Kataloniaan 10.6 motoja kattelemaan

Meidän retkiseurueemme yksi jäsen ei saa autoaan myydyksi joten hän joutuu jäämään tänne kotomaahan.
Me 3 kaverusta olemme lähdössä 6.6 illalla laivalla Saksaan, 8.6 on tarkoitus siirtyä suht vauhdikkaasti Espanjaan, Barcelonaan. Katella moto-GP kisat ja ajella sitten rauhallisemmin takaisin. Paluu on varattu pe-la yöksi Saksasta, molemmat suunnat Finnlinesin laivoilla. Kaikki matkan hotellit on varattu.
Reitti kulkee takaisinpäin Andorra-Marseille-Nizza-Route Les Grades Alpes-Luxemburg-Belgia-Hollanti-Saksa.
Hotellipaketin hinta on noin 200 euroa/naama ja laivamatkan hinta karvan yli 400 euroa( edellyttää Smoton jäsenyyttä).
Eli yksi paikka olisi vapaana hauskalle reissulle etelään.
Lisätietoja Sergeiltä, 0405534203.
-Sergei-
 
Lähtö keskiviikkona 6.6. Finnlinesin laivalla Saksaan, perillä seuraavana iltana klo 20, laivalla täysihoito. Rannasta 14 kilsaa matkaa yöpaikkaan. Aamulla tavaroiden täydennystä ja valmistautuminen pitkään ajoon. Matka alkaa Lyypekistä ja suuntaamme Berliinin ohi Myncheniin päin, sieltä hieman takaisin pohjoiseen päin Kasselin lähelle. Sieltä etelään Karlsruhen likelle, josta pujahdamme Ranskan maalle. Matkalla Lyon ja sitten välimeren rantaan. Keula kohti Espanjaa, Barcelonaa, jossa olemme toivottavasti ennen puolta päivää. Jos haluaa niin tässä vaiheessa voi mennä kattelee harjoituksia radalle, taikka helliä hanuria hotellin uima-altaalla. Sunnuntaina sitten kisaa seuraamaan, ja sen jälkeen siirtymä kohti Andorraa jossa majoitumme hotelliin kaupungin keskustassa. Aamusta matkaan kohti Ranskaa, matkalla Perpingan ja kaunista välimeren rantaa. Illaksi saavumme Marseillen liepeille jossa yövymme. Aamusta sirrymme ehkä kaikkein kauneinta välimeren rantaa Saint Tropezin kautta Nizzaan, tämä on lyhyt siirtymä jolloin ehdimme käydä Monacossa päivällä. Voimme ostaa Monacon Siwasta pussikaljaa ja makkaraa ja nauttia niitä vaikka Keken aluksen kannella. Majoitus on Nizzassa 14 kilsan päässä Monacosta, eli siis naapurissa, Monacon hotellit olisivat kaataneet matkabudjettimme lähes kokonaan. Nizzasta matka jatkuu alpeille, route les grandes alpes, majoitus vuorilla hyvässä hotellissa. Sieltä jatkamme matkaa Luxemburgiin, pittoreskiin kaupunkiin nimeltään Vianden, josta uusin Moottori-lehti kertookin. Siellä majoitumme hienoon hotelliin. Viimeisenä aamuna suuntaamme keulan kohti Belgiaa ja Hollantia ja myöhään illalla saavumme laivalle. Sekin on täysihoidolla oleva Finnlinesin kippo.
Tälläinen näin lyhyesti on tuleva reissumme.
Yksi mahtuu mukaan.
Hotellit on varattu ja laivamatkatkin tietenkin.
Lisätietoja saa Sergeiltä.
-Sergei-
 
