• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kawasakilla hätä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaiasp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kaiasp

New member
Tervehdys!
Ostin tuossa viikko sitten Kawasaki GPZ 500s:n ja,tuossa eilen aamulla vielä hörähti käyntiin ihan hyvin startista napsauttamalla.Tänään sitten tietenkin kun kauppareissulle aamulla yritin lähteä niin,starttaa hetken aikaa,sitten alkaa tyhjää pyörittää.Ei lähtenyt työntämälläkkään loppujen lopuksi.Tuntui kyllä jo alussa startatessa ettei oikein puhti riitä.Mutta,tuo tyhjän pyöritys+ettei työnnöstä lähde käyntiin alkoi jo vähän huolestuttamaan.
No,sain sitten ladattua akun mutta,ei suostu käynnistymään.Ei onnistu työntämälläkään edelleen.Starttaa 2 sekunttia normaalisti ja,sitten alkaa kuulua helkkarinmoinen säksätys+rohina startista.Onkohan sekin jo sanonut sopimuksen irti?Latas akkua tosi heikosti mutta,kipinää löytyi kuitenkin jonkin aikaa pyörittämään.Neuvoja kaivataan kipeästi että,pääsisi pian
062802moto_prv.gif

Ostapa uusi akku, jos ei kunnolla ota lataustakaan vastaan, vähänkin huono akku, niin ei riitä kipinä käynnistystä varten.

Kyllähän se lataili sitä akkua.Ja,pyörittääkin starttia mutta,startista kuuluu aivan helkkarinmoinen "säksätys"+rohina,pienen starttausyrityksen jälkeen,jos niin nyt voi sanoa.Eikä suostunut käynnistymään tai,edes yrittänyt.Eli,voiko se tosiaan johtua akusta/virran vähyydestä?Se on just tätä minun hyvää tuuria että,samantien kun ostaa niin korjauspuuhiin joutuu
wink.gif

Kyllähän se lataili sitä akkua.Ja,pyörittääkin starttia mutta,startista kuuluu aivan helkkarinmoinen "säksätys"+rohina,pienen starttausyrityksen jälkeen,jos niin nyt voi sanoa.Eikä suostunut käynnistymään tai,edes yrittänyt.Eli,voiko se tosiaan johtua akusta/virran vähyydestä?Se on just tätä minun hyvää tuuria että,samantien kun ostaa niin korjauspuuhiin joutuu
wink.gif
Juu, helposti voi olla virranpuutteessa vika... Kai niitä muitakin mahdollisuuksia on, mutta tuo on aika suurella todennäkösyydellä. Minkäslaiselle jännitetasolla tuo akku ottaa virtaa ja millaiselle tasolle "jää" esim muutama tunti latauksen jälkeen?

+1

keväällä oma gpz:ni teki samaa, mutta kun sai vähän virtaa akkuun, niin ongelmaa ei ole ilmennyt enää.

Tuo on vielä helppo koeistaakin, kun ottaa apuvirtaa joko irrallisesta akusta tai toisesta kulkupelistä.

juu,sain vihdoin ex-omistajankin kiinni puhelimella(Oli viihteellä viikon verran)Ja,kertoi sanoneensa kauppoja tehdessä(Olin itse myös viihteellä,eikä muisti oikein pelaillu seuraavana iltana pyörää hakiessani)Että,akku on sitten sökö.Eipä muuta kuin uuden hakuun.Peukut pystyyn että,saisi taas mopon liikkeelle.Jospa ne ongelmat vihdoin väistyisivät...
wink.gif

Ps.Olisiko jollain tiedossa halpoja varaosa-paikkoja,netissä?

Kawakuskina SUOSITTELEN yuasan noin 40-45 € (made in Japan) akkua. Ellei sulla ole kiksiä mukana siinä kawassa...

Napista pitää lähteä ja kakkosvaihdetta et taida saada päälle ellei pyörä liiku, vai?? Joten mäkistartit ja työntöstartit on aika vähissä.

Ei ole tosiaan helppo työntää
biggrin.gif
.Ja,Yuasan ajattelinkin hankkia.Sittenpähän sen näkee jos pärähtää käyntiin.

Mulla on koyon akku ja kovin oon tyytyväinen. Tosiaan, mun Honda ei tossa reilu vuosi sitten tahtonut enää napista käynnistyä, johon akun vaihto ainakin tepsi. Pikku tönäsyllä oli heti käynnissä kyllä.

Mulla teki eilen vajaan vuoden vanha Kawa ER-6n temput (ilmeisesti kanssa) akun suhteen eli kauhee "räksytys" vaan kuuluu kun starttaa, eli ilmeisesti on akku paskana. Mittasin akulta jännitteet: normaalitilassa 12V -> kun painaa starttia niin tippuu jonnekin 7V tasolle -> ja palautuu about 10V tasolle joten taitaa olla pas**na.

Nyt pitää soitella perään että meneekkö takuun piikkiin...

-C9B5R4-

Ei taida mennä akku, jarrupalat, yms kulutusosat takuuseen. Ainakin z750 takuulapussa luki noin.
Näin itsekin vähän pelkään, mutta on se nyt kumma jos ei akku vuotta kestä
confused_orig.gif
?

Kyllä täytyy joka tapauksessa kysellä tämän perään...

-C9B5R4-
Jos se on päässyt nesteistä tyhjäksi ja joutunut lisäämään älyttömästi vettä, niin se on sen jälkeen kuiva. Ei pidä virtojaan sisällä. Akun puhtaus kannattaa tarkistaa. Pask*nen akku tuhlaa virtaa. Laita auton takavalo akun päälle pystyyn navat akun kanteen kiinni ja katso kuinka se lamppu palaa
idea3.gif

Ei taida mennä akku, jarrupalat, yms kulutusosat takuuseen. Ainakin z750 takuulapussa luki noin.
Näin itsekin vähän pelkään, mutta on se nyt kumma jos ei akku vuotta kestä
confused_orig.gif
?

Kyllä täytyy joka tapauksessa kysellä tämän perään...

-C9B5R4-
Jos se on päässyt nesteistä tyhjäksi ja joutunut lisäämään älyttömästi vettä, niin se on sen jälkeen kuiva. Ei pidä virtojaan sisällä. Akun puhtaus kannattaa tarkistaa. Pask*nen akku tuhlaa virtaa. Laita auton takavalo akun päälle pystyyn navat akun kanteen kiinni ja katso kuinka se lamppu palaa  
idea3.gif
Kyseessä on huoltovapaa akku, joten noita nesteitä ei paljon pääse lisäilemään, tosin ei pitäisi päästä kyllä karkuunkaan.

Mutta kyllä se uusi akku pitää hommata. Onkos noita jossain verkkokaupassa myynnissä vai pitääkö mennä paikallisen MP-huoltoliikkeen tiskille?

-C9B5R4-

Juu,saat ihan verkkokaupastakin.Katoppa tuossa ylhäälläkin on tuo linkkit mistä löydät jälleenmyyjät sun muut kauppiaat.Joitakin ihan päteviä paikkoja vaikuttaisi olevan.

Back