• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kawasaki ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TumppiT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TumppiT

New member
Eli, tässä nyt hätäpäissäni
withstupid.gif
kyselen mahdollisilta kokeneemmilta Kawasaki kuskeilta että onko tuo edellämainitun pyörämallin (ZX-6R) tyhjäkäynti aina ja normaalisti sellainen 'hörötys' ja että kierrokset vähän pomppii? Vuosimalliltaan kyseinen pyörä on 1996. Venttiilit säädetty ja kaasuttimien synkronointi on tehty noin 2000 km sitten.

Ostin pyörän vasta vähän aikaa sitten liikkeestä, mutta kun kyseinen liike on toisella paikkakunnalla ja haluaisin uskonvahvistusta hieman asiaan (jos joku osaisi auttaa?) ennenkuin lähden sinne reissuun pyörästä 'reklamoimaan'...

Kiitoksia jo etukäteen sinä suuri guru joka mahdollisesti osaa asiaan jotain kommentoida  
bowdown.gif

Kaikki vinkit, mahdollisista kilometrien ja iän aiheuttamista tulevista remonteista myös ERITTÄIN tervetulleita.

(Ja kilometrejähän mittarin mukaan n. 43 tkm)

Eikös sellanen ole ihan normaalia. Jos muuten toimii hyvin niin ei kai siinä mitään vaikka vähän hörötteleekin, kyllä munkin mopo sitä tekee.

Eikös sellanen ole ihan normaalia. Jos muuten toimii hyvin niin ei kai siinä mitään vaikka vähän hörötteleekin, kyllä munkin mopo sitä tekee.
Sepä se, kun saisi siihen varmuuden että onko se normaalia vai ei. Kun kuulostaa niinkuin siellä epätahtiin välillä joku kolahtelisikin?!?

Mutta kiitoksia kommentistasi jokatapauksessa.

Ei mullakaan käy kylmänä tasasesti tyhjää, ei kyllä oikeen lämpösenäkään. Paa tyhjäkäyntiä vähän lisää, se käy paremmin vähän isommilla kierroksilla. Kai siellä on aika kovat nokat tai jotain jotka tota aiheuttaa, enpä tiedä
nixweiss.gif

Ei mullakaan käy kylmänä tasasesti tyhjää, ei kyllä oikeen lämpösenäkään. Paa tyhjäkäyntiä vähän lisää, se käy paremmin vähän isommilla kierroksilla. Kai siellä on aika kovat nokat tai jotain jotka tota aiheuttaa, enpä tiedä  
nixweiss.gif
Ok, ok. kiitoksia, entäpä mikä oli vertauskohta, oletko samanlaisen pyörän onnellinen omistaja, vai minkälainen menopeli sinulla on alla ja paljonko on kilometrejä? Onko tarvinnut minkälaista remonttia siihen tehdä, tai jotain mihin minun pitäisi tietää varautua?

Itse vasta opiskelen tätä kawan luonnetta, mutta olen kyllä kuullut että tuo tyhjäkäynti olisi tuollainen 'hörpötys' luontoinen.

Kyllä se tyhjäkäynti hörpöttää uudessakin. Sehän on kawa eikä mikään steriili honta...
tounge.gif

nixweiss.gif
Ok, ok. kiitoksia, entäpä mikä oli vertauskohta, oletko samanlaisen pyörän onnellinen omistaja, vai minkälainen menopeli sinulla on alla ja paljonko on kilometrejä? Onko tarvinnut minkälaista remonttia siihen tehdä, tai jotain mihin minun pitäisi tietää varautua?
ZX-6R -03. Mitään huolto-ohjelman ulkopuolista remonttia ei oo tarvinnu tehdä. Kilsoja tullu 23 t.

Kyllä Kawat on luottopelejä, turha huolehtia
tounge.gif

Eilen illalla ajellessa ruuvasin tyhjäkäyntiä hieman isommalleen, ja ehkäpä näiden kommenttien ehkä siitä säädöstä johtuen, koneen käynti kuulostaa hieman paremmalta. Toistaiseksi uskoisen että "Case closed" mutta seuraan tilannetta ja kiitoksia kaikille kommenteista!

bowdown.gif

Itellä pyörä (myös Kawa ZX-6R) tekee ihan samaa ja oon kuullu ettei Kawa olisi käyntiääneltään/tasaisuudeltaan näteimmästä päästä!

Mutta ketä se haittaa, jos pyörä kulkee hyvin
biggrin.gif

Itellä pyörä (myös Kawa ZX-6R) tekee ihan samaa ja oon kuullu ettei Kawa olisi käyntiääneltään/tasaisuudeltaan  näteimmästä päästä!

Mutta ketä se haittaa, jos pyörä kulkee hyvin  
biggrin.gif
Itse olen sitä mieltä että tuo tietty roheus käynnissä tekee siitä sen mitä sen pitääkin olla
062802jumpie_prv.gif
. On noita tasaisia ompelukoneita kuultu ihan tarpeeksi...
tounge.gif
.

Näinhän se on että ei sen tarvitse käynniltään mikään siisti olla, kunhan vaan toimii niinkuin pitää...
biggrin.gif

Mutta kävin eilen kysymässä paikallisesta valtuutetusta Kawan huollosta ja kuuntelivat tyhjäkäyntiä ja sanoivat että ei taida olla ihan kaikki sylinterit käynnissä mukana kun tyhjäkäynnin säätää sinne 1000 rpm pintaan. Ja epäilivät tyhjäkäynti suuttimissa tukosta?!?
ghostface.gif

Back