Zeniitti
New member
Lapsuuden / nuoruuden haaveitahan täytyy mahdollisuuksien mukaan toteuttaa ja nyt loksahti yksi palapelin palanen kohdalleen kun talliin tulee Top Gun elokuvastakin tuttu vuosimallin-85 GPZ900R.

Pyörä on 35 vuotta maailmaa nähnyt ja edessä siis paikkojen läpikäynti ennen varsinaista käyttöön ottoa.
Lähtökohdat on seuraavat:
- Ajettu > 60 000km
- Käy, kukkuu ja liikkuu
- Täysin vakio
- Ulkoinen habitus vaatii kosolti laittoa
Tavoite:
- Kunnioittaa pyörän alkuperäistä olemusta
- Siistiä ulkonäkö
- Huoltaa tekniikka
Google on tietysti ollut kuumana viimepäivät kun olen hakenut tietoa prätkästä. Samaan syssyyn ajattelin kysyä myös täältä vinkkejä?
- Tärkeimmät tekniset pointit?
- Tekniset "akilleen kantapäät"?
- Hyviä varaosatoimittajia?
- Muuta?
Olen todella innoissani mahdollisuudesta kunnostaa perheeseen tällanen aikakone 80-luvulle. Tarkoitus on siis todellakin säästää kaikki mikä tekee pyörästä legendan. Koskaan en ole tämän aikakauden tykkejä päässyt kokeilemaan, mutta voisin kuvitella että ranneliikkeellä pääse mies hetkeksi paljon lähemmäksi jumalaa mitä moderneilla ominaisuuksilla varustetuilla nykypyörillä koskaan.

Pyörä on 35 vuotta maailmaa nähnyt ja edessä siis paikkojen läpikäynti ennen varsinaista käyttöön ottoa.
Lähtökohdat on seuraavat:
- Ajettu > 60 000km
- Käy, kukkuu ja liikkuu
- Täysin vakio
- Ulkoinen habitus vaatii kosolti laittoa
Tavoite:
- Kunnioittaa pyörän alkuperäistä olemusta
- Siistiä ulkonäkö
- Huoltaa tekniikka
Google on tietysti ollut kuumana viimepäivät kun olen hakenut tietoa prätkästä. Samaan syssyyn ajattelin kysyä myös täältä vinkkejä?
- Tärkeimmät tekniset pointit?
- Tekniset "akilleen kantapäät"?
- Hyviä varaosatoimittajia?
- Muuta?
Olen todella innoissani mahdollisuudesta kunnostaa perheeseen tällanen aikakone 80-luvulle. Tarkoitus on siis todellakin säästää kaikki mikä tekee pyörästä legendan. Koskaan en ole tämän aikakauden tykkejä päässyt kokeilemaan, mutta voisin kuvitella että ranneliikkeellä pääse mies hetkeksi paljon lähemmäksi jumalaa mitä moderneilla ominaisuuksilla varustetuilla nykypyörillä koskaan.

Viimeksi muokattu: