• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kausi pulkassa, elävänä.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turbomaa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

turbomaa

New member
Arvon motoristi-ystäväni, kausi on osaltani pulkassa. haluan kiittää kaikkia Teitä kanssa-ajajia ja kaikkia nelipyöräisiä mukavasta (ja sateisesta) ajokaudesta. Olen ylpeä olla kanssanne, arvon motoristit. terveisin; talvihuollon kautta alakerran talliin. nukkumaan.
ps. ei muuten kuolla ensvuonnakaa  
tounge.gif
 
Onnittelut täältäkin ;)
Fiilis on varmaan mahtava ;)

Vielä hiukan jatkuu kausi...kytäten joka aamu, et jos vielä tänäänkin...aamut on kyl jo aika pimeitä ja hyytäviä ;)
 
Heeiii.
Ei kai se kausi nyt vielä mihinkään päättynyt?
Justiinsa ensi viikolla ilmeisesti "uuden" ja isomman pyörän haen alle.
biggrin.gif

Kovasti koitan uskotella itselleni, että kyllä näitä kelejä vielä 1kk verran piisaa, ja sitten pyörä talviunille.
062802moto_prv.gif
 
Jos kelit on hyvät niin kausi jatkuu vielä kakkospyörällä.Ykkönen on ollut jo yli kuukauden kaput ja odottaa pientä remonttia.
062802moto_prv.gif
 
Arvon motoristi-ystäväni, kausi on osaltani pulkassa. haluan kiittää kaikkia Teitä kanssa-ajajia ja kaikkia nelipyöräisiä mukavasta (ja sateisesta) ajokaudesta. Olen ylpeä olla kanssanne, arvon motoristit. terveisin; talvihuollon kautta alakerran talliin. nukkumaan.
ps. ei muuten kuolla ensvuonnakaa
tounge.gif
Eipä sitten onnistunut tämä kausi itseltä ilman konttaamista. Su lipsahti etupyörä alta melko hitaassa vauhdissa. Onneksi onnistuin laittamaan jalan väliin pehmusteeksi, niin pyörälle ei tullut kovin suuria vaurioita:
- yläkate halkesi
- etujarrun säiliö hiukan kului
- vilkku pas2
- stonga vääntyi
- vääntynyt stonga painoi tankkiin lommon
- takalaukkuun liukumisjäljet
- jarrupoljin vääntyi
- moottorin kylkeen ja äänenvaimentimeen naarmuja
- ym. pientä
Lisäksi öljynpaineen merkkivalo ei sammu käynnistäessä. Toivottavasti on vain anturivika.

Ajattelin kuitenkin parsia mopon kuntoon ja jatkaa kautta. Toivottavasti henki säilyy eikä uusia konttauksiakaan tule...
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
 
Itellä kautta vielä jäljellä mut tulipahan ensinmäinen kerta kontattua ojan pohjaa myöten... Selkäsuoja pelasti, eli ei tullut kuin lihakset kipeeksi.

Pyörästä meni:
-Peilit
-Oikea Etu vilkku
-Oik puolen äänenvaimennin pahasti naarmuille
-Oik. Etusivukate 5 kohtaa halki ja rajut naarmut
-Etujarru kahva vähän vääntyi mutta ei menoa haittaa
062802moto_prv.gif
 
Lisäksi öljynpaineen merkkivalo ei sammu käynnistäessä. Toivottavasti on vain anturivika.

Jos sulla on kawa, niin en olis kovin huolissani. Autokoulun pyörä teki tuon saman, kun sillä konttas (öp merkkivalo paloi vaikka kuinka kauan). Liekkö öljyä menny johonkin väärään paikkaan. Perinteisesti pö merkkivalon palaminen on järjestään huono juttu.
Kyseessä on Suzuki Bandit 600. Luulisin, että voitelu kuitenkin toimii koska käyntiääni ei muuttunut. Ei tuollaisen pikkutärskyn pitäisi tehdä mitään ihmeellistä öljypumpulle tms.

Sain tänään jo uuden vilkun. Vielä pitäisi jostain hankkia uusi stonga, niin Suzuki olisi jälleen ajokunnossa.
 
