• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

kawa er-6n

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piipu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

piipu

New member
..tommonen pyörä pitäis saada matalammaks..tämmöselle kääpiölle sopivaks...(penkki on jo matalampi ja kengissä korot)onks kokemusta kellään tai ideoita?
3cm matalammaks jos sais ,ois aika hyvä... kiitos etukäteen
bowdown.gif

hommaat siihen pidemmät koiranluut.
kai niitä jostain saa ostettua,mutta jos ei niin sitten teet niinku me mamman mopolle eli teetetään ne koiranluut

hommaat siihen pidemmät koiranluut.
kai niitä jostain saa ostettua,mutta jos ei niin sitten teet niinku me mamman mopolle eli teetetään ne koiranluut
Ja sitä ennen kannattaa tarkistaa mihin ne koiranluut aikoo asentaa... uudessa erkissä kun on vähän erikoisen näköinen se takajousitusratkaisu. Onko siellä ollenkaan koiranluita?

Valmiita madallussettejäkin on myytävänä, mm. Metisse ja Hyperpro valmistaa. Voivat olla vaan aika arvokkaita ostaa.

Keulaa voinee madaltaa sen 2-3cm ihan vaan laskemalla etukolmioita alaspäin. Taakse voisi saada pelkän jousen, ettei tarvi koko iskaria ostaa?
(Voit kokeilla paljonko helpottaa laskea tuon verran pelkkää keulaa, mutta muista että se vaikuttaa ohjausgeometriaan: pyörä kun on "nenällään" niin se ohjautuu herkemmin).

Lyhyempi takaiskari. Voisi myös kokeilla uusia puslia joissa on epäkeskeinen kohta kiinnityspultille. Vaikkapa muovitangosta sahaamalla sopivia pätkiä ja kokeilemalla erilaisilla reijillä.
Koiranluita ei ER:n jousituksessa ole. Etuiskareita kolmioissa ylemmäs. Vielä ohuempi satula, tosin se on aika hankalaa ER:n kyseessä ollessa.

keulamadallutus ja takajousen esijännitys tehty ajat sitten..unohdin vaan mainita niistä...ja tiesin et mun pyörässä ei oo koiranluuta..

tota lyhyempää takaiskaria ollaa mietitty..eli kiitos madallutus sarjojen nimistä
smile_org.gif

onkohan toi puslahomma mahollista mun pyörässä?näyttäis että alapäässä ei onnistu...

onkohan toi puslahomma mahollista mun pyörässä?näyttäis että alapäässä ei onnistu...
Totta, niinpä näyttää että iskarin haarukanpuoleiseen päähän ei puslaa vaihdeta. Paljonkohan vaikuttaisi tuommoinen 3-5 mm epäkeskeisyys iskarin yläpäässä? Pitäs ilmeisesti mitata.
Mutta jos vaihdat iskaria niin kerrotko mihin malliin ja mihin hintaan.
Itse olisin kiinnostunut takaiskarista missä olisi progressiivinen jousi ja vaimennuksen säädöt molempiin suuntiin.

Kuin lyhyt muuten olet...jos saa kysyä?
Itse olen 161cm ja olen ajatellut ostaa matalemman satulan (kawan sivuilta). Nyt mulla yltää toinen jalka varpaillaan maahan, mutta olishan se turvallisempaa, jos sais edes toisen jalan vähän paremmin ylttämään maahan.

Kuin lyhyt muuten olet...jos saa kysyä?
Itse olen 161cm ja olen ajatellut ostaa matalemman satulan (kawan sivuilta). Nyt mulla yltää toinen jalka varpaillaan maahan, mutta olishan se turvallisempaa, jos sais edes toisen jalan vähän paremmin ylttämään maahan.
156,5 cm eli pyöristetään 157 cm
wink.gif
mull on se matala satula...tykkään siitä muutenki enemmän ku alkuperäsestä..

mustaki ois kivempi jos jalat yltäis paremmin maahan ..esim,sillon ku pitää peruutella jaloilla töpötellen...

Kysäise apua madallukseen Tuusmotorista Hyrylästä. Ovat erikoistunu eri mallien madaltamiseen.

Mutta jos vaihdat iskaria niin kerrotko mihin malliin ja mihin hintaan.
Itse olisin kiinnostunut takaiskarista missä olisi progressiivinen jousi ja vaimennuksen säädöt molempiin suuntiin.
metissellä ja hyperproolla ei ollut mun pyörään takaiskaria...tietääkö joku mistä saisi?
Oot tietysti jo kattonut http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index.html löytyisikö sieltä linkkiä. Itte en ole vielä kerennyt kaikkia linkkejä kattoa. Ja mites nämä Öhlins tai sitten Italialaiset kuten Bitubo ja kumppanit.
Katopa http://www.totaltek.fi/mp_emulsion.php sieltä taitaa löytyä.

Stormilta löytyy Bitubon iskareita. n. 1000 euroa maksavassa on säädettävä pituus ja kaikki säädöt vaimennukselle, 600 euroa maksavassa vain vaimennuksen säätö ulospäin ja jousen esijännitys.

Mitäs madallusprojektille kuuluu eli oletko vaihtanut toista takaiskaria?
Ittellä on edelleenkin mielessä vaihtaa taakse iskari joka toimisi paremmin kuin alkuperäinen.

Back