gif
.

Vuosikymmeniä sitten sai vanhaan louskuun 406 meseen
kantaa litratolkulla Delvaccia samalla kun tarkisti naftan.

Kaikki muut tankkas naftan ja tarkisti öljyt, mut mä vaan.... selkä vääränä
sad_orig.gif
.

....Että helvettiin koko D.

Huono selkä, tyrä, unettomuus, närästys ja ilmavaivat.... kaikki vitsauksethan ne siitä...
crazy.gif
.

Onneksi maailmassa on kuitenkin jotain mihin voitelun
osalta voi luottaa.

Castrol Power 1 Racing... ja neitsytöljy.... vaikka hieman kokenemmankin neitsyen
wink.gif

Aina kun vaihdan öljyt,autosta tai m-pyörästä,ja saan käsiini jäteöljyä alkaa käsiäni kutisemaan.
Pyyhin öljyn pois ja kutina loppuu...

Meinas oikein unohtua
biggrin.gif
.

Nykyisin erityisesti risiininkatku aiheuttaa lähes hallitsematonta levottomuutta, samoin kuin "kopteribensan käry". Ihan oikeesti
biggrin.gif
.

Vaikutus on täysin verrattavissa neitsytöljyn tuoksuun
tounge.gif
.

Delvacin aiheuttamasta keskustelusta tulee ihottumaa. Aina kun se nimi lukee tuolla foorumin pääsivun vasemmassa laidassa niin dermatologin linja käy kuumana ja bepanthenia menee tuubi.

Itse aineesta ei ole mitään kokemuksia. Jätän huoltohommat ammattilaisille, jotka ne osaavat. Ja jostain syystä musta tuntuu, että se on aivan sama mitä siellä koneessa pyörii, kyllä ne nykyajan öljyt ovat kaikki ihan riitävän hyviä.  
062802moto_prv.gif

Aloitin aamuni lusikallisella Möllerin kalaöljyä. Lounaalla tulenen sijoittamaan Kalamata oliiviöljyä salaattiini. Lounaan vihanneslisäkkeen paistanen rypsiöljyssä pannulla. Koiran muonaan sekoitan kylmäpuristettu rypsiölyä, ja turkki kiiltää.

Rasvasta menoa.

Aloitin aamuni lusikallisella Möllerin kalaöljyä. Lounaalla tulenen sijoittamaan Kalamata oliiviöljyä salaattiini. Lounaan vihanneslisäkkeen paistanen rypsiöljyssä pannulla. Koiran muonaan sekoitan kylmäpuristettu rypsiölyä, ja turkki kiiltää.

Rasvasta menoa.
Kyllä, oikean tyyppiset rasvat ovat tärkeitä elimistön hyvinvoinnin kannalta. Olen itse ottanut tavaksi käyttää delvacia salaattikastikkeessa.
Soveltuu erinomaisesti myös paistamiseen, sekä fondyy keittimeen.

Fondyy-öljyt voi kätevästi ja myöskin ekologiselta kantilta katsottunakin uusio käyttää moottorissa.
062802moto_prv.gif

Entä tämä henkinen paine kun nyt en voikkaan enää paljastaa kenellekkään millaiset öljyt moottoriin laitan .
Jatkanko öljynvalmistajien linjalla vai otanko ohjat ja suuret riskit omiin käsiini .
Ei tahtonut viikolla uni tulla kun mietiskelin Bemarin moottorin teknologiaa että onhan se varrattavissa Kupla Volkkarin koneeseen tuolta -40 luvulta ja jo pikkupoikana näin kun Ossuuskaupan makasiinista sinne konneeseen kannettiin pänikällä Mobilin 10W/30 SF-CC öljyä ja nethän oli aina muutaman kymppitonnin jäläkiin koneremontissä kun petilaakerit petti .
Ja sentakia Isä ei koskaan huolinut Volkkaria vaikka naapuri ajo sillä jatkuvasti.

Ja nyt minun pitäs uskaltaa laittaa ihan ite sinne konneeseen 10W40 täys-synteettistä .
Eilen iltana salaa tilasin Louis:ilta laatikollisen suodattimia ja propun tiivisteitä ja magneettiropun .
Miten minä nyt uskallan olla ko edellisen öljynvaihdon hinnalla mie saankin kolme kertaa vaihdettua öljyn ja putsarin tulevaisuudessa .
Pitäkö noille mopoöljykauppiaille järjestää joku kerräys että ne pärjäis ko taantumaakin pukkaa kuulemma taas.
Veispuukkiin perustaa niille ryhymä että sais ees tykätä.

Ja jostain syystä musta tuntuu, että se on aivan sama mitä siellä koneessa pyörii
no juuri tämähän se on se "driving force" näiden kaikkien loputtomien ölppä- ja rengasvääntöjen ja minkähän vielä takana......
Tärkeintähän ei ole "totuus", vaan keskustelu. Niin kuin tärkeintä ei ole päämäärä, vaan matka. Vähän niin kuin moottoripyöräilyssä... tai elämässä.  
idea3.gif

Back