• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kawa zx6r -05

sähköputkimies

New member
Ostettiin kesällä kaverin kanssa kimpassa tommonen harrastepeli. Vakiona ollaan pidetty, mitä nyt turhia muovihärpäkkeitä revitty pois ja vähän korkeampi tumma pleksi. Ekaksi oikeaksi pyöräksi tämä on ollut yllättävän helppo ja mukava ajaa, tämmöiselle n190 pituisellekin.

vasetuviisto.jpg

etuviisto.jpg

kylki.jpg

Kaikenkaikkiaan ollut miellyttävä ja vähintäänkin riittävän suorituskykyinen peli. Mutta joku ihme hulluus alkaa iskeä...semmonen -06 zx10r olisi niiin hieno.
tounge.gif

Hieno pyörä ja värikin miellyttää mun silmää. Ihan uteliaisuutta, miten tuo kimppasysteemi on toiminut? Vieläkö ootte puheväleissä? Mun olis vaikee kuvitella tuollaista omistustapaa, mutta kai sekin toimii jos jotenkin järkevästi nuo ajovuorot ym, saa sovittua.

Hyvin on kimppatsydeemi toiminu. Ei mitään kinasteluja ajovuoroista. Kummallakin kuiteskin autot ja päivät menee duuneissa ja tolleen niin ihan mainiosti on päässyt suhailemaan kun haluu. Ja kaikki vakuutus- ym kulut puoliksi on todella kätevää. Mahdollisista vahinkotapauksista ollaan jo puhuttu ja todettu että kaikkea voi sattua kokeneemmallekin. Vaikka kömmähdys pysähdyksistään tai liittymästä pihalle. Kömmähtäjä maksaa omavastuun.

Hieno Kawa! Tuollaista oon itsekin harkinnut välillä, mut taidan kuitenkin laittaa 10r:n seuraavaksi.

Kyllähän tuo on oman luokkansa ehdottomasti hienoin peli. Vois tosiaan olla mullakin aika hankala sopeutua johonkin kimppahommaan. Jonku ratapelin vois ehkä ostaa kimppaan jos mitenkään rahkeet riittäis edes siihen. Ja tähän kohtaa vois vuodattaa valtion suhtautumisesta opiskelun ohessa työssä käymiseen, mut taidanpa jättää tällä kertaa väliin..

Ja tähän kohtaa vois vuodattaa valtion suhtautumisesta opiskelun ohessa työssä käymiseen, mut taidanpa jättää tällä kertaa väliin..
Offtopic, mutta pakko kommentoida!
Samoin! Eilen tuli Kelalta kannustuskirje opiskeluihin ja muuhunkin.
Saa maksaa vaan 800€ takaisin kesän tienestejä!
033102ass_1_prv.gif

Ois silläkin rahalla saanut maksettua vaikka ensikesän vakuutukset!Tai vaikka Dainesen nahkapuvun ostettua...*kele ku **tuttaa!
e:typo

No jatketaan tätä nyt sit hiukan vaikka OT:hen rankasti meneekin.

Mulla tilanne on sellainen, että opintotukiehdot ikäänkuin estää mua tekemästä töitä.

Taustaa:
-Jos tulosi vuodessa on yli 9000€, menetät yhden kuukauden opintotuen. Jos yli 10000€, menetät kaksi jne jne..
-Suurin mahdollinen opintotuki kaikkine asumislisineen oli n.404€. Asumislisään tuli tervetullut korotus, joka astuu voimaan ensi kuussa. Tuki on kuitenkin täysin riittämätön elämiseen. Etenkin kun koulut ovat isoissa kaupungeissa, joissa vuokrataso on korkea.

Henk.koht. mua ei niinkään häiritse tuo opintotuen vähyys vaan se, että pykälillä estetään opiskelijan lisäansiot. Toisin sanoen, kun olet saavuttanut tuon 9000€:n rajan, saat tehdä helvetisti hommia, että siitä jää käteen juuri mitään. Eli opiskelijan on valtiovallan mielestä järkevämpi istua vapaa-ajallaan vaikka kotona kuin käydä työssä. Hullua on myöskin se, että jos "saisin" käydä töissä, maksaisin myös veroina opintotukeani valtiolle takaisin (käsittääkseni myös valtiontaloudelle edullisempi vaihtoehto). Siis tämä tilanne on opiskelijan kannalta ihan käsittämätön. Eikä tuo 9000€ ole todellakaan nykyään paljon. Ikäänkuin opiskelijan velvollisuus olisi elää köyhästi tai velkaantua kunnon opintolainalla. Todella järkeviä ajatuksia.. ..paljon kirosanoja..

Omalla kohdallani vaikuttaa vielä se, että kävin kesään asti viikonlopputyössä melkein 200 km:n päässä. Verotuksessa voin vähentää nuo matkakuluina, mutta opintotukeen se ei kuitenkaan vaikuta. Eli juuri opiskelija ei saa käydä kauempana töissä. Jonkinmoista syrjintää tiettyä ihmisryhmää kohtaan mielestäni.

AARRGGHHH... mä lopetan tän vuodatuksen nyt ja tän saa mun puolesta vaikka poistaa tän jos tää koetaan täysin asiattomaks ja sopimattomaks. En tiä helpottiko tämmönen avautuminen vai ei. PRKL.

Mulla tilanne on sellainen, että opintotukiehdot ikäänkuin estää mua tekemästä töitä.

* Ankaraa vuodatusta *

AARRGGHHH... mä lopetan tän vuodatuksen nyt ja tän saa mun puolesta vaikka poistaa tän jos tää koetaan täysin asiattomaks ja sopimattomaks. En tiä helpottiko tämmönen avautuminen vai ei. PRKL.
Joo, kyllä se vituttaa, mutta kun ei ajattele, niin ei se niin paljoa haittaa. Tässä alkaa kohta valmistuminen uhkaan ja kun kavereilla alkaa opintotukikuukaudet vähenemään, niin itsellä olis yli puolet käyttämättä, mutta mitäs teet kun et voi käyttää...

Vois edes lahjoittaa niitä kaverille
cool.gif

Ja lisättäköön tohon vuodatukseeni, että mulla todellakin kertyy riittävästi opintoviikkoja (tai nykyisin -pisteitä) kuukaudessa opintotukea varten. Eli vaikka opiskelet kuinka paljon tahansa niin tuota 9000€/vuosi enempää et saa tienata menettämättä tukea. Oikeestaan jos joku tietää mikä tässä ansiorajassa on idea, niin vois valaista mua. Jos tää vitutus vaikka laskis hieman.

n.2500 maksettu ja vielä pitäis vajaat pari tonnia kuulemma maksaa...oma moka, ei maha mittään. Tiedossahan tuo oli ja melko halpaa lainaa hieman huonohkoilla takaisinmaksuehdoilla. Ratkaisuna on tehdä sen verran töitä opiskelujen ohella että opintotuella voi pyyhkiä persettä. Opinnot vaan hieman venyy.

HYvin meillä kuitenkin on asiat. Ilmaset koulut jne...

No onneks alkuvuodesta (ehkä) valmistuu ja tulee noteeratuksi normaalina yhteiskuntakelpoisena immeisenä.

Jaajoo... ihan komee kawa.

Taustaa:
-Jos tulosi vuodessa on yli 9000€, menetät yhden kuukauden opintotuen. Jos yli 10000€, menetät kaksi jne jne..
-Suurin mahdollinen opintotuki kaikkine asumislisineen oli n.404€. Asumislisään tuli tervetullut korotus, joka astuu voimaan ensi kuussa. Tuki on kuitenkin täysin riittämätön elämiseen. Etenkin kun koulut ovat isoissa kaupungeissa, joissa vuokrataso on korkea.

Henk.koht. mua ei niinkään häiritse tuo opintotuen vähyys vaan se, että pykälillä estetään opiskelijan lisäansiot. Toisin sanoen, kun olet saavuttanut tuon 9000€:n rajan, saat tehdä helvetisti hommia, että siitä jää käteen juuri mitään. Eli opiskelijan on valtiovallan mielestä järkevämpi istua vapaa-ajallaan vaikka kotona kuin käydä työssä. Hullua on myöskin se, että jos "saisin" käydä töissä, maksaisin myös veroina opintotukeani valtiolle takaisin (käsittääkseni myös valtiontaloudelle edullisempi vaihtoehto). Siis tämä tilanne on opiskelijan kannalta ihan käsittämätön. Eikä tuo 9000€ ole todellakaan nykyään paljon. Ikäänkuin opiskelijan velvollisuus olisi elää köyhästi tai velkaantua kunnon opintolainalla. Todella järkeviä ajatuksia..  ..paljon kirosanoja..

Omalla kohdallani vaikuttaa vielä se, että kävin kesään asti viikonlopputyössä  melkein 200 km:n päässä. Verotuksessa voin vähentää nuo matkakuluina, mutta opintotukeen se ei kuitenkaan vaikuta. Eli juuri opiskelija ei saa käydä kauempana töissä. Jonkinmoista syrjintää tiettyä ihmisryhmää kohtaan mielestäni.

Aivan samassa liemessä ollaan! Tälläkin hetkellä töissä ja laskeskelen käteen jäävää palkaa = olematon!

Mielestäni tuo tuloraja vois olla muutaman tonnin korkeampi mutta päättäjät on tuosta eri mieltä.

Tietysti 9000€ + opintotuki(opintoraha + asumislisä) pitäisi riittää opiskelijalle vuodeksi...

Eihän hyvin tienaava yhteiskunnan tukia tarvi ! ! !

Aivan samassa liemessä ollaan! Tälläkin hetkellä töissä ja laskeskelen käteen jäävää palkaa = olematon!

Mielestäni tuo tuloraja vois olla muutaman tonnin korkeampi mutta päättäjät on tuosta eri mieltä.

Tietysti 9000€ + opintotuki(opintoraha + asumislisä) pitäisi riittää opiskelijalle vuodeksi...

Eihän hyvin tienaava yhteiskunnan tukia tarvi ! ! !
Kyllähän toi yhtälö toimii noinpäin kun yksin kertaisesti ajattelee et 9000 + tuet pitää riittää.

Mut jos ajattelee tota toisin pääin eli ihmistä, joka on kesän jälkeen tolla rajalla ja hänellä olis mahdollisuus käydä työssä. Tässä kohtaa järkevä ihminen jättää työssä käymättä ja norkoilee kotona, kun käteen jäävän osan erotus osa-aikaisen työn ja opintotuen välillä on olematon. Ja tää on se järjetön kohta.

Mielestäni ainoa suht koht järkevä peruste opintotuelle on opintoviikkokertymä. Eli opintotuki olisi ikäänkuin palkka opiskelusta. Jonkun rajan ylittävästä opintoviikkomäärästä opiskelija saa "perus tuen" ja siihen pari porkkanaporrasta päälle eli enemmästä opintoviikkomäärästä saa sitten pientä lisää. Suoraa suhdetta opintoviikkojen ja opintotuen välille ei kuitenkaan voi vetää, sillä eri oppilaitoksissa opintoviikko on käytännössä eriarvoinen, vaikka näin ei tulisikaan olla.

Ja modet voi edelleen nää opiskelija-avautumiset poistaa tai siirtää uuteen threadiin paskanjauhantaan, jos se vaan jotenkin suurempaa vaivaa näkemättä on mahdollista.

Eipä tuo "kevyt" offtopikki minua haittaa mutta hyvä että siirsitte niin muutkin voivat osallistua tuohon aiheeseen.

Btw, varokaa liukkaita lehtiä! Äskön mentiin mimjalla "nelipyörä"-luisussa näyttävästi motocross-tyyliin. Justjust pysy pystyssä kun pistin heti kytkimen pohjaan ja koitin saada sen luikertelun loppumaan. Sladin lopussa jalalla joutu vähän tukea antamaan ja sekin meinas luiskahtaa alta.
crazy.gif
Sutivainen ja piristävän viileä keli.

Pystyykö 190cm pitkä tosiaan ajaan tällä?

Itse oon aina luullut, etten voisi uusilla kusiaisilla ajaa. Pituutta itselläni 191cm
confused_orig.gif

Itse oon aina luullut, etten voisi uusilla kusiaisilla ajaa. Pituutta itselläni 191cm  
confused_orig.gif
Käy koejamassa, niin saat selville parhaiten.

On pikkusen hieno ninja teillä!! Ois se mahtava itekki ajella tollasella sitten kun on ikää, mutta en tiedä onko tuo turhan kyykky..

confused_orig.gif
Käy koejamassa, niin saat selville parhaiten.

On pikkusen hieno ninja teillä!! Ois se mahtava itekki ajella tollasella sitten kun on ikää, mutta en tiedä onko tuo turhan kyykky..
Itsekin hieman pelkäsin tuota kyykkyisyys-astetta juuri mutta hyvähän tuo on ollut kaikenlaiseen ajoon. Ja erityisen hyvä juuri tämmöiseen-voisiko sanoa jopa- urheilulliseen ajotyyliin.

Pleksin vaihtaminen pari senttiä korkeampaan vaikutti todella paljon motarinopeuksien suhauksessa tuulen ohjaukseen pois rinta/hartiaseudulta. Mitään muita modauksia ei olla tehty. Jalkatappien siirtosarjoilla saisi vielä lisää matkaa stonga-satula-tapit väleille jos olisi tarvis. Mutku ny on just hyvä.

Ilmoitus: Aamulla oli ensihiutaleet mopon päällä kun hyppäsin parkkiksella kotiloon. En luovuta siltikään vielä!

Täytyy käydä ensi kesänä ajamassa joku kusiainen huvin vuoksi ja katsoa miten siihen mahtuu. Ihan hauska kuulla, että ei nämäkään niin pieniä ole
smile_org.gif

Back