Käynnistys vaikeuksia!!!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skimi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Skimi

New member
Onko joku muu törmännyt vastaavaan kun on talven seisonnan jälkeen koittanut käynnistää pyörää:
Bensaa tulee, kipinää tulee, startti pyörittää Ok, mutta ei vaan lähde käyntiin, ei edes yritä. Polttaa raakana putkissa ja pitää helvetinmoisen paukkeen.
Onko kellään kuuna päivänä mennyt tai onko kuullut että nokkahihna olis menny seistessä tai startatessa?
Niin uskomattomalta tuntuu, mutta alkaa vaaka kallistua siihen suuntaan.
Kaikkia vinkkejä kuunnellaan mielenkiinnolla. Pistän infoa vastaavan varalta muillekin kunhan saan syyllisen selville.
Lämpimänpiä ilmoja  
062802moto_prv.gif
 
Ettei vain olis bensatkin seisseet talven? Ei se enää niillä lähde.

Uutta gasoa tankkiin; saatat myös joutua putsaamaan kaasarit jos vanha bensa on sakkaantunut sinne...

Laita ensikerralla bensaan stabilisaattoria tai valuta kaikki pois...
 
Joo, niinkuin tuossa sanottiin, tuoretta gasoa ja uudet tulpat ehkäpä (fzr:ä ei lähtenyt seisonnan jälkeen käyntiin kirveelläkään jos ehti kastella tulpat). Onhan akku kunnon latingissa?
 
Jos kyseessä on Ducati ja seos saattaa olla joskus rikasta (esim. suutinsarjan tai ryypytyksen vuoksi), heitä NGK:n tulpat olan yli. Kokemuksesta olen huomannut etteivät kestä seosmuutoksia juurikaan, vaan pimenevät paineen alla (kun ottaa tulpat pois, kipinä kuitenkin tulee). Näistä vaivoista pääsin vuosia sitten, kun rupesin käyttämään Championin tulppia.
 
:tyhmäminä:Joo, on se niin helvetin hyvä tää ihmisen muisti!
Bensat unohtu laskee veks syksyllä ja tippa jonka lisäsin eilen ei kyllä oo auttanu mitään. Ei muuta kun paskat pois ja uutta tankkiin. Sama homma tais olla toissa vuonnakin ja tepsi. Kiitti muistutuksesta. Katotaan kuin äijän käy. Jos hyvin käy ja ilma paranee niin ajokausi alkaa siitä.
sport05.gif
 
Mulla oli kans vaikeuksia saada ducati käyntiin / pysymään käynnissä vanhoilla bensoilla. Olen kyllä käyttänyt konetta talven mittaan noin kuukauden välein, mutta nyt oli vanha bensa menny jo aika huonoksi. Kävin ostamassa 5 litraa tuoretta ja kaadoin tankkiin. Kävi tosi huonosti eikä käynyt tyhjäkäyntiä ollenkaan ennenkuin tuore bensa pääsi koneeseen, sitten rupes toimimaan. Oliskohan jonkun ajan päästä lähtenyt käymään ollenkaan.

Kaipa ne pitää menovedet laskea pois ensi talveksi, tai ainakin käydä kuukauden välein heittämässä litra tai pari tuoreempaa sekaan jos meinaa välillä käyttää konetta.
 
En tiedä liittyykö tämä mitenkään kyseiseen ongelmaan, mutta omalla kohdallani en saanut omaa bemua lähtemään käyntiin, laitoin pyörän alle pari puhallinta puhaltamaan moottoria kohti ja vartin sisällä oli mopo käynnissä.
 
Ettei vain olis bensatkin seisseet talven? Ei se enää niillä lähde.

Uutta gasoa tankkiin; saatat myös joutua putsaamaan kaasarit jos vanha bensa on sakkaantunut sinne...

Laita ensikerralla bensaan stabilisaattoria tai valuta kaikki pois...
Onneksi entinen Suzukini ei lukenut tätä foorumia, kun lhti kuukausien seisonnasta muutaman starttauksen jälkeen käyntiin. Vanhoilla bensoilla eikä akkuakaan oltu ladattu
biggrin.gif
 
Ettei vain olis bensatkin seisseet talven? Ei se enää niillä lähde.

Uutta gasoa tankkiin; saatat myös joutua putsaamaan kaasarit jos vanha bensa on sakkaantunut sinne...

Laita ensikerralla bensaan stabilisaattoria tai valuta kaikki pois...
Onneksi entinen Suzukini ei lukenut tätä foorumia, kun lhti kuukausien seisonnasta muutaman starttauksen jälkeen käyntiin. Vanhoilla bensoilla eikä akkuakaan oltu ladattu  
biggrin.gif
Hyvin on lähteneet jammut ja suitsat talven jäljiltä vanhoilla bensoilla, hontra oli ainut joka ei käynnistynyt vaikka pyöritti niin pirusti... No akkulaturi teki ihmeitä ja korjasi talvella rikkoutuneet bensat  
smile_org.gif
 ja hondakin heräsi henkiin.

br, Mikko
 
Ei oo meikäläinenkään kertaakaan heittäny bensaa pois. Hyvin on seokset syttyneet talven seisonnan jälkeen vuodesta -93...
wink.gif
 
Tuota, olenko ymmärtänyt oikein, että:

-kaikenmerkkiset ruiskumoottorit käynnistyvät usein ongelmitta ylivuotisilla bensoilla ja

-kaikenmerkkiset kaasarikoneet käynnistyvät huonosti ylivuotisilla bensoilla, etenkin jos kaasareihin on jätetty bensaa?
 
Hyvin on meikäläisen Honda lähteny tulille vanhoilla bensoilla  
eek.gif
Stabilisaatoreiden käyttöä en ole oikein vielä oivaltanut, kun ne tuppaa maksamaan lähes bensatankillisen verran  
nixweiss.gif
 
Tuota, olenko ymmärtänyt oikein, että:

-kaikenmerkkiset ruiskumoottorit käynnistyvät usein ongelmitta ylivuotisilla bensoilla ja

-kaikenmerkkiset kaasarikoneet käynnistyvät huonosti ylivuotisilla bensoilla, etenkin jos kaasareihin on jätetty bensaa?
Tuo aiemmin mainitsemani Suzuki (GSX750F, -vm.02) on kaasarivehje ja hyvin hörähti käyntiin. Mutta tämän yksittäisen tapauksen johdosta en suuria johtopäätöksiä uskalla vetää tuosta esittämästäsi dilemmasta.
wink.gif
 
Talven ylibensojen toimivuus riippuu myäskin paljonko siellä tankissa sitä bensaa oli, onko sitä bensaa kaasarikupissa vai ei, onko se koko moto säilötty kuivassa ei ilmastollismuutoksille alttiissa paikassa jne.

Elkää bensaa syyttäkö kaikesta, vaikka ylipäätään moto lähtee käyntiin jos akku on täynnä, tulpat kunnossa tai vaikka aina keväällä uudet, ja sitten tuossa bensassa ei oo vettä ei kupissa roskia tai vettä ja siis imutukossa iliman tai roskan takia.

jne....

T. ruisku lähtee kylmällä paremmin ilman ryyppyä käyntiin.,...
idea3.gif
 
Oman suizan kanssa oli aina ennen taistelua keväisin kun oli kaasari muurautunut umpeen vanhasta bensasta... täksi talveksi pistin sitten pienkonebensaa talveksi sisään, ja nyt lähti ekalla yrittämällä kuin palmun alta
wink.gif
 
Tuota, olenko ymmärtänyt oikein, että:

-kaikenmerkkiset ruiskumoottorit käynnistyvät usein ongelmitta ylivuotisilla bensoilla ja

-kaikenmerkkiset kaasarikoneet käynnistyvät huonosti ylivuotisilla bensoilla, etenkin jos kaasareihin on jätetty bensaa?
Tuo aiemmin mainitsemani Suzuki (GSX750F, -vm.02) on kaasarivehje ja hyvin hörähti käyntiin. Mutta tämän yksittäisen tapauksen johdosta en suuria johtopäätöksiä uskalla vetää tuosta esittämästäsi dilemmasta.  
wink.gif
GSX600F -92 l, eli kaasari, lähti myös, sen kun heitti akun paikalleen ja starttasi. Ekalla käyntiin. Oikein säikähdin.

Mitenhän tuo asemien välinen kilpailu? Onko lisäaineilla merkitystä. Itselläni Nesteen bensat talven yli.
sport05.gif
 
5kk seisoi kylmässä tallissa. Akku oli sisällä ton ajan. Tankissa bensat + Stabilisaattoria... Hyvin lähti heti ku kävin helmikuussa starttaan. Ja kaasarivehe ym. Ehkäpä ero onkin siinä et tämä on Yammu...No problemos!!!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
No, saamani palautteen perusteella muutan näkemystäni ja totean, että ei muuta kuin kovaa ajoa, oli kaasari tai ruisku
tounge.gif


Hyvin on minullakin lähtenyt, tosin olen varmuuden vuoksi sekä laittanut puoli annosta stabilisaattoria että antanut viisivuotiaalle akkuvanhukselle pienen ylläpitolatauksen. Maanantai-aamuna alkaa kausi, jollei ihan suorastaan lunta tuppaa tielle.
 
Back
Ylös