• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kävihän se sitten mullekkin

excalibur22

New member
olin lähössä duunista ja ensimmäisessä kiihdytyksessä lähti sladiin vasemmalle... sit tuli pitoa ja se oli menoa. vauhtia oli noin 50km/h.
lensin pyörän eteen ja liuin noin 20 metriä... pelotti et pyörä tulee päälle mut onneks ei tullu. onneks oli ajokamat päällä. meni olkapään kohdalta vähän rikki, ei muuta.

vamma: lonkkaan tuli kämmenen kokonen mustelma
vauriot: pyörän vasen puoli melkeen kokonaan paskana

No onneksi sulle ei käynyt pahasti. Pyörän saa aina kuntoon tai uuden tilalle. Se on vaan maallista.

Koeta kestää! Varmasti harmitus on kova.

biggrin.gif
sillä lailla... noh rautaa saa aina...mites Zeta ?

Niin kauan on kaikki hyvin, kun kuski on kunnossa!

Vaikka otsaan tietysti kasvaa jotain ylimääräistä
crazy.gif

olin lähössä duunista ja ensimmäisessä kiihdytyksessä lähti sladiin vasemmalle... sit tuli pitoa ja se oli menoa. vauhtia oli noin 50km/h.
lensin pyörän eteen ja liuin noin 20 metriä... pelotti et pyörä tulee päälle mut onneks ei tullu. onneks oli ajokamat päällä. meni olkapään kohdalta vähän rikki, ei muuta.

Ensin aattelin olla kommentoimatta ollenkaan. En ole kynttilä-ihmisiä.
Mutta sladissa ja kumoon.
Oletko harjoitellu tuota hommaa, vai ajattelitko vain ottaa näyttävän lähdön näillä seurauksilla. Paljonko haluat säälipisteitä.
Sorry, olen aika ilkeä.

Oletko harjoitellu tuota hommaa, vai ajattelitko vain ottaa näyttävän lähdön näillä seurauksilla.
Kaikenlaista sattuu. Erityisen hauska sladi on moottorijarrutuksessa  
smile_org.gif

Tsemppiä ja mopo kuntoon.

Tähän aikaan vuodesta tiet ovat usein kosteita ja renkaat kylmiä, joten tuollaista nyt tapahtuu itse kullekin. Erityisesti matalalta vääntävillä motoilla saa joskus luistella liikkeelle. Ei siinä kummoista kohelusta tarvita, ainoastaan ripaus huolimattomuutta tai puhdas arvointivirhe. Monesti on osunu kohdalla, vielä ei kuitenkaan asfaltiin. Kop kop...

Oletko harjoitellu tuota hommaa, vai ajattelitko vain ottaa näyttävän lähdön näillä seurauksilla. Paljonko haluat säälipisteitä.
Sorry, olen aika ilkeä.
Mitäs tuosta, noinhan voi käydä kelle vaan. Eise paljon tartte soraa takarenkaan alle tai liukkaan kaivonkannen tai kostea tienpinta tms. kun
crazy.gif

Sorry, olen aika ilkeä.
joo just sulta mä haluunki sääliä... mä odotinkin että millon toi jutajammu tulee ja kirjottaa jotain viisasta...

ja ilman lämpötila oli +9 astetta ja renkaat kylmät... tuli mieleen vasta sitten ku makasin asfvaltilla

Pääasia tietysti ettei kukaan pahemmin loukkaantunut.Tämähän kuuluu asioihin fysiikanlait.Kaikki luulevat hallitsevansa tämänkin tilanteen siitä vaan mutta aina se kuitenkin yllättää.Takapyörän luisto ja kiinniotto saa kyllä miehen lähtemään yli stongan kuin katapultista.Ei voi mitään,se on niin.Ainahan niistä pikku perstuntuma luistoista selviää mutta kun takanen lähtee alta ja kuten monesti purasee sitten kiinni niin vauhdista riippuen kyllä siitä tahtoo tulla lähtö.
biggrin.gif

Mihin aikaan vuorokaudesta lähdit duunista? on meinaan noi illat ja aamut sen verran viileitä että kannattaa olla varovainen. Kylmässä takarenkaassa pito on samaa tasoa kuin kostealla asfaltilla lämpimässä nakissa.
Kävi itelle just sama homma sillä erotuksella että jäin pystyyn, mutta toivottavasti oli joku näkemässä. oli meinaan sen verran näyttävä sladi että salettiin luulee puikkomieheksi.

Hyvä että selvisit noin vähällä
smile_org.gif

Sorry, olen aika ilkeä.
Miten ihmeessä AINA, JOKU, ottaa ton tyyppisen asenteen näihin topikkeihin? Tsiisus, kaveri on vetänyt lipat, eikä varmasti tahallaan, ja täällä kysellään paljonko haluat säälipisteitä?!

Liekkö hieman sarkasmia mukana tuossa kommentissa.. jos muistelee excaliburin kommentteja joissain muissa lipsahduksia koskevissa threadeissa.. Tästä ehkä saa hyvää perspektiiviä vastaisuuden varalle.

onneks oot itse kunnossa...mites vakuutukset....lähtikö perä sladiin suoraan kiihyttäessäsi vain satuitko kääntyyn ja  hanaa hieman liian aikaisin..itsellä käynyt tänä kesänä pari kertaa vielä samana päivä silleen että lähdin liian aikaisin kiihdyttään ...käännöksen aikana..ja kostee tie...lähti perä sladiin...kyllä jalat kivasti irtoaa jalkatapeista hakien tukea jostain
tounge.gif
...ei kiva  tunne minusta..nyt varon noita lähtöjä...mopo pitää olla pystössä ja sitt vasta kunnolla  hanaa..
lookaround_orig.gif

Laulun sanoja lainaten: sitä saa mitä tilaa......

tuleehan noita lipsahduksia, se on vähän sama kuin etujarrulla, pitää aina odottaa että se lipsahtaa. Ja kun on lipsautellut tarpeeksi, niin lopulta korjaus tulee aika nopeasti, siis nopeammin kuin kerkiää tietoisesti ajattelemaan. Kun tajuaa että lipsahti, niin tajuaa korjanneensa sen.

Olen sitä miettinyt, että jonkun pitäisi tutkia juttu, jollain antureilla mitata, kuinka nopeasti kokenut päästää jarrun /kaasun lipsahduksen jälkeen. verrattuna tietoiseen,"täähän sutii" "päästän kaasun"

Liukasta on aamusella ja kylmillä renkailla, kun jopa customilla meinaa risteyksessä heittää perä alta, perhana!
omg.gif

Positiivista tuollaisissa Excalibur22:n kokemuksissa on se, että pari seuraavaa kertaa muistaa ottaa hiukka varovaisemmin. Ehkä.
tounge.gif

Back