Käyttääkö kukaan geeli-pyöräilyshortseja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cabron
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

cabron

New member
Eli mulla selkä ei oikein tykkää ykspyttysen värinöistä ja ajattelin, että tommoset törkeet geelipyöräilyshortsit saattaisivat tuoda tarvittavan pehmennyksen kovan penkin ja luisen hanurin väliin. Geelipenkkiä en raaski ostaa
nixweiss.gif

Onko kukaan kokeillut ratkaisua ja paransiko ajomukavuutta?

Kiitos!

Halvempi ratkaisu: osta polkupyörän satulaan tarkoitettu geelipäällinen kympillä, modaa ja tunge kalsareihin. En ole kokeillut, vaikka tarvikkeet ovatkin olemassa.

Taidan kuitenkin investoida aitoon geelipenkkiin, niin pääsee matkustajakin osalliseksi.

olisko kuiten helpompi ratkoa siitä penkin päällisestä saumat ja siihen joku kiinnityssysteemi vaikka kuminauhoilla ja penkkiin kiinni..?

ei tarvis tunkea sitä geeliä sitte housuihin..  
smile_org.gif

eilen tutkin sellaista geeliläpyskää polkupyörään ja maksoi jotain 9e piltemassa.

olishan se hienoa ku mp:n penkissäki lukis sitte piltema.  
biggrin.gif

Aika moni kaveri kayttaa niita shortseja, ja kehuvat, etta ovat mullistaneet elaman. Ajavat Ducatin sportsbikeja ja niilla kuulemma ei ole kovin mukava ajaa tuollaisia 600-800km paivakeikkoja normaalikamoissa, mutta hyvin auttaneet kuulemma nama shortsit.
smile_org.gif

Pari kesää sitten ostin kesken Euroopan reissun pyöräilyshortsit ajatellen ajomukavuutta. Lämmintä oli yli 30 astetta ja palleja hiersi moiset pöxyt. Ehkä semmoiset passaa anatomia syistä paremmin naisille?
cool.gif

Kun katselee vaikkapa top-saddleryn sivuja niin eipä juurikaan kannata jotakin street hawk sydeemeitä edes harkita, tavallinen kokonaan uusi anatomisesti muotoiltu penkki näyttää lähtevän tarjouksessa alta kahden sadan ja esim. FJR.ään geelipenkit eteen ja taakse alkaen 289€.
sport05.gif

Eli mulla selkä ei oikein tykkää ykspyttysen värinöistä ja ajattelin, että tommoset törkeet geelipyöräilyshortsit saattaisivat tuoda tarvittavan pehmennyksen kovan penkin ja luisen hanurin väliin. Geelipenkkiä en raaski ostaa  
nixweiss.gif

Onko kukaan kokeillut ratkaisua ja paransiko ajomukavuutta?

Kiitos!
Millaiset ovat geelipyöräilyshortsit ?

Eiköhän siihen yksmukiseen kannata ennemmin teetättää uus satula kuin alkaa tunkea housuihin geeliä tai pitämään pyöräilyshortseja. Itse en viitsisi pistää ajokamojen alle pyöräilyshortseja, vaikka niitä fillaroidessa paljon käytänkin. Hiostavat varmasti, jos on enemmän kamaa niiden päällä. Joka kylästä luulisi löytyvän verhoilija, joka toppaa satulan uusiksi, jos mopoon ei ole saatavilla valmiita jakkaroita.

Mä ostin soppelin palasen geeliä, leikkasin sopivaksi ja liimasin sen penkkiin suoraan.

Firmalta nimeltä respecta saapi erikokoisia paloja--->kliks

3568619871_3d968f867a_b.jpg

Perse kestää... tosin entisessä mopossa oli Corbinin jakkara ja se oli mainio...

Tollasen geeli läpyskän piilottaminen verhoilun alle vois olla sellanen D.I.Y ratkaisu.

Corbinin hommaisin nykyiseenkin, mutta eipä ole sopivaa olemassa.

Kannattaa kokeilla myös topattuja fillari housuja tai shortseja... lienee huomattavasti halvemmat

mites tuo geeli toimii kun sen suoraan liimaa vanhan vaahtomuovin päälle..?

pitäiskö kuiten hieman muokata ja sorvata tuota vaahtomuovia ennen ku laittaa geelin päälle ja toimiiko ne kuinka hyvin yhteen..?

lähinnä mietin että onko noissa alkuperäisissä geelipenkeissä se vaahtomuovi jotenki erilaista verrattuna normipenkkeihin eli onko esim pohjalla jämäkämpi vaahto joka vois tukea sitä geeliä jne...  
nixweiss.gif

lähinnä mietin että onko noissa alkuperäisissä geelipenkeissä se vaahtomuovi jotenki erilaista verrattuna normipenkkeihin eli onko esim pohjalla jämäkämpi vaahto joka vois tukea sitä geeliä jne...  
nixweiss.gif
Samoin.

Voisi periaatteessa itsekkin piilottaa läskilapun penkkiin talven aikana. Valmistakaan käypäistä soolopenkkiä geelilä ei ole vielä markkinoilla.  
nixweiss.gif

Tosin penkistä pitänee ottaa kuumalankaleikkurilla siivu pois ette muoto mene... tai meneehän se kuitenkin "päin persettä".

kannattaa varmaan selvittää ensin paljonko uus penkki maksaa hajottamolla jne, jos sattuu menemään mönkään se soveltaminen..  
wink.gif

vaikka onhan nuo omat tuotoksetkin olleet toisinaan todella hyviäki.

Terve lajitoveri! Suosittelen tota verhoomo PRIMA, (puh:0400-949549 Stuurenk.ja porvoonk.kulma). Teki mulle vanhaan bemuhun satulan ja todella parempi kuin tehtaalta ja istuu "ahteriin", ei värise ja jaksaa ajaa vuorokauden tappiin.Kaveri erikoistunna mopojen satuloihin ja kannattaa käydä välillä "koeistumassa" niin varmaan tuleepi hyvä. Omastani maksoin jotain 250e.mutta on todella hyvä ja hieno, kaverilla on monenvärisiä ja erilaisia "kuoseja" SUOSITTELEN!!

"Persiit" on välillä kovilla, itse oon käyttäny EVS Crossi-Enduro alushousuja myös "kadulla"
thumbs-up.gif

On meinaan jonkin verran eroa jos pyyhkäsee tuollaset 12 h satulassa ilman tai niiden kanssa.

On siinä tosin eroa myös et onko goretexi housut tai laadukkaat nahkabyysät jalassa pitkän matkan ajelussa kun on pärrä jossa enemmän "vibraa"
062802moto_prv.gif

Eikös joku firma tehnyt tilauksesta ihan suoraan geeli penkin? Ei tarvi mitään virityksiä ja kalsareita..

Back