• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kawan venttiilien säätö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -maukka-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-maukka-

New member
Eli onko kukaan säätännyt pyörästään venttiileitä, ja onko kuinka paha homma? Pyörissähän taitaapi olla palasäätö, et paljonkohan ne palat maksaa? mopo on -02 636

Kannattaa kysyä jostain huoltofirmasta paljon maksaa kun vie vanhan palan vaihdossa. Hinnat vaihtelee aikas paljon paikasta riippuen.

OT ja vuodatus:
Tilasin joskus jenkeistä palasarjan omaan kawaani. Siinä oli paloja 1,5 - 3,5mm 5/100 mm välein ja jokaista neljä kappaletta. Makso about 150€ tulleineen ynnä muineen. Myin sitten puolet paloista tutulle, ne jotka eivät kawaan käyneet, omakustanne hintaan. Eli setille jäi hintaa 75 €. Stormilla vastaava setti on jotain 300€.  
eek.gif

Kyllä tämä suomalainen "markkinatalous" on ihanaa ja kilpailu pelaa tosi hienosti.  
veryangry.gif
Prkl!!

Viimme talavena pelkkä pala 8e ja jos annat vanhan vaihossa 5e kpl
hiotut ei käy!

Ethän sä voi/kannata niitä valmiiksi ostaa, kun et tiedä mitä vahvuutta menee ja aika moni pala käy jonnee toisee väliin.

Mulla 16 venttiilistä meni vaan 4 palaa vaihtoon. 64tkm 12r

siis eiks niitten palojen pidä kumminki kaikkien olla saman vahvusia vai miten moni pala menee toiseen väliin?? tarkennusta?

siis eiks niitten palojen pidä kumminki kaikkien olla saman vahvusia vai miten moni pala menee toiseen väliin?? tarkennusta?
välysten pitää olla toleransseissa. Palat on mitä on, että välykseen päästään. Ei edes uudessa koneessa ole samanlaiset palat joka nurkassa. Valmistustoleranssit korjataan juuri noilla paloilla jo uutena tehtaalla. Niin ja yksi pala per venttiili.

Ensin siis mittaat kylmän koneen välykset joka välistä ja ne, jotka vaativat toimenpiteitä otat irti ja mittaat mikrometrillä (ei työntömitalla) sadasosan tarkkuudella paksuuden. Sitten lasket kuinka paljon ohuempi uuden palan pitää olla, että välys asettuu raja-arvoihin. Osa paloista saattaa käydä ristiin. Loput käyt sitten vaihtamassa sopiviin.

Jos tuota ei ole koskaan tehnyt, voisi olla hyvä olla joku kokeneempi apuna.

Ja täältä näkee kuvien kanssa, miten homma hoidetaan.

Itsellä 6R:ään maksoi venttiilien säätö 120, kahteen venaan joutui palat vaihtamaan.

hiotut ei käy!

Ethän sä voi/kannata niitä valmiiksi ostaa, kun et tiedä mitä vahvuutta menee ja aika moni pala käy jonnee toisee väliin.

Jaa minkähän takia hiottuja ei voisi käyttää??

edit. oho tarkotit varmaan että ei liikkeeseen kelpaa, tyhmä minä..
tounge.gif

hiotut ei käy!

Jaa minkähän takia hiottuja ei voisi käyttää??

edit. oho tarkotit varmaan että ei liikkeeseen kelpaa, tyhmä minä..
tounge.gif
Jep, ne karsastaa niitä omatekeleitä.

Muistat varmaan laittaa sen hiotun puolen venttiiliä vasten, ettei se syö sitä paininkuppia.. syökööt mahdollisesti sitä venttiiliä joka menee vaihtoon joskus kuitenkin.

Tai ite ainakin ajattelen näin
talktohand.gif

Back