Mouru
New member
Nyt on ongelma/mietintä päällänsä..
Sain ajettua 'uudella' pyörälläni rapiat 200km ja se sammui multa liikennevaloihin. Syyksi paljastui irronnut bensaletku, liian paksua letkua ei oltu saatu kiristettyä klemmareilla paikoilleen, ja oli päässyt ilmeisesti tärinän vaikutuksesta putoamaan paikaltaan. Letkun vaihto ja homma ok, ja takas tienpäälle.
(Pyörä tuntui jopa käyvän paremmin letkunvaihdon jälkeen kun tod. näköisesti seossuhteet paremmin kohdallaan kun ei falskaa ilmaa liitoskohdasta.)
Eilen se sammui sitten taas
Motarilta tullessani kun hellitin kaasusta ja rupesin jarruttelemaan kääntymistä varten huomasin ettei kone käy enää.. Stealth-modella tiensivuun ihmettelemään.
Pari kertaa koitin käynnistää, ei lähde.. Letkut on paikallaan ja kiinni. Hetken mietin mikä ttu sille tuli, ja koitin vielä kerran käynnistää ennenkuin soitan hakemaan. Tadaa, kerrasta käyntiin ja toimi moitteettomasti kun ajelin takaisin kotiin pikkutietä (80km/h) pitkin.
Mikä ihme tuon teki? Ja jatkoa varten, annanko temppuilla rauhassa ja pyörän päättää koska on jaloittelutauko jos se tekee tuota vielä? Kun parinminuutin paussi näytti auttavan.
Kone oli kuitenkin muutamankilometrin jälkeen lämpimähkö ennen motarille menoa enkä rääkännyt sitä. Toisaalta kotiinpäinmennessä lämpömittari oli noussut korkeammalle.
Bölli meinasi että ilmanputsari siihen kannattaisi ainakin vaihtaa, ja bensansuodatin kurkata myös. Huolto (öljy+suodatin) on tehty hetkisitten. Sytytystulpat voisin tarkistaa myös. Voisiko syy olla näissä vai jotain muuta?
Sain ajettua 'uudella' pyörälläni rapiat 200km ja se sammui multa liikennevaloihin. Syyksi paljastui irronnut bensaletku, liian paksua letkua ei oltu saatu kiristettyä klemmareilla paikoilleen, ja oli päässyt ilmeisesti tärinän vaikutuksesta putoamaan paikaltaan. Letkun vaihto ja homma ok, ja takas tienpäälle.
(Pyörä tuntui jopa käyvän paremmin letkunvaihdon jälkeen kun tod. näköisesti seossuhteet paremmin kohdallaan kun ei falskaa ilmaa liitoskohdasta.)
Eilen se sammui sitten taas
Motarilta tullessani kun hellitin kaasusta ja rupesin jarruttelemaan kääntymistä varten huomasin ettei kone käy enää.. Stealth-modella tiensivuun ihmettelemään.
Pari kertaa koitin käynnistää, ei lähde.. Letkut on paikallaan ja kiinni. Hetken mietin mikä ttu sille tuli, ja koitin vielä kerran käynnistää ennenkuin soitan hakemaan. Tadaa, kerrasta käyntiin ja toimi moitteettomasti kun ajelin takaisin kotiin pikkutietä (80km/h) pitkin.
Mikä ihme tuon teki? Ja jatkoa varten, annanko temppuilla rauhassa ja pyörän päättää koska on jaloittelutauko jos se tekee tuota vielä? Kun parinminuutin paussi näytti auttavan.
Kone oli kuitenkin muutamankilometrin jälkeen lämpimähkö ennen motarille menoa enkä rääkännyt sitä. Toisaalta kotiinpäinmennessä lämpömittari oli noussut korkeammalle.
Bölli meinasi että ilmanputsari siihen kannattaisi ainakin vaihtaa, ja bensansuodatin kurkata myös. Huolto (öljy+suodatin) on tehty hetkisitten. Sytytystulpat voisin tarkistaa myös. Voisiko syy olla näissä vai jotain muuta?