Lähtö keskiviikkona 6.6. Finnlinesin laivalla Saksaan, perillä seuraavana iltana klo 20, laivalla täysihoito. Rannasta 14 kilsaa matkaa yöpaikkaan. Aamulla tavaroiden täydennystä ja valmistautuminen pitkään ajoon. Matka alkaa Lyypekistä ja suuntaamme Berliinin ohi Myncheniin päin, sieltä hieman takaisin pohjoiseen päin Kasselin lähelle. Sieltä etelään Karlsruhen likelle, josta pujahdamme Ranskan maalle. Matkalla Lyon ja sitten välimeren rantaan. Keula kohti Espanjaa, Barcelonaa, jossa olemme toivottavasti ennen puolta päivää. Jos haluaa niin tässä vaiheessa voi mennä kattelee harjoituksia radalle, taikka helliä hanuria hotellin uima-altaalla. Sunnuntaina sitten kisaa seuraamaan, ja sen jälkeen siirtymä kohti Andorraa jossa majoitumme hotelliin kaupungin keskustassa. Aamusta matkaan kohti Ranskaa, matkalla Perpingan ja kaunista välimeren rantaa. Illaksi saavumme Marseillen liepeille jossa yövymme. Aamusta sirrymme ehkä kaikkein kauneinta välimeren rantaa Saint Tropezin kautta Nizzaan, tämä on lyhyt siirtymä jolloin ehdimme käydä Monacossa päivällä. Voimme ostaa Monacon Siwasta pussikaljaa ja makkaraa ja nauttia niitä vaikka Keken aluksen kannella. Majoitus on Nizzassa 14 kilsan päässä Monacosta, eli siis naapurissa, Monacon hotellit olisivat kaataneet matkabudjettimme lähes kokonaan. Nizzasta matka jatkuu alpeille, route les grandes alpes, majoitus vuorilla hyvässä hotellissa. Sieltä jatkamme matkaa Luxemburgiin, pittoreskiin kaupunkiin nimeltään Vianden, josta uusin Moottori-lehti kertookin. Siellä majoitumme hienoon hotelliin. Viimeisenä aamuna suuntaamme keulan kohti Belgiaa ja Hollantia ja myöhään illalla saavumme laivalle. Sekin on täysihoidolla oleva Finnlinesin kippo.
Tälläinen näin lyhyesti on tuleva reissumme.
Yksi mahtuu mukaan.
Hotellit on varattu ja laivamatkatkin tietenkin.
Lisätietoja saa Sergeiltä.
-Sergei-
Mitenkäs..meinaan ootta 7.päivän iltana traves ja 8.pv menox..
ja 9.pv ennen puoltapäivää olla Barcelonassa...Kisahan on 10.pv
Tarkemmin laskematta sanoisin matkaa olevan hieman yli 2000 km tuolla reittisuunitelmalla..
Tuleekohan kiirus?
062802moto_prv.gif
 
Matkalla ajamme tosiaankin rautaperseajon johon tuo nopea liikkuminen kuuluu, takaisin sitten vähän rauhallisemmin.
-Sergei-
 
Reittisuunnitelma olisi kiva saada suht tarkkana ja mitä keskinopeutta on ajateltu ja suunnitellut tankkausvälit.12R ainakin janoaa aika paljon menovettä ajoi sitten kovaa tai vielä kovempaa.Vaihtoehto pyöriä löytyy mutta sitten voi tulla jo nopeuden kanssa tekemistä.
 
Meidän pyörillä on laskettu tähän nopeaan osuuteen ( Espanjaan), että Saksan puolella ajettaisiin se noin 150-160 kilsan nopeutta. Silloin kun ollaan tienpäällä, tankkaus 200-250 kilsan välein. Ranskan ja Espanjan teillä ei saa sitten 130 kilsaa kovempaa ajaakaan. Tasaisella nopeudella olisi keskinopeus 125 kilsaa tunnissa, silloin jää noin 4 tuntia taukoihin ja tankkauksiin. Kyllä sillä osuudella oikeestikin kiire on, ei pahemmin jouda aurinkoa ottamaan.
Oma mopo on joukon hitain, kypäräpuhelimilla pidetään toisiin yhteyksiä jottei toiset "pääse" karkuun. Navigaattoreita meillä on nyt 3 eri mallia, joten reitilläkin todennäköisesti pysytään.
Vastailen mielelläni lisäkyssäreihin.
-Sergei-
 
Ainakin kun viimeksi olin Espanjassa prätkällä 2005, kaikki paineli motarilla sen mitä pelit kulki, eipä poliisit korvaansa lotkauttaneet moiselle.
smile_org.gif
Siellä Perpignanin jälkeen ja ennen Gironaa kun alkoi Espanjan puolen motari, vauhti kiihtyi asiallisiin lukemiin liikennevirran mukana.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
biggrin.gif
 
kaikki paineli motarilla sen mitä pelit kulki, eipä poliisit korvaansa lotkauttaneet moiselle.
smile_org.gif
Näinhän siellä tapahtuu. Mutta se mikä menee läpitte alkuasukkaalla ei välttämäti mene läpitte ulkopaikkakuntalaiselle.
Tosin, kehno mäihä on jos sattuu juuri sen konstun kynsiin.
Itte ajellu noin suunilleen samas tahdis kuin muutkin.
Ranskassa oikeesti kandee hieman tarkkailla nopeutta. Alkaneet tosissaan putsaamaan baanoja kaahareista. Pikkuteil ei niinkää välix.
sport05.gif
 
Back
Ylös