• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Katepleksi mallia touring

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gurdi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

gurdi

New member
Mistä kannattais hankkia Touring -mallinen katepleksi zzr-1100:an? Selasin Duellin, Tokimoton ja Storm -motorin luettelot läpi ja kaikista löytyi pleksit:

Duell - Puig touringkate 95€
Tokimoto - PowerBronze Airflow spoileripleksi 89€
Storm - MRA katelasi touring 99€

Eli hinnoissa ei hirveämmin eroa, pitäisi vaan löytää se oikea. Syy katteen hankkimiseen on kuskin pituus, 190cm pitkällä tuntuu nuo tuulen tuiverrukset melko ikävästi kypärässä. Ja vakiokate nostaa tuulivirran juuri kypärän korkeudelle. Kun päätä nostaa normaalista ajoasennosta huminat katoaa kun kate ohjaa ilmavirran kaulalle (mutta eihän tuollee pirukaan aja).

Eli onko kokemusta noista katteista, kuvia löysin vain MRA:n katteesta. Se vaikutti ihan asialliselle mutta riittääköhän sen pieni käyristys ohjaamaan ilman tarpeeksi ylös...

Niin ja sitten...jos jollain on kuleksimassa turha touringpleksi zetoriin niin tarjouksia otetaan vastaan
idea3.gif

Pistin kans tuossa viime kesänä touring pleksin pyörääni (Gpz) kiinni ja ajomukavuus minun tapauksessani heikkeni. Orgis pleksillä ilmavirta tuli kaulan tietämille ja touring malli heittää ilmavirran keskelle visiiriä aiheuttaen korkeataajuista tärinää, joka on todella häiritsevää.

Eipä tuo selviä varmaan muuta kuin kokeilemalla, siihenhän vaikuttaa kuskin koko ynnä muut seikat.

Ostin Jammu XJ 900 jossa oli touring-pleksi ja ihmettelin kovaa huminaa kypärässä , onneks joku osas kertoo että kokeile sitä alkuperäistä . Laitoin alkuperäisen kiinni ja huminat loppu siihen paikkaan .

Pistin kans tuossa viime kesänä touring pleksin pyörääni (Gpz) kiinni ja ajomukavuus minun tapauksessani heikkeni. Orgis pleksillä ilmavirta tuli kaulan tietämille ja touring malli heittää ilmavirran keskelle visiiriä aiheuttaen korkeataajuista tärinää, joka on todella häiritsevää.

Eipä tuo selviä varmaan muuta kuin kokeilemalla, siihenhän vaikuttaa kuskin koko ynnä muut seikat.

vastaavia kokemuksia täällä, pyörä zzr-600 ja kuskin pituus 175.

Mistä kannattais hankkia Touring -mallinen katepleksi zzr-1100:an? Selasin Duellin, Tokimoton ja Storm -motorin luettelot läpi ja kaikista löytyi pleksit:

Eli onko kokemusta noista katteista, kuvia löysin vain MRA:n katteesta. Se vaikutti ihan asialliselle mutta riittääköhän sen pieni käyristys ohjaamaan ilman tarpeeksi ylös...
Mulla on tonnisatasessa zetorissa Mra:n tourinpleksi ja pituutta mulla on 188 cm. Kokeilin myös vakiopleksiä ja touring vie KIRKKAASTI voiton. Ei hakkaa tuuli päätä ja piste.
sport05.gif

Mutta touringpleksi on sikaruma!
Kuka sitä kerkee kattelemaan
tounge.gif
.... paitsi ehkä kahvitauolla
biggrin.gif
Hmmh...näyttää olevan melkolailla kuskin pituudesta kiinni tuo pleksin vaikutus. Itseä vaan kovasti kiinnostaisi kokeilla kun nääs tällähetkellä vakiopleksillä katteen työntämä ilmavirta osuu juuri kypärän keski-ylä -osaan... Josko se "touring-komistus" sais ohjattua ilmat yli.

Tai sitten pitää ajaa vain mutkaisia teitä ja unohtaa pidemmän siirtymiset isoilla teillä. Toisaalta tämä voi olla kevään tottumattomuuttakin... Pitääpäs kysäistä kaverilta josko sais koeajaa sen zetorin, siinäkin on kiinni jokin touring-katepleksi...

Sulaahulluutta : onko se sinun katteesi tämän näköinen MRA Touring ?

FiveStarin touringplexi toimii moitteettomasti, en tiedä saako Suomesta. Eikä oo hirveen pahan näköinenkään loppupeleissä omasta mielestä.
062802moto_prv.gif

Onkos kellään kokemusta tuplakuplasta isossa Zetorissa? Jenkki foorumeilla kehuvat, mutta olis kiva saada ihan kotimaistakin infoa. Näkyy löytyvän ainakin MRA:n, Zero Gravityn ja Powerbronzen valikoimista.
http://www.mra.de/Marken/KAWASAKI/zzr110093.htm
http://www.zerogravity-racing.com/sportbikes/kawasaki_sptbks/271.htm
Ohhoh...ei tosiaankaan paskemman näköinen alkuperäiseen tai touringiin verrattuna. Voisi myös toimia... Niitä kokemuksia nyt sitten odotellaan...
confused_orig.gif

Mulla oli Zetorissa Zero Gravityn musta tuplakupla ja tykkäsin kovasti. Omalla kohdallani pauketta ei ollut samaan malliin kuin alkuperäisellä. Ulkonäöstä vielä ISO plussa! Sopii kuin otsatukka sialle!

KUVA (kliketi klik)

Mulla oli Zetorissa Zero Gravityn musta tuplakupla ja tykkäsin kovasti. Omalla kohdallani pauketta ei ollut samaan malliin kuin alkuperäisellä. Ulkonäöstä vielä ISO plussa! Sopii kuin otsatukka sialle!

KUVA (kliketi klik)
Näyttää kyllä hyvältä. Pitääkin tässä nyt ruveta vakavasti harkitsemaan moisen hankintaa. Mistä muuten hankit omasi?
Tilasin aikoinaan Motovelhojen kautta.

Ostin ja asensin pari päivää sitten zetoriin givin GH-mallin pleksin...toimii todella hyvin mun pituiselle(184cm),mutta ei se kyllä mikään nätti mielestäni ole
confused_orig.gif

Siinä ei ole sitä yläosan käyristystä,vaan vähän kuin tuplakupla.

KUVA (kliketi klik)
Wauh...tuota saa varmaan savun värisenäkin, vois sopia omaani paremmin. Miksi ikinä suunnittelinkaan touring mallia
inlove.gif
(no siksi kun en tienny että vanhaan sotaratsuunkin sais tuplakuplan)
biggrin.gif

Back