• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Käytetty CBR 600 F ostossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tommi_1984
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tommi_1984

New member
Eli tarkoitus olisi ostaa ensimmäiseksi pyöräksi Honda CBR 600 F. Hintakatto on 7000 € ja vuosimallin täytyy olla >1999. Näillä rajoitteilla löytyy esim. nettimotosta monia pyöriä, joilla on ajettu 35 000 - 40 000 km. Onko ostamisen arvoisia? Kysymys on tietenkin vähän ympäripyöreä, mutta paljonko näillä CBR:llä yleensä ajelee?

Mulla oli aiemmin tuollainen ja hyvin pelitti, ei mitään vikoja ollut. Kilometrejä ehti kertyä n. 35tkm. Takapyöränlaakerin vaihdatin 30tkm:n kohdalla, sekään tosin ei ole kallis operaatio, oisko ollut töineen n. 70€. Mitään huonoa ei tuosta pyörästä ole sanottavaa, kone toimi noilla kilometreillä vielä kuin unelma jne.

Käy kuitenkin koeajamassa montaa yksilöä, niin löydät sen parhaan. Noita kun on tarjolla paskasta, lähes nipusta vedetyn oloiseen. Pienet asiat tekevät kuitenkin ajamisesta nautinnollisempaa. Jotkut kun huoltavat muutenkin pyöräänsä kuin sen pakollisen. Aika montaa f:ää ajanut ja aina ei uskoisi että toisessa on 40 donaa kilsoja enemmän kuin toisessa. Jotkut kun tekevät vasta sitten pyörilleen jotain kun on pakko.

ÄLÄ SIIS OSTA HETI ENSIMMÄISTÄ!!!

Ongelma vain on siinä, ettei itseäni lähellä ole yhtään pyörää myynnissä. En tällä hetkellä ole Tampereella vaan kotopuolessa Itä-Suomessa viettelen kesää. Lähimpiin pyöränmyyjiin >150km.

Mitä kannattaa koeajolla kuulostella, tutkiskella ja tunnustella? Olen siis keltanokka näissä hommissa, joten apuja kaivataan.

Yksilöitä on varmasti todella erilaisia, mutta yleisesti aika varma peli. Perushuollot tekee itse melko helposti jos työkalut pysyy kädessä ja ohjeita osaa lukea.

Renkaiden kunto kannattaa heti ensin tarkastaa, jos on vaihtokuntoset (urat matalat, takanen keskeltä kovin tasainen tms.) niin heti menee se 400e ylimäärästä. Huonoilla renkailla en ajaisi ollenkaan.

Ketjut kannattaa myös katsoa, takarenkaan akselin kohdalla on ainakin omassa puna-vihreä-new alue ketjun kuluneisuudelle. Ketjujen vaihdossa menee sitten myös rattaat vaihtoon.

Aika hyviä vinkkejä löytyy netistä: Used Motorcycle Evaluation Guide
ja Suomeksi: Käytetyn pyörän hankinta

Mielummin katso ja aja useampi yksilö, mutta myös helmiä on joukossa. Onnea etsintään ja sitten vaan
062802moto_prv.gif

itellä on -97 mallin F ja kilsoja on kertynyt 60 tkm, eikä ole mitään valittamista. Kyllä tollasella cebarilla 100 ajaa perushuolloilla (luotettava tietolähde
smile_org.gif
)

Itse laitoin nettimoto.com (saako mainostaa) sivustolle hakuagentin "omilla kriteereillä" olevalle pyörälle. Niistä sitten vaan valkkaamaan mikä olisi se itselle sopiva ja myyjään yhteyttä. Pyöriä on varmasti laidasta laitaan, mutta hieman aikaa ja vaivaa näkemällä se itselle mieluinen löytyy varmasti. Osta hyvän huoltohistorian omaava pyörä.

Juu, itse kanssa tässä pyöriä kattelen ja yhtenä vaihtoehtona myös CBRrä.
Lainaan tätä threadia senverran että tiedustelen mitä eroa tuolla F ja F Sport mallilla on? erilainen pyrstö ja penkit nyt kuvista silmälläkin erottaa, mutta mitä muuta?

Keväällä ostin kans cebarin ja seitsemää pyörää kävin kattoon ja ajaan.Eroja helvetisti.Muutama päältä kun pommin jäljiltä ja lutkuja ajaa kun pastorin elli.Viiminen oli kuin suoraan tehtaasta tullu ja kotiinhan se helmi piti ajaa
062802moto_prv.gif

mulla 94cbr ja ajettu 70000km ja aina ekalla käyntiin ja öljyt ku vaihtaa 10000km jälkeen niin on kuin uudet...! idiootti varmat koneet näissä on!
buttrock.gif

Eli tarkoitus olisi ostaa ensimmäiseksi pyöräksi Honda CBR 600 F. Hintakatto on 7000 € ja vuosimallin täytyy olla >1999. Näillä rajoitteilla löytyy esim. nettimotosta monia pyöriä, joilla on ajettu 35 000 - 40 000 km. Onko ostamisen arvoisia? Kysymys on tietenkin vähän ympäripyöreä, mutta paljonko näillä CBR:llä yleensä ajelee?
Tommi_1984: joko olet moton ostanut?

Keväällä ostin kans cebarin ja seitsemää pyörää kävin kattoon ja ajaan.Eroja helvetisti.Muutama päältä kun pommin jäljiltä ja lutkuja ajaa kun pastorin elli.
Metriäkään en ole yhdelläkään CBR:llä ajanut saati ostamallani yksilöllä. Akku irti kävin kattomassa, joten ei edes savuja otettuna. Neljän PC35:sen päällä olen istunut. Kukin tavallaan  
blush.gif

Back