Käynnistysvaikeuksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kawaman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kawaman

New member
Juu, kyseessä Kawa GPX 750R. Aina on lähtenyt käyntiin kuin palmun alta. Parina viime viikkona käynnistäminen kylmänä?? (+5-10 Celsiusta) ollut yhtä tappelua
mad.gif
. Starttaaminen rikastin täysillä, rikastin pois ja kaasu täysille, rikastin täysille ja kaasu täysille- pelleily tuottanut tulosta että pyörä pikkuhiljaa 1 muki kerrallaan vaivautuu lähtemään käyntiin. Tulpat menee jokatapauksessa vaihtoon (ajettu vasta 6000 km ja lähes aina kuumiksi). Olisiko mahdollisesti vika bensansaantipuolella? Kun mopo lähtee käyntiin, savua piisaa. Normaalikäyntilämpötilassa ei savuta yhtään. Akku on tänä kesänä ostettu, vielä on kestänyt nuo piiiiitkät starttaukset  
tounge.gif
. Kun kone on lämmin, mitään starttaus- tai muita ongelmia ei ole. Ajattelin laittaa ensi viikolla mopon seisontaan. Mitä paikkaa kannattaisi ekana lähteä purkamaan?
nixweiss.gif
062802moto_prv.gif
 
Säädä eka venat, katso sitten tulpat! Kantavat imuvenat saa pahempaa jälkeä aikaan, kuin tulpat.
 
Venat menee säätöön joka tapauksessa. Kuis on, löytyykö hyvää "siviili"säätäjää, joka voisi jelpata? Pyörä on Vuosaaressa ja työkalutkin löytyy. Kyllä itsekin säädöt saan tehtyä, mutta haluaisin tuon venasäätöjen "harjoitteluajan" säästää muihin bisneksiin.
smile_org.gif
. Jos kiinnostaa, laita privaviestiä.
 
Kotiloissa joskus kylmäkäynnistymättömyys johtuu imupuolen vuodosta..
Lieneekö kawassa samaa tekniikkaa..
tounge.gif
tounge.gif
 
Itsellä oli aivan sama ongelma. Alle 10 asteen ei tarvinnut edes haaveilla käynnistymisestä. Lämpöisemmällä lähti kohtalaisesti. Syy: kaikki imuvenat kantoivat.
Iski jopa seosta takaisinpäin siinämäärin, että ilmanputsari kärysi pilalle.
Säätäminen ei olisi poistanut ongelmaa, joten vaihdoin loppuunkuluneet imuvenat uusiin. Ja taas mennään...
062802jumpie_prv.gif
 
Itsellä oli aivan sama ongelma. Alle 10 asteen ei tarvinnut edes haaveilla käynnistymisestä. Lämpöisemmällä lähti kohtalaisesti. Syy: kaikki imuvenat kantoivat.
Iski jopa seosta takaisinpäin siinämäärin, että ilmanputsari kärysi pilalle.
Säätäminen ei olisi poistanut ongelmaa, joten vaihdoin loppuunkuluneet imuvenat uusiin. Ja taas mennään...
062802jumpie_prv.gif
Mikä olisi paras konsti tarkistaa, onko imuvenat täysin finito ja vaatii kansiremppaa, vai selviäisikö pelkillä säädöillä?
nixweiss.gif
Korostan sitä seikkaa että lämpimänä ollessa kone käy ja kukkuu ihan normaalisti...
tounge.gif
062802moto_prv.gif
 
Jos noitten ruuvisäätöisten säätöruuvit alkaa olemaan ylhäällä (lukkomuttereista katsoen) alkaa koneen "kuolema" olemaan lähellä. Jos niissä on vielä säätövaraa ja venat kantavat, saa lisää aikaa koneelle jonkin verran, kun säätää välykset kohdalleen. Liian suuria välyksiä ei kannata säätää vaan kannattaa ottaa venakoppaa useammin auki ja tarkistaa venojen välykset.
 
