Käytätkö niskatukea?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Räkä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Käytätkö niskatukea? -

• kyllä

Ääniä: 4 10,8%
  • joskus

Ääniä: 1 2,7%
  • en

Ääniä: 32 86,5%

• Ääniä yhteensä
    37

Räkä

New member
Niskatukia alkaa saamaan jo aika edullisestikkin (ainahan se hinta on halpa jos sillä voi pelastaa neliraajahalvaukselta), mutta vielä ei ole tieliikenteessä kenelläkään sellaista näkynyt. Ainakaan tuttavapiirissä ei kukaan sitä omista. Mietin tuossa, kun en ole itse koskaan ko. varustetta kokeillut, niin vaikeuttaako se itse ajamista mitenkään? Varsinkin kyykyllä veikkaisin, että jotain rasitteita siitä saattaisi ajoasentoon tulla.

Kannattaisiko pyörällä ajamista ruveta miettimään uudelleen jos liikenteeseen ei enää uskalla lähteä ilman yksiosaista nahkapukua, selkäpanssaria, ratakenkiä, ratahanskoja, niskatukea, mahdollista rintapanssaria jne... Joku raja nyt hemmetti.
biggrin.gif

Nahkahousut kun viel hommais nii ei enää tarviis säästellä kaasua yhtää! Mutta ei mitään helvetin niskatukia käytetä
biggrin.gif

Kylla olen nahnyt moisia kaytettavan,aika *ufon* nakoisia harveleita kylla eittamatta ovat.Mutta sehan on jokaisen oma asia mita kaulaansa ripustaa.
wink.gif

Crossiradalla muutaman mällin jälkeen on pari kertaa joutunu käyttämää, kadulle kun tuli siirryttyä ei ole tarvinu käyttää...

Kannattaisiko pyörällä ajamista ruveta miettimään uudelleen jos liikenteeseen ei enää uskalla lähteä ilman yksiosaista nahkapukua, selkäpanssaria, ratakenkiä, ratahanskoja, niskatukea, mahdollista rintapanssaria jne... Joku raja nyt hemmetti.
biggrin.gif
Nimenomaan.
Mikähän on seuraava "turvallisuus" keksintö? Semmoset peltikuoret pyörän ympärille? Sori, se onkin jo keksitty....

biggrin.gif
Tätä ei tarvinnut nyt kauaa odotella..
biggrin.gif
.
Itsellä ei ole, mutta olen niin sinut itseni kanssa,että egoni voisi juuri sallia sen käytön.

No onpa taas ollut "älykkäitä" ja "miehekkäitä" kommentteja. Epäilemättä kaikilla kommentoijilla musta pyörä, musta kypärä ja musta ajopuku ettei kukaan ala luulemaan heikoksi. Ja sitten ruikutetaan täällä kun puusilmät ei huomaa risteyksissä.

Tuo erillinen suoja (siinä alemmassa linkissä) näyttää kyllä hankalalta härveliltä, ei kiitos. Dainesen Wave Gilet Neckiä (vai mikä se olikaan) olen kyllä harkinnut, siinä olisi jonkinlainen niskasuoja mukana, ja näkyvät olevan Stormilla tarjouksessa.

En käytä niskatukea moottoripyörällä ajaessa, mutta talvella moottorikelkan kanssa se on nykyisin vakiovaruste. Ei se ainakaan siinä ajoa häiritse mitenkään
smile_org.gif
.

jääradalla pidän hevosenkenkää, ja motolla ajaessa pidin. Niska on säästynyt tuollaisella kerran, solarin se tosin katkaisi edestä pois....

Eiköhän nää oo radalle/crossihommiin tällaset...

edit: Tuo isomman näkönen härveli siis. Rinkulaa vois harkita jos ajaisin reikä päässä tai tekis jotain getaway videoita viikonloppusin.

No onpa taas ollut "älykkäitä" ja "miehekkäitä" kommentteja. Epäilemättä kaikilla kommentoijilla musta pyörä, musta kypärä ja musta ajopuku ettei kukaan ala luulemaan heikoksi. Ja sitten ruikutetaan täällä kun puusilmät ei huomaa risteyksissä.

Tuo erillinen suoja (siinä alemmassa linkissä) näyttää kyllä hankalalta härveliltä, ei kiitos.
+1

Mitä typerää siinä on jos haluaa parantaa omaa turvallisuuttaan?
Itse en käytä mutta mielestäni ihan fiksu tekele.

En käytä niskatukea moottoripyörällä ajaessa, mutta talvella moottorikelkan kanssa se on nykyisin vakiovaruste. Ei se ainakaan siinä ajoa häiritse mitenkään
smile_org.gif
.
Ajoin yhden kauden jäärataa tuon hevosenkengän kanssa crossipotalla. Jouduin vaihtamaan sitten umpikypärään, kun en nähnyt sillä krossipotalla eteenpäin (lippa edessä). Tulee roikuttua jonkunverran suorilla
biggrin.gif

Meni tuohon osioon EN, mutta olis voinu laittaa, että en vielä. Olen noita kattonu, ja ei mua ainakaan moinen ihmetytä. Toi hinta on kuitenkin vielä pikkusen rasvanen, et ei oo ollu sopivaa ylimäärästä investoida. Katotaan, vois käydä koekäyttämässä. Kyllä minä ainakin olen oman turvallisuuteni takia valmis hieman investoimaan noihin härpäkkeisiin. Koskaan et tiedä, mitä tapahtuu. Näkymätön kun tuolla liikenteessä olet. Ja ainahan sitä voipi livetä ittelläänkin, vaikka kuinka ennakoiden ja varovasti koittais mennä. Niskatuille ehdoton plussa, ainakin minulta. Tommosia samanlaisa kommentteja tuli aikanaan, kun autoissa turvavyöt tuli käyttöön, ja varsinkin takapenkkiläiset ei alkuun niitä halunnu käyttää. Mä aina ilmottelin, et "tää kotilo ei liiku mihinkään, ennenkun se turvis on päällä, en sun turvallisuuttas tässä niinkään ajattele, mutta omaani kylläkin, sillä en halua 5-tonnin painolastia niskaani, jos jotain sattuu". Nykyäänhän toi turviksien käyttö on jo suht luonnollista kaikilla paitsi taksikuskeilla, ja itsensä kuolemattomiksi luokittelevilla henkilöillä.

Ja tähän vois melkeen todeta, että ompas älykkäitä ja korkealentoisia kommentteja tälläkin palstalla, kuten tuosta edellisestä voinee päätellä. Hoh hoijaa. Alkuperäinen kysely ihan asiallinen ja jopa pari asiallista vastausta, mutta muuten ihan täyttä skeidaa koko jengin suhtautuminen. Joopa joo.

Back