MRi
ex-YCC #149
Kuten tuolta Honda keskustelussa olevan aiheen alta ilmenee tuli neljä vuotta palvellut kuussatanen cebari vaihdettua uuteen XX:ään. Vanha meni vaihdossa syystä että a) ei oma kiinnostus riittänyt myyntiin b) omasta mielestäni sain siitä lähelle sen realistisen myyntihinnan. Mutta oliko mun käsitys realistisesta myyntihinnasta sitten oikea?
Vanhan mopon faktat, plussat ja miinukset:
Faktat:
Honda CBR 600 F4, vuosimalli 2000, käyttöönotto 2001 eli ns. ylivuotinen malli / viimeinen kaasareilla, ajettu 44 tkm
Plussat (ainakin mun mielestä):
- 1 omistaja, pyörän historia tiedossa
- ei kolaroitu
- täydellinen huoltokirja
- täysin orggiskunnossa
- huoltojen lisäksi keula täysin huollettu 42 tkm:ssa
- kulutusosilla enemmän edessä kuin takana (ketjut, rattaat, palat)
Miinukset:
- renkaat aivan loppu (n. 300 e)
- kallein 48 tkm huolto edessä (n. +400 e ?)
- käytönjälki jo vähän näkyy
- kilsojakin on jo jonkun verran
- faija onnistui paikoiltaan kippaamaan pyörän ekana kesänä, oikean puolen tarra rispaantunut (alkuperäinen tarra maksaa muuten 170 e ilman asennusta)
Mun mielestä realistinen myyntihinta olisi ollut 7500e, uusilla renkailla ja huolto tehtynä ja pyyntihinta alle 8 tonnia. Ja vaihdossa sain ton omasta mielestäni realistisen myyntihinnan vähennettynä em. huolto- ja rengaskuluilla (joita siis en tehnyt/vaihtanut).
Miten mettässä mun ”realistinen” myyntihinta sitten lienee ollut (?) kun esim. nettimotoa kattomalla pyyntihinnat vastaavissa ovat:
F4 -99 6900-9600 e
F4 -00 8150-9200 e
F4i -01-04 8800-10900 e
Mopot on tietty yksilöitä ja just kulutusosien kunto yms. vaikuttavat kunnon ja km lisäksi hintaan ja pyyntihintahan on eri asia kuin myyntihinta.
Uuden F4:n saa harmaatuotuna n. 11350 e ja Brandtin tuomana n. 11800e (jos/kun saa saman alennuksen kuin XX:stä). En tiedä hämääkö tässä eurot itteä vai muita, mutta jotenkin uusien ja pyyntihinnoiltaan kalleimpien käytettyjen hinnan erot tuntuvat aika pieniltä.
Ja vuonna 2001 toi mun ylivuotinen maksoi 14632 e (87000 mk) ja uuden ruiskumallin ovh oli 17992 e ( 106980 mk). Nythän sillä saa jo melkein XX:n minkä ovh oli tuolloin 23542 e (139980mk).
Niin ne ajat muuttuvat, joskus jopa parempaan suuntaan.
PS. Ja tää ei sitten ollut toisiin ajatuksiin tulleen katkeroituneen miehen tilitystä
Vanhan mopon faktat, plussat ja miinukset:
Faktat:
Honda CBR 600 F4, vuosimalli 2000, käyttöönotto 2001 eli ns. ylivuotinen malli / viimeinen kaasareilla, ajettu 44 tkm
Plussat (ainakin mun mielestä):
- 1 omistaja, pyörän historia tiedossa
- ei kolaroitu
- täydellinen huoltokirja
- täysin orggiskunnossa
- huoltojen lisäksi keula täysin huollettu 42 tkm:ssa
- kulutusosilla enemmän edessä kuin takana (ketjut, rattaat, palat)
Miinukset:
- renkaat aivan loppu (n. 300 e)
- kallein 48 tkm huolto edessä (n. +400 e ?)
- käytönjälki jo vähän näkyy
- kilsojakin on jo jonkun verran
- faija onnistui paikoiltaan kippaamaan pyörän ekana kesänä, oikean puolen tarra rispaantunut (alkuperäinen tarra maksaa muuten 170 e ilman asennusta)
Mun mielestä realistinen myyntihinta olisi ollut 7500e, uusilla renkailla ja huolto tehtynä ja pyyntihinta alle 8 tonnia. Ja vaihdossa sain ton omasta mielestäni realistisen myyntihinnan vähennettynä em. huolto- ja rengaskuluilla (joita siis en tehnyt/vaihtanut).
Miten mettässä mun ”realistinen” myyntihinta sitten lienee ollut (?) kun esim. nettimotoa kattomalla pyyntihinnat vastaavissa ovat:
F4 -99 6900-9600 e
F4 -00 8150-9200 e
F4i -01-04 8800-10900 e
Mopot on tietty yksilöitä ja just kulutusosien kunto yms. vaikuttavat kunnon ja km lisäksi hintaan ja pyyntihintahan on eri asia kuin myyntihinta.
Uuden F4:n saa harmaatuotuna n. 11350 e ja Brandtin tuomana n. 11800e (jos/kun saa saman alennuksen kuin XX:stä). En tiedä hämääkö tässä eurot itteä vai muita, mutta jotenkin uusien ja pyyntihinnoiltaan kalleimpien käytettyjen hinnan erot tuntuvat aika pieniltä.
Ja vuonna 2001 toi mun ylivuotinen maksoi 14632 e (87000 mk) ja uuden ruiskumallin ovh oli 17992 e ( 106980 mk). Nythän sillä saa jo melkein XX:n minkä ovh oli tuolloin 23542 e (139980mk).
Niin ne ajat muuttuvat, joskus jopa parempaan suuntaan.
PS. Ja tää ei sitten ollut toisiin ajatuksiin tulleen katkeroituneen miehen tilitystä