Jos noitten ruuvisäätöisten säätöruuvit alkaa olemaan ylhäällä (lukkomuttereista katsoen) alkaa koneen "kuolema" olemaan lähellä. Jos niissä on vielä säätövaraa ja venat kantavat, saa lisää aikaa koneelle jonkin verran, kun säätää välykset kohdalleen. Liian suuria välyksiä ei kannata säätää vaan kannattaa ottaa venakoppaa useammin auki ja tarkistaa venojen välykset.
Hmmm... En nyt aivan täysin usko että koneen "kuolema" olisi lähimaillakaan. Sen verran vikkelään se motarillakin lennättää (en tosin julkisesti aio tunnustaa, kuinka lujaa...)
biggrin.gif
. Venojen säätö on aivan varmasti paikallaan. Koneella ajettu about 67 tkm, kone ei haukkaa öljyä ja lämpimänä toimii kuin "sveitsiläinen äänekäs kello"
tounge.gif
 
Ikävä kyllä noitten koneitten kansia on mennyt pienemmilläkin km-lukemilla. Muu kone on ollutkin uuden veroinen, vain kansi vaatii koneistuksen. Eihän toi vamma vaikuta öljyn kulutukseen mitenkään. Kuumana kone toimii aivan moitteetta, kylmänä venat kantavat. Teräksen lämpölaajeneminen(venttiilit) on pienempi kuin alumiinin(kansi).
Kuinka paljon tolla koneella on ajettu viime venttiilisäädön jälkeen? Pahimmillaan venat joutuu säätämään jopa 3000 km välein.
 
Ikävä kyllä noitten koneitten kansia on mennyt pienemmilläkin km-lukemilla. Muu kone on ollutkin uuden veroinen, vain kansi vaatii koneistuksen. Eihän toi vamma vaikuta öljyn kulutukseen mitenkään. Kuumana kone toimii aivan moitteetta, kylmänä venat kantavat. Teräksen lämpölaajeneminen(venttiilit) on pienempi kuin alumiinin(kansi).
Kuinka paljon tolla koneella on ajettu viime venttiilisäädön jälkeen? Pahimmillaan venat joutuu säätämään jopa 3000 km välein.
Kaiketi about 10.000 km tullut ajettua viimeisestä venttiiliensäädöstä, joten lienee aika säätää...
062802moto_prv.gif
 
Äsköön kävin kawuria kokeilemassa. "Normaalialkutappelun" jälkeen Kawa lähti käyntiin ja kun rajoitinta vasten pari kertaa paukutin meinasi naapurit ärsyyntyä...
mad.gif
Tosin... naapurin telkkari häiriintyi ja oman autoni varashälytin meni päälle.. Syy moiseen???
nixweiss.gif
 
Mikä olisi paras konsti tarkistaa, onko imuvenat täysin finito ja vaatii kansiremppaa, vai selviäisikö pelkillä säädöillä?
nixweiss.gif
Korostan sitä seikkaa että lämpimänä ollessa kone käy ja kukkuu ihan normaalisti...
tounge.gif
062802moto_prv.gif
Omalla kohdalla oli sama juttu, että kone tuntui vetävän suht normaalisti, kun sai vaan käyntiin. Lähes kaikista imuvenoista oli seetin vastinpinta käytännössä kulunut kokonaan pois ja lautanen oli uponnut kanteen. Seeteissä ei ollut mitään vaurioita, vaikka oli päästelty menemään aika pitkäänkin venojen kantaessa. Venttiilien läppäys kanteen riitti tässä tapauksessa. Tulevaisuus näyttää, onko kawan venat nykyään parempaa materiaalia, ja onko käyttämästäni Nesteen venasuoja-aineesta mitään hyötyä.

Jos säädetyt välykset häviävät muutaman tkm ajon jälkeen, tapaus lienee selvä, venat vaihtoon.
Tätä ei tietenkään ole kiva todeta keväällä ajokauden alettua
crazy.gif
 
Back
Ylös