http://www.eliminator.org
Täältä löydät kaiken oleellisen ko. pyöristä
Suomeen on uutena tullut eliminator 1000 ja kahta eri eliminator 600 mallia.
Tonnista valmistettiin muistaakseni 1987- 1990, jostakin olen saanut käsityksen ettei niitä olisi tehty kuin vain yhtenä vuonna, eli 1987. Niitä kuitenkin myytiin vielä 1990 uutena.
1000 kuutioista löytyy ainakin 3 eri värillä: Tummanvihreä, syvänsininen ja verenpunainen... valikoimassa saattoi olla myös syntisen musta.. en oikein muista enää.
Samoihin aikoihin tuli myyntiin pikku eliminatorit (500 ja 600) jotka ovat ulkomuodoltaan samannäköisiä kuin 1000 kuutioinen eli. 750 kuutionen versio on samannäköinen taasen 900 kuutioisen kanssa.
Joskus 90-luvulla tuli sitten tämä uusi 600 kuutioinen joka erottuu ulkoisesti aikas paljon vanhemmissta malleista, siinä on mm. pinnavanteet ja paljon enempi kromia... namupyörä siis.
Hiukan ihmetystä saattaa ostettaessa aiheuttaa pyörien erilaiset yksityiskohdat... siis jos niitä on kaksi vierekkäin (suomessa melkein mahdotonta). Alun peri mustassa eliminatorissa oli kaikki mustaa... kaasarit ja lokarit ja peilit. Mutta olen nähnyt myös versioita missä kaasarit ovat harmaat, etulokari ja peilit kromista.
Kone on sama gpz 1000 rx:n kanssa, paitsi että tehon kustannuksella, vääntökäyrää on loivennettu erilaisella kaasaripaketilla ja nokalla.
Joten hepat tippui 125 -> 110. Taasen vääntökäyrä on loivempi tehden siitä ripeän punavalolähtijän, olihan alunperin se tarkoitettu v-maxin kilpailijaksi.
Itselleni eliminator 1000 oli aikoinaan kuolauksen kohde, mutta niiden saatavuudesta johtuen ei tullut koskaan sellaista ostettua. (MUTU, jostain muistelisin että niitä olisi tuotu suomeen uutena alle tusina, 7 on luku mikä kummittelee mielessä... siis ihan mututietona) Aika iso osa nyt myynnissä olevista on siis muualta tuotuja. Jenkkiversion tunnistaa mittaristosta.
1 Eliminator 1000 on myynnissä täällä ->
http://www.matinrengas.fi
Itseasiassa uteliaisuutta kävin katsomassa sitä, hinta pyynti mun mielestä kuntoon nähden yläkanttiin, rehellisesti sanottuna aika heikko yksilö.
T Heksa
Ps. voin skannata muutaman kuvan myöhemmin, jos on tarvetta, mutta kyllä noilta eliminator -sivuilta löytyy kaikki oleellinen.