Katteiden maalaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja josephine
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

josephine

New member
Pyörä otti kylkituntumaa maahan ja nyt olisi vaihtoehtoina katteiden maalaus/vaihto uusiin katteisiin. Taloudellisesti maalaus tulisi tn minullekin halvemmaksi (puhumattakaan vakuutusyhtiöstä) mutta voiko lopputuloksesta maalauksella tulla oikeasti hyvä?
Katteiden väri on musta ja halkeamia ei tullut, mutta kunnon naarmuja kyllä.
Kokemuksia? Jos alkuun maalattu näyttäisikin 'kuin uudelta'(ja näyttääkö?), miten ajan kanssa, alkaako maali halkeilla, vaihtaa väriä tms?

No jos katteesta joka on haljennu saa tälläsen: Superblacksheep

Ni luulis et katteesta missä on vaan naarmuja saa vähintään vastaanvan näköisen, tiedä sitte.

uudet vaan, tuo blackbird juttu on esimerkki onnistuneesta tapauksesta, kaikki ammattifirmatkaan ei ole ammattilaisia, varsinkin vakuutusyhtiöt ottavat halpoja firmoja jotka voi olla ihan hanurista.

Ja vaikka päältä ei näkyisi, niin monissa näkyy sisäpinnat ja sieltä näkyy..

Itse heitän vaan spräytä ja nippusiteitä, mutta se onkin mun omasta pussista pois.
inlove.gif

Kunnon maalaamo saa varmasti hyvän ja kestävän jäljen oikeilla aineilla. Katteet voi maalata myös molemmin puolin ?
Ainut ikävä juttu on että mikään taikavoima ei suojaa kovassa vauhdissa kiven iskuilta ajan mittaan. Eli jos alla on keltainen ja päällä joku muu väri niin se keltainen alkaa erottua ikävästi kiven iskun kohdalta. Tosin jo pyörä pysyy saman värisenä niin tämä ropleemi on paljon pienempi.
Tosin voihan maalauttaa alkuperäistä komeammankin pinnan
wink.gif

Kaveri ainakin maalautti Busan sivukatteen juurikin kaatumisnaarmujen vuoksi (paikallaan) ja siitä ainakin tuli hyvä..

Jos maalari on ammattimies niin ei niitä  korjattuja osia erota.
Jos pyörään vaihdetaan uusia osia vakuutusyhtiön toimesta niin saattavat joutua niitäkin maalaamaan.
Jos pyörään vaihdetaan ihan uusia ja hienoja osia saattaa vanhat osat olla jo hieman haalistuneita keltainen/punainen tosi arkoja...
Kun sen kerran vakuutusyhtiö maksaa niin asiakas joko hyväksyy tai hylkää maalaamon työn.
Siis eihän sen ole välii kuka maksaa...
Kyllä niitä töitä hylätään toisinaan, ihminen se maalarikin on.

Maalautin joskus muinoin Vifferin katteet kun olivat naarmuilla ja halkeilleet ja tietysti korjatut. Maalari oli halpa ja paska. Kaukaa katottuna jälki oli ok mutta lähempää tarkastelua maalipinta ei sietänyt. Tietysti on olemassa hyviä ja halpojakin maalareita, mutta jos ei tiedä mitään sen halvalla tekevän taidoista, niin myös mä kehottaisin kääntymään tunnetun ja vähän kalliimman firman puoleen.

Mutta kannattaa varautua katteiden maalauksen jälkeen että pyörän arvo laskee! Kun olin vaihtamassa pyörää liikkeessä, kysyi myyjä liikkeessä heti, että onko pyörä kaadettu kun on maalattu uudestaan. Oli aivan turha selittää, että pyörä oli mennyt nollanopeudessa nurin, niin kuin oli tapahtunut...

No jos katteesta joka on haljennu saa tälläsen: Superblacksheep
hienosti homma hoitui ammattimiehen käsissä.
itellä 1000vf -85, paljon ajettu, kaadettu ja jäljistä päätellen vielä reippaammassa vauhdissa :

hullunrohkeena keväällä otin kolvin kouraan, vedin samantyylisen uran muutamaan kohtaan, kuten noissa kuvissa näkyi.

..sitten täytin kuumaliimalla ja nyt mattamustan pohjavärin kanssa radalle, eikä ole lohkeillu.

uskallusta peliin ja sitte ''oikeanlainen maalari'' tekemään loput.

Toimiiko toi kuumaliima/kolvi yhdistelmä lasikuitukatteissa?! Tarvis saada muutama halkeama paikatuksi ja vähän ehkä paklata ja hioa ja sen jälkeen maali päälle.Miten toi olis paras tehdä?Mitä aineita käyttää?

nixweiss.gif

Toimiiko toi kuumaliima/kolvi yhdistelmä lasikuitukatteissa?! Tarvis saada muutama halkeama paikatuksi ja vähän ehkä paklata ja hioa ja sen jälkeen maali päälle.Miten toi olis paras tehdä?Mitä aineita käyttää?

nixweiss.gif
ei toimi.
kuumaliima/kolvi on tarkoitettu ainoastaan ja vain abs/muu muovi katteille. alkuperäisille siis.
lasikuitu palaa kolvilla. kuitukatteita varten on lasikuitumatto/epoxi. laikkakoneella tai dremelillä reunat siisteiksi, pieni ohennus kiinnikepintoihin ja uutta mattoa epoxilla laminoimalla. helppoa kuin veneen teko.

katteiden maalaus on melko murhaavaa hommaa ja niitä maalaavan on tiedettävä melko paljon sekä itse maalaamisesta, että nimenomaan mopon maalaamisesta koska katteissa on pokkauksia ja kulmia joka suuntaan ja se aiheuttaa lakan valumisen äärettömän helposti. superblacksheep - antti on aivan ykkösmaalari ja saa varmasti onnistumaan korjauksen. olen nähnyt herran tekeleitä eikä niitä erota alkupista millään. suosittelen lämpimästi.

itse maalaamalla saa sellaisen kuin tuli
tounge.gif

ammatti mies tekee katteista uuden veroset... kotitallissa saa välttävän mutta ei hyvää,aina kun lakataan se vaatii optimi olosuhteet että lakasta saadaan kirkas. ilman kosteus ja väärä lämpö tekee lakasta samean.

Back