Kawa nykii keskikierroksilla

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Japit
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Japit

New member
Juuri tehty kansiremppa ja muutama sata kilometriä takana. Ongelmana on tuo vetoteho keskikierroksilla eli jossain 4000 ja 8000 tuhannen välillä. Isolla vaihteella ei tahdo millään kiihtyä satasenkaan nopeudesta, mutta kun kierrokset ylittää kahdeksan tuhannen niin sitten mennään, on kuin vanhan ajan turbopotku. Pyörä jopa tuntuu jarruttavan ja nykimistä on aistittavissa persuksissa, kokeilin ottaa vähän kaasua pois ja veto parantui hieman. Onkohan tuolle keskikierros alueelle jotkut omat suuttimet, jotka ovat jääneet pieneksi tuon remontin jälkeen, meinaan tuo 8000 kierroksen raja vedossa on niin selvä, olihan tuo heikohko vetoteho tiedossa jo ennen remontiakin, mutta nyt on tullut mukaan tuo nykiminen. Muuten pyörä toimii kuin kello, tyhjäkäynti on tasaista ja kone kiertää tarvittaessa 14000.
Niin pyörähän on zxr 750 -93, aivan vakio-osilla
 
Eihän se (-93 ZXR 750) liiku mullakaan. Johonki 6000 asti menee kuin mummo hangessa(eli h*lvetin laiskasti), mutta kun pääsee lähelle 8000:tta niin lähtee kuin hauki  
eek.gif
rannasta(eli h*lvetin äkäsesti). Tehopiikin vaiheilla tuntuu kuin pyörässä olisi 2-asentoinen kaasu; joko kiinni tai auki. Meinas karata pyörä käsistä kun ekan kerran pääsin kierrättään yli 8000:nen!!!
crazy.gif


Kulkiko pyörä paremmin ennen koneremppaa? Mulla oli omassa pyörässä nykimisongelma mikä ratkesi kun putsasin tankin + kaasarit ja vaihdoin uudet tulpat.
 
Ei tuossa kulkupuolessa mainittavaa parannusta tullut. Muuten käynti parani huomattavasti, tyhjäkäynti on tasaista ja varmantuntuista ja käyntiääni on nyt ihmeen hyvää kawaksi.
Juu, eipä tuo mikään vääntökone ole alkujakaan, mutta tuo nykiminen pitää saada jollain loppumaan, tarvii aloittaa tuo vian etsintä kaasareiden putsauksella, tulpat oli aika tuoreet. Onko sulla itsellä mitään viriosia pyörässä? Kiinnostaisi ehkä jossain vaiheessa alkaa vaihtamaan esim suutinsatsia jos sillä vaikka saisi parannettua koneen vetoa alemmilla kierroksilla.
 
Ei ole viriosia. Ajattelin jotain laittaa kunhan saan rahaa. Kirjoittele tänne jos teet jotain pyörälles.
Muuten, nyt kun sattui sama pyörä kohdalle niin löytyykö sun pyörästä takapenkin alta sellainen boksi johon menee 3 letkua. Tuotatin oman pyörän Saksasta ja siitä tuo boksi puuttuu. Korjausoppaan kuvassa tuo boksi on. Onkohan se vain tietyn maan (USA) malleissa? Se liittyy ilmeisesti jotenkin päästöihin? Vai onko parempaa tietoa? Mun pyörä on ollut ensimmäiset vuotensa Saksassa kuristettuna 25 KW:iin:! Nyt kuristukset on aukaistu mutta en tiedä mitä muutoksia pyörään on tehty...
 
Ei ole mullakaan tuollasta boksia penkin alla, liittyy just noihin USA:n päästöjuttuihin. Ei auttanut kaasareiden putsaus meikäläisen ongelmiin, tarvii seuraavaksi uusia tulpat. Lukeeko sulla otteessa tehoina 74kw niinkuin meikäläisellä? Mulle kyllä annettiin epämääräinen lupaus että tehoja pitäis löytyä enemmän, mutta tarvii viedä syksymmällä penkitykseen kun noi ruuhkat helpottaa, tietää sitte mitä löytyy takarenkaan alta. Nyt kyllä välillä tuntuu että ei löydy aina puoliakaan luvatuista tehoista.
 
Ensimmäinen toimenpide on tosiaan kaasuttimien puhdistus.
Ootko koittanut säätää neuloja/seos ruuveja?
Neulojen nosto/lasku vaikuttaa keskikierroksille,
Seosruuvi tyhjäkäynnin tuntumaan..
 
En ole koskenut neuloihin ja muihinkan säätöihin. Ihmetyttää vaan kun ennen kansirempaa ei ollut tuollaista nykimistä täyskaasulla, veto ei ollut kyllä aiemminkaan ihan normaalin tuntuista. Nyt kun tietäis onko seokset liian rikkaalla vai laihalla, kaveri veikkasi että liian rikkaalla, koska kaasukahvan hellittäminen täyskiihdytyksessä parantaa vetoa, tiedä sitten. Noi tulppien väri on kumminkin kuin suoraan autotekniikan oppikirjasta eli väri on OK, ei ainakaan liian vaaleat.
 
Moro,

Jos kaasarin neulat kuluu väljemmiksi(tai suutinputki, jossa neula liikkuu tai molemmat) niin silloin noin puolikaasuun saakka seos muuttuu rikkaammaksi. Tärinähän kuluttaa niitä neuloja... Puolikaasusta ylosöpäin (siitä kun luisti on puoliksi auki) tuo kuluminen ei taas vaikuta, koska silloin seoksen ratkaisee ratkaisee lähinnä pääsuuttimen koko. Käytännössä jos sull aon mahdollisuutta laskea neulaa alemmas pykälän pari niin se voi jo auttaa. Eli todennäköisesti seos on siis vähän rikkaalla puoliväliin kierrosaluetta saakka.
sport05.gif
 
Korjaanpa edellistä - en nyt ole ihan varma kuvauksestasi, mutta, jos pyrä nykii täysillä kierroksilla eikä savuta (tummaa savua) niin sitten se on kyllä laihalla.

Jos kaasuttelet lämmintä moottoria paikallaan niin jos putkesta tulee tumma savua niin sitten se rikkaalla. En taida pystyä parempaan näin remotena...
 
Paikallaan kun kunnolla antaa kahvaa, niin mustaa savuahan sieltä putkesta tulee, joten kokeilen tuota neulan laskua. Rikkaallahan tuo sitten taitaa käydä. Ihan järkeenkäypää kun ajattelee mitä ajossa tapahtuu, täyskaasulla saa likaa, nykii ja vähän kun hellää niin bensat alkaa oleen hapen kanssa kontrastisssa ja veto palautuu.
 
Back
Ylös