• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kawasaki Ltd 440

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawaltd440
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kawaltd440

New member
Mulla olis semmoinen ongelma kyseisen pyörän kanssa.. (imajäähdytteinen kone) mäntien asennus.. kumminpäin se nuoli nyt pitäisi osoittaa?? asensin ensin männän nuolet pakoaukkoonpäin mutta venttiilit ottaa kiinni yläasennossa eikä männät lähde laskemaan alaspäin (magneetosta pyöritettiin). purkasin koko höskän ja vaihoin nuolet imupuoleen osottaen mutta edelleen sama vika.. nokka-akselia ei pysty väärin asentaa hammastus menee tietyllä tavalla akseliin kiinni.
 
Onko nokkaketju kohdillaan? Ketjun jako on ilmeisesti poskellaan vaikka ketjuratas onkin nokkaan nähden oikein. Veikkaisin että nuolet näyttää eteenpäin eli pakoaukkoon päin.
 
Wanha ketju mutta otsikko oikein.

Meninpä ostamaan moisen tekniikan ihmeen vuodelta -82. Pientä laittoa tietysti tiedossa.

Mistä tuohon saa ilmanputsarin ? Siinä on sellainen metallinen neliskanttinen vaahtomuovi ynnä ritilä-tyyppinen systeemi muovirasiassa. Ja systeemin päädyssä pitäisi olla jonkinsortin tiivistys kaasarin puhtaalle puolelle päin. Ei se vaan siihen kyllä mitenkään tiivisty, lienee tiiviste rapissut maantielle. Kaikki kaksi ruuvia kun laittaa päälipuolelta kiinni, heiluu alapuoli sen viisi milliä, jos ei penkki estä.

Stormilla oli, mukamas, mutta on sellaista kokoluokkaa ettei se sovi edes penkin alle, putsarikotelosta nyt puhumattakaan.

Edit: on vissiin väärin asennettu kun heiluu. Tiiviste on silti kyllä ihan valmis.
 
Viimeksi muokattu:
CMS;llä olisi yksi peruskotelo vielä hyllyssä, tuohon tarvii sitten muualta filtteriosa, itse filtteri.

https://www.cmsnl.com/kawasaki-kz44...a_model15467/partslist/9915.html#.XRN09uszbcs

Kiitti linkistä, sieltä kun löytyi tuo filtteriosan osanumero. Sillä (11013-1027) näyttää löytyvän sieltä sun täältä. Tilaushommiksi menee kumminkin. Nyt siinä on paikallaan huonosti öljyttyä "harsovaippaa". Liekö alkuperäinen vai jonkun patentoima K&N :dunno:

Nyt kun sitä koteloa ehti ajan, ajatuksen ja korjausmanuaalin kanssa tutkimaan, niin tiivistyy se välttävästi. Pitää vissiin hakea Etralta tai jostain jotain sopivaa tarrakiinnitteistä solukumia pieni pala ja askarrella siitä uusi tiiviste.

Emgon öljynsuodatin on sitten sopiva. Mukana tulevat O-renkaat taas eivät. Liekö hondaan :grin: Vanhat onneksi näyttävät pitävän. Mitä tästä opimme - etsi jostain alkuperäisosa tai sen mitat ja käy laakeriliikkeessä.

Stormin alumiiniprikkakaan ei sopinut. Reiän halkaisija oli 12.2 ja öljypropun kierteen halkaisija 12.7. Vaikuttaa epäilyttävästi tuumakokoiselta. Onneksi vanha näyttää vielä pitävän.

Oli muuten kiristysmomentit niin pienet noissa ettei pienempikään momenttiavaimeni tuntenut moisia. Tokihan mulla oli 1/4->1/2" adapterikin hukassa joten ranteella mentiin.

Jarrunesteetkin pitäisi vaihtaa. Ovat varsin mustan näköiset. Ei vaan lähde säiliön ruuvit auki. En sitten yrittänytkään lisätä voimaa. Tartteeko tuo JIS-meisselin ? Jotain kikkakolmosia ?
 
Jaahas. Millaiset etujarrut tässä keksinnössä pitäisi olla ? Tuntuvat melko vaisuilta.

Palat kävin hakemassa uudet Motonetistä, tietysti vääränlaiset. Orkkiksissakin on pintaa reilusti, joten vika ei liene niissä ? Toki mulla joskus oli fillari, jossa oli niin kovettuneet vannejarrun palat ettei se pysähtynyt. Ei kai tämä ole mahdollista prätkän jarruissa ?

Jarrunesteetkin on vielä vaihtamatta, tapahtunee iltapäivän aikana. Ostin riittävän järeän läpikaraisen ristipäämeisselin ja pienoiskaasupolttimen. Tästä säikähtäneenä nestesäiliön kiinni juuttuneet ruuvit päättivät avautua ilman taistelua. Ota tästäkin selvää :)
 
Mitä eroa on KZ 440 Ltd:llä ja "vain" 440 Ltd:llä? Ketju vs. hihna vai...?

KZ tarkoittaa Amerikan vientimallia, Z muille markkinoille. Jotkut Kawojen yli 750 cc KZ malleista kasattiin jenkeissä Kawan Lincolnin tehtailla, jossa niitä kasailtiin kotimaan markkinoille 1976 lähtien tuontitullien takia.
Mallimerkintä A tarkoittaa ketjuvetoista ja D hihnavetoista mallia.
 
Back
Ylös