sukahoto
New member
Kävin kyseisellä pyörällä ajelemassa pari viikkoa sitten - kaikki toimi hyvin. Noin viikko sitten käynnistin pyörän - ei meinannut millään lähteä käyntiin. Otin autosta apuvirtaa ja aikani startattuani lähti tulille - kävi ensin hyvin epätasaisesti ja paukutti voimallisesti oikean puolen putkessa. Käynti kuitenkin rauhoittui ja kävi kaikilla pytyillä. Unohdin käytön jälkeen sulkea bensahanan (on laitettu ylimääräinen, kun alkuperäinen vuotaa). Seuraavana päivänä huomasin erehdykseni ja suljin hanan - pyörän alle oli valunut jonkin verran bensaa. Eilen yritin startata, mutta ei edes luvannut lähteä käyntiin. Jätin hanan auki, koska ajattelin vielä yrittää. Muutaman minuutin kuluttua huomasin, että bensaa liritti (siis ei tullut vain tippumalla) moottorin alle. En saanut selville, mistä vuoto tuli. Suljin bensahanan ja liritys loppui.
Tänään oli tarkoitus käydä etsimään vikakohtaa. Keksin, että vaihdan samalla öljyt ja suodattimen ja päätin tehdä sen ensin. Moottorista tuli mustaa litkua - ilmeisesti öljyn sekaan oli päässyt bensaa (jäähdytysneste kirkasta ja normaalin oloista). Hämmästyttävin seikka oli kuitenkin se, että sitä litkua ei tullut kuin noin litran verran. Öljynpinta oli tarkastettu käytön jälkeen eikä öljynpaineen varoitusvalo palanut.
Irrotin satulan ja bensatakin, mutta en löytänyt mitään todennäköistä vuotokohtaa. Tosin ilmanputsarin kotelon pohja oli kostea.
Olisiko kellään minkäänlaista teoriaa siitä, mikä nämä ihmeellisyydet on aiheuttanut.
Tiedoksi vielä, että tekstissä mainitsemani toimenpiteet ovat tietotaitoni ylärajalla.
Tänään oli tarkoitus käydä etsimään vikakohtaa. Keksin, että vaihdan samalla öljyt ja suodattimen ja päätin tehdä sen ensin. Moottorista tuli mustaa litkua - ilmeisesti öljyn sekaan oli päässyt bensaa (jäähdytysneste kirkasta ja normaalin oloista). Hämmästyttävin seikka oli kuitenkin se, että sitä litkua ei tullut kuin noin litran verran. Öljynpinta oli tarkastettu käytön jälkeen eikä öljynpaineen varoitusvalo palanut.
Irrotin satulan ja bensatakin, mutta en löytänyt mitään todennäköistä vuotokohtaa. Tosin ilmanputsarin kotelon pohja oli kostea.
Olisiko kellään minkäänlaista teoriaa siitä, mikä nämä ihmeellisyydet on aiheuttanut.
Tiedoksi vielä, että tekstissä mainitsemani toimenpiteet ovat tietotaitoni ylärajalla.
Ja joita joku sitten jälkeenpäin palauttaa alkuperäisiksi.