Noniin, mullakin nyt kausi pulkassa. Eilen vein pyörän talviteloille. Ensimmäinen kesä prätkäkuskina turvallisesti ohi, ja hyvä niin. Oikeastaan vähän tuntuu kummalta, kun ei ollut sitten ensimmäistäkään läheltäpiti-tilannetta tai muuta liikenteessä. Ainoa kömmähdys oli kotipihalla kun jarrutin kallistuneena etujarrulla ja pyörä pyllähti jalkatappi maata vasten. Mutta tästä se harrastus alkaa ja ens keväänä taas innoissaan jatkamaan.
 
Viisi vuotta putkeen kaatumatta ja ilman (vakavia) tekniikkamurheita. Saa nähdä kauanko tuuri jatkuu, vai olenko vaan niin hyvä kuski
sport05.gif


Nykyinen mopo talviunilla odottamassa 24t huoltoa
 
Pyörä täälläkin seisonnassa lokakuun. Marraskuussa taas sikäli kun kelejä riittää. Kelit ovat jo vain niin viileitä ettei enää juuri uskalla kanttailla kovaa kun renkaat eivät järin pääse lämpiämään. Lisäksi lehdet ja hirvielukat pelottaa. Parempi jäädä odottelemaan ensi kesää.

Mutta 1. kausi ja 10tkm+ takana ja vaaratilanteista huolimatta hengissä ja pyöräkin pysyi pystyssä 
thumbs-up.gif
 
Vielä on kautta jäljellä kolme päivää. Eikä oo kontattu vielä tänä vuonna... Koputan nyt sitte puuta!! Koska tuntu kyl pyörä vähän nihkeeltä aamulla, ja sai persuksella sulatella jäähileitä penkistä!!

"kop kop kop"
 
Tän päivän jälkeen kausi pulkassa. Toivottavasti tääkin päivä pystyssä. Hyvä ajokausi siinä mielessä että radalla vauhti alkaa pikku hiljaa löytymään ja vielä ei olla kontattu. Tie puolella ei ole kukaan ajannut päälle eikä sakkoja ole tullut. Keväällä jatketaan.
 
Mulla oli mopotin seisonnassa kuukauden kun alkoi tuntumaan puulta ajo 22 tuhannen jälkeen. Ja manit oli loppu. Nyt ajo kiinnostaa taas ja otankin pyörän alle taas
062802moto_prv.gif
kun löytyi muutama vapaa euro
062802jumpie_prv.gif
 
Kausi jatkuu niin kauan kun tie ei jäädy. Ukko kyllä tarkenee. Varovati mutkissa ja jarrutuksissa viileellä kelillä kun pito on vähissä.

Toivottavasti vielä ainakin kaksi kuukautta jäljellä.
 
Lisäksi öljynpaineen merkkivalo ei sammu käynnistäessä. Toivottavasti on vain anturivika.

Jos sulla on kawa, niin en olis kovin huolissani. Autokoulun pyörä teki tuon saman, kun sillä konttas (öp merkkivalo paloi vaikka kuinka kauan). Liekkö öljyä menny johonkin väärään paikkaan. Perinteisesti pö merkkivalon palaminen on järjestään huono juttu.
Kyseessä on Suzuki Bandit 600. Luulisin, että voitelu kuitenkin toimii koska käyntiääni ei muuttunut. Ei tuollaisen pikkutärskyn pitäisi tehdä mitään ihmeellistä öljypumpulle tms.

Sain tänään jo uuden vilkun. Vielä pitäisi jostain hankkia uusi stonga, niin Suzuki olisi jälleen ajokunnossa.
Löysää hieman öljynsuodatinta (siis silleen, että pystyy käsin pyörittämään) ja kone käyntiin.. sitten pyörittää hieman enemmän auki, jopa sen verran, että vähän valuu öljyä jo pihalle ja avot! Merkkivalo sammuu. Suzukista en tiedä, mutta Kawoissa noin joutuu useasti tekemään, joissain jopa öljynvaihdon yhteydessä. Omassa ei sammunut valo kun käytin öljypohjan irti ja oli vähän aikaa kone ihan kuivana.. ilmalukon siis kehittänyt ja tämä tapahtuu useasti kaatuessakin juuri ja suodatinta "aukaisemalla" ylimääräiset ilmat pois.

Tietenkin jos sulla on mahdollista pyörittää konetta jollain tapaa siten, ettei lähde käyntiin niin startilla pyörittämällä varmaan turvallisinta tehdä tuo operaatio. Itse kyllä sievästi raotin pyörän käydessä ja ihan ok meni.

- P
 
Lisäksi öljynpaineen merkkivalo ei sammu käynnistäessä. Toivottavasti on vain anturivika.

Jos sulla on kawa, niin en olis kovin huolissani. Autokoulun pyörä teki tuon saman, kun sillä konttas (öp merkkivalo paloi vaikka kuinka kauan). Liekkö öljyä menny johonkin väärään paikkaan. Perinteisesti pö merkkivalon palaminen on järjestään huono juttu.
Kyseessä on Suzuki Bandit 600. Luulisin, että voitelu kuitenkin toimii koska käyntiääni ei muuttunut. Ei tuollaisen pikkutärskyn pitäisi tehdä mitään ihmeellistä öljypumpulle tms.

Sain tänään jo uuden vilkun. Vielä pitäisi jostain hankkia uusi stonga, niin Suzuki olisi jälleen ajokunnossa.
Löysää hieman öljynsuodatinta (siis silleen, että pystyy käsin pyörittämään) ja kone käyntiin.. sitten pyörittää hieman enemmän auki, jopa sen verran, että vähän valuu öljyä jo pihalle ja avot! Merkkivalo sammuu. Suzukista en tiedä, mutta Kawoissa noin joutuu useasti tekemään, joissain jopa öljynvaihdon yhteydessä. Omassa ei sammunut valo kun käytin öljypohjan irti ja oli vähän aikaa kone ihan kuivana.. ilmalukon siis kehittänyt ja tämä tapahtuu useasti kaatuessakin juuri ja suodatinta "aukaisemalla" ylimääräiset ilmat pois.
Kiitoksia hyvästä vinkistä!

Moottori pyöri hetken kaadon jälkeen ennen kuin ehdin sammutuskatkaisimelle. Imuputken noustua öljypinnan yläpuolelle on tietenkin imenyt ilmaa öljypumppuun. Tällöin öljypumppu ei jaksa ehkä kehittää riittävää painetta suodattimen takaiskuventtiilin aukaisemiseksi.
 
Pyörä vakuutusyhtiöllä jo keväästä, mut hengissä kaudesta selvittiin
biggrin.gif

Ensikeväänä uutta alle!
062802moto_prv.gif
 
Lisäksi öljynpaineen merkkivalo ei sammu käynnistäessä. Toivottavasti on vain anturivika.

Jos sulla on kawa, niin en olis kovin huolissani. Autokoulun pyörä teki tuon saman, kun sillä konttas (öp merkkivalo paloi vaikka kuinka kauan). Liekkö öljyä menny johonkin väärään paikkaan. Perinteisesti pö merkkivalon palaminen on järjestään huono juttu.
Kyseessä on Suzuki Bandit 600. Luulisin, että voitelu kuitenkin toimii koska käyntiääni ei muuttunut. Ei tuollaisen pikkutärskyn pitäisi tehdä mitään ihmeellistä öljypumpulle tms.

Sain tänään jo uuden vilkun. Vielä pitäisi jostain hankkia uusi stonga, niin Suzuki olisi jälleen ajokunnossa.
Löysää hieman öljynsuodatinta (siis silleen, että pystyy käsin pyörittämään) ja kone käyntiin.. sitten pyörittää hieman enemmän auki, jopa sen verran, että vähän valuu öljyä jo pihalle ja avot! Merkkivalo sammuu. Suzukista en tiedä, mutta Kawoissa noin joutuu useasti tekemään, joissain jopa öljynvaihdon yhteydessä. Omassa ei sammunut valo kun käytin öljypohjan irti ja oli vähän aikaa kone ihan kuivana.. ilmalukon siis kehittänyt ja tämä tapahtuu useasti kaatuessakin juuri ja suodatinta "aukaisemalla" ylimääräiset ilmat pois.
Kiitoksia hyvästä vinkistä!

Moottori pyöri hetken kaadon jälkeen ennen kuin ehdin sammutuskatkaisimelle. Imuputken noustua öljypinnan yläpuolelle on tietenkin imenyt ilmaa öljypumppuun. Tällöin öljypumppu ei jaksa ehkä kehittää riittävää painetta suodattimen takaiskuventtiilin aukaisemiseksi.
Merkkivalon palaminen selvisi. Banditin koneessa öljynpaineen merkkivalon anturi on pulssigeneraattorin kannen alla. Kansi oli painunut millin tai pari. Tämän takia kansi kosketti öp-anturin johdon kiinnitysruuviin.
 
Back
Ylös