• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

KBC- ja Schuberth -kypärät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tricia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tricia

New member
Onko kellään ollut KBC -merkkistä kypärää, tarkemmin vielä mallia VR2? Millaisia käyttäjäkokemuksia, istuuko hyvin (pieneen) päähän, onko hiljainen, toimiiko tuuletus, onko visiiri _oikeasti_ huurtumaton jne?

Entä Schuberthin kypärät, ovatko hintansa väärtejä, erityisesti malli S1? Käyttäjäkokemuksia kaivataan.

Tällä hetkellä käytössä on Arain Condor josta koko XS, joten hakusessa on pieneen päähän hyvin istuva, turvallinen ja hiljainen potta. Mielestäni tämä Arain kapistus on aika kovaääninen(?).

Heitelkääpä mielipiteitä!
smile_org.gif

Schuberthista löytyy searchilla tarinaa varmasti.
Itse ostin kyseisen potan pari viikkoa sitten. Tuntui olevan ainoa mikä istuu mun päähän hyvin, eikä ota leuka kiinni.

Plussat ja miinukset omasta vinkkelistä:

+tilaa myös leualle
+potan sisältä ponnahtava pieni aurinkovisiiri = ei tartte aurinkolaseja roudata mukana.
( onkohan tää patentoitu idea kun en ole missään muussa potassa moista ominaisuutta nähnyt?! )

+joidenkin testien mukaan hiljaisin potta, mun korvaan kuulostaa myös hiljaiselta.
+Mun kaaliin sopivat toppaukset. Ei vie poskipäitä mukanaan pois otettaessa.
+visiiriä en normaalisti hengittämällä ole saanut huuruntumaan, toisin kuin ed. kypärässä...

-taisi olla about 100g painavampi kun esim arain vastaavan hintaiset mallit. Ei haittaa itseä kun vanha potta painoi kutakuinkin saman verran.

Siinäpä nuo, searchilla lisää. Pakkohan tuota on suositella!

Minulla on käytössä Cabergin Justissimo, jossa on myös aurinkovisiiri kypärän sisällä. Sen asettaminen ja poistaminen käytöstä tapahtuu helposti vasemmalla kädellä kypärän sivussa olevaa pientä vipua liikuttamalla. Tämä tieto nyt tosin on vähän offtopic, mutta kuitenkin
talktohand.gif

Schubertin S1 on meikäläisen käytössä ollut paras. Hyviä oivalluksia on (lähes) huurtumaton visiiri ja aurinkosuoja, jonka saa näppärästi esiin ja pois.
Hiljainen ja käyttökelpoinen.
Kokemuksia minulla Araista, ja Schubertista.
Omaan päähän se potta kuitenkin täytyy mallata, muiden kokemukset istuvuudesta ei päde välttämättä omaan päähän.

KBC:n potista juttua TÄÄLLÄNÄIN..

Edit:
Itellä KBC Force RR Dark, ja on ihan jees potta..
Saattaapi silti olla että Schubertti ois parempi tai ainakin hiljasempi, onhan ne järjestään 3x kalliimpiakin (ainakin melkein).

Schuberttiin ollu erittäin tyytyväinen vaikkakin ei muista kypäristä oo kokemusta