• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kawaa Z750 ostamassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ron Jeremy

New member
Moikka,

Olen viime vuodet käskittynyt enskaan ja nyt pitäis ostaa katupyörä jota itse pystyn ajaa ja myös tuo kauniimpi puoliskoni joka on suht. aloittelija ja 162 cm pitkä. Mitäs tuumaatte. Oisko 162cm naiselle hyvä aloittelupyörä? Budjetti on 4-6 tonnii. Sillä hinnalla saa 2003-2007. Olen kuullut laatikkovioista? Onko totta? Mitäs ootte pyörästä mieltä? En ole ittekään vehettä ajanut mutta kiinostaa tuo ajoasento. Vissiin tehot riittää peruskäyttöön kokeneemmallekin. Saa muuten tyrkyttää... Ei S-mallia.

Jotain voinen sanoa kun kolme kesää ja joku 25tkm tuollaisella ajelin... kaikenalaista käyttöä reissujen ja radan väliltä.
Hyvä peruspyörä, laatikkovikoja tiedän olleen lähinnä tonnisessa.
Löysä keula keula ja vaatimaton takaiskari sporttisempiin pyöriin verrattuna, keulaa voi toki helposti parantaa itsekin vähän.

Sopii hyvin aloittelijalle, helppo pyörä ajaa, mutta ei ole ehkä ihan paras lyhyehkölle kuskille. Kannattaa käyttää se eukko jossain as.. eiku istuttamassa
tounge.gif

Pikkaisen sitä voi madaltaa jos tarve vaatii, mutta sitten kyllä kanttivarat loppuu aika helposti jos tykkää vähän kovempaa ajella, vakionakin kalistusvarat on aika rajoittuneet.
Toisaalta minkäs kokoinen olet itse? Isommalle kuskille keulaan kannattaa laittaa vähän esijännitystä lisää tai mielummin vaihtaa koko jouset jäykempiin, samalla pistää vähän paksumpaa öljyä niin keulasta tulee vähän parempi.

Mulla on tuosta se S malli ja siitä niin kovasti tykkään....Se on niin reipas tyttö.
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif

Oma pituus on 160 cm ja jalat yltää maahan asti.

Jos tarvitsee madaltaa vähän niin kuinka helposti onnistuu? Oonko ymmärtänyt oikein että 2005 ja jälkeen pyörän tekniikka on suht. sama?

Jos tarvitsee madaltaa vähän niin kuinka helposti onnistuu? Oonko ymmärtänyt oikein että 2005 ja jälkeen pyörän tekniikka on suht. sama?
öö -04-06 on sama malli käytännössä, -07 uudistui.
Muutaman sentin madaltaminen onnistuu ihan nostamalla etuputkia kolmioissa ja vaihtamalla ns. koiranluut(perä), ne voi tehdä/teetättää jos sopivia ei löydy (perää korottavia ainakin myydään valmiina, sellaiset tein kerran itsekin).

Eli siis vissiin pidemmät koiranluut? Eiköhän noi jostain latasta saa tehtyä. Paljon pidemmät että perä laskisi johonkin 780mm?
Muuttuukohan ajo ittellä 184cm aivan horroriksi? Pärrä kun ois tarkoitus että "pystyn" ajamaan ok mutta 70% ajasta 162cm muijalleni.

Eli siis vissiin pidemmät koiranluut? Eiköhän noi jostain latasta saa tehtyä. Paljon pidemmät että perä laskisi johonkin 780mm?
Muuttuukohan ajo ittellä 184cm aivan horroriksi? Pärrä kun ois tarkoitus että "pystyn" ajamaan ok mutta 70% ajasta 162cm muijalleni.
Perän korkeus, siis takaa eikä satulan kohdalta, muuttuu noin muistaakseni n. kolme kertaa sen verran mitä koiranluiden reikäväliä muuttaa. Juu, lattaraudasta ne voi tehdä helpostikin. Käyttää vaan
Itse laskisin ehkä max. 3cm (eli koiranluut 1cm pidemmät), kun keulaakaan ei voi rajattomasti laskea, en muista katsoneeni paljonko siinä oikeasti olisi varaa ennen kuin alkaa keulaputket joustoissa ottamaan kiinni etukolmioihin. Enempää en laskisi myös sen takia, että kallistusvarat käy pian turhan vähiin.
Ja olen itse samanmittainen, madallus ei vaikuta ajoasentoon joten on varmaan sulle ihan ok. Pitkälle kaverille suorempi tanko on yleensä parempi, mulla oli leveä krossitanko, mutta voi olla huonompi sit lyhyemmälle kuskille.

Niin ja moni pienehkö nainen ajelee zetalla madaltamattomanakin, mutta sinuna kyllä kokeilisin madaltaa vähän, aika helppoa kun se on kokeilla ja muuttaa vaikka takaisin.

Dodii Z750 vm.2005 sit ilmestyi perheeseen. Katupyörä sitten ollut viimeksi vuonna 2007 tai jotain... Enskaa oon vetänyt
tounge.gif

Nyt alkaa pähkäily mistä lattarauta pärrän madaltamiseksi. On jo sen verran etukumarassa zeta että riittää daamilleni ehkä pelkkä perän madallus
idea3.gif
ilman etupumppujen korkeuden muuttamista? Mitä tarvii huomioida kun koiranluut ottaa pois? Vissiin helppo homma, eikä levii kuin elanto? Tiedättekö mistä saa lattaa pääkaupunkiseudulla noin asevelihintaan - siis sen 60cm mitä tarvii?

Dodii Z750 vm.2005 sit ilmestyi perheeseen. Katupyörä sitten ollut viimeksi vuonna 2007 tai jotain... Enskaa oon vetänyt  
tounge.gif

Nyt alkaa pähkäily mistä lattarauta pärrän madaltamiseksi. On jo sen verran etukumarassa zeta että riittää daamilleni ehkä pelkkä perän madallus  
idea3.gif
ilman etupumppujen korkeuden muuttamista? Mitä tarvii huomioida kun koiranluut ottaa pois? Vissiin helppo homma, eikä levii kuin elanto? Tiedättekö mistä saa lattaa pääkaupunkiseudulla noin asevelihintaan - siis sen 60cm mitä tarvii?
http://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/kawasaki/z750/2005/ tuolta löytyy valmiit osat.
biggrin.gif

Koiranluilla Tuusmotorista hommatuilla madaltui hanurista 3cm ja keulaputkia pystyi laskemaan vaan 15mm ettei varmasti etustefat pohjaa. Hyvä ajaa ja muija tykkää myös.

Back