Kawasaki ZX-12R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demonos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

demonos

New member
Monessa lähteessä pyörää on kehuttu tilavaksi. Millälailla tilava?

Nykyinen Thunderace on hieman väsyttävä ajaa pitkää matkaa polvien puutumisen takia ja erityisesti kiinnostaa, olisiko 12R:ssä enemmän tilaa jaloille ja loivempi polvikulma? Pituutta kuskilla 183cm.

En kaipaa mitään vertailua muihin pyöriin, koska sitä vertailua on jo foorumi pullollaan. Ainoastaan kyseiseen kawaan liittyvää asiaa kiitos. Koeajolle olen menossa heti kun vain jostakin löydän tuommoisen.

Itselleni mittaa on kertynyt 190cm ja painoakin 97kg. 12r on ehdottomasti sopivin pyörä ns. miehen mittaisille henkilöille. Voin suositella lämpimästi. Edelliset pyörät olivat fzr1000 & 9r. Molemmat kivoja pyöriä, mutta liian ahtaita mulle

Tämä todistanee pyörän riittävyyden vähän isommillekin Klick

sport05.gif

Ja sitten joku vielä kehtaa kysellä että "mihin niitä supertehokkaita mopottimia tarvitaan"
biggrin.gif

Joo ja yksi tärkeä muutos tee heti,hommaa jostakin mukavampi istuin.Joku rautaperse sillä ehkä voi ajella mutta itsellä(ja monilla muilla)peräpää tulee helvetin kipeeksi melko nopeesti.
Eikä se polvikulma niin kovin avara ole,itsekkin olen suht pieni.Luulisin että suunniteltu n.170cm mitoille alunperin eli loppujen lopuksi aika pienikokoinen pyörä.

Muuten ihan hyvä mutta vaihdepolkimelle pitäisi tehdä jotain kun ei meinaa "siro" 45 kenkä mahtua tapin ja vaihdepolkimen väliin. Säädin polkimen mahdollisimman "pitkälle" mutta silti jalka täytyy viemällä viedä polkimen alle. Pidempi poljin mahdollisesti auttaisi.

mulle ainakin kohtuu hyvin tilaa on 12r kawassa. varsinkin pääntila on riittänyt. joskus on saattanut lentokone mennä korkealta kypärän yli, mutta monesti seuraavaan osumakohtaan on ollut kymmeniä valovuosia arvatenkin.

jaloille joskus oikein pitkillä matkoilla voisin toivoa vaikka lievästikin säädettäviä tappeja, saisi polvikulmaa aavistuksen verran vaihdeltua.

ohjaustanko on nyt näille keskimääräisille suomen nopeuksille oikein sopiva, kun laitoin helipaarit joilla stonga korottui pari cm ja leveni myös pari cm, nyt näkee eteensäkin liiaksi niskoja kohottelematta.

jousitus jaksaa kantaa ajokamoissa reilusti yli 130 kiloista kuskia kevyesti. samoin kone jaksaa vetää yhdistelmää kärryineen ja tavaroineen ym. polttoaineenkulutus jopa laski verrattuna soolopyöräilyyn, se oli suurin yllätys täysperävaunuilussa.

Vaihdoin n 2 viikkoa sitten juuri Ässästa ZX12R.n. Olen 182 ja 115 (pelkkää terästä, tietenkin) ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Pisin yhtäkyytiä ajo tapahtui Saksan puolella . 500 km ja paikat ei puutunut yhtään. Ei kädet eikä perse, ehkä tohon kannikan puutumiseen vaikutti tuo bagsterin istuin. Hyvä mopotin, ellei peräti paras. Suosittelen, näinkin lyhkäisen ajelun jälkeen (vasta 1600 km ajettuna Kawalla..)

Tänään kävin istumassa kyseisen pyörän päällä ja vaikutti äkkiseltään hyvältä, pystyis varmaan pitkää matkaa ajella puutumatta nopeasti. Kohtuu tilava, ei tietenkään samanlainen kuin nykyinen ZZR. Mittaa itselläkin se 189 ja painoa n.90 kg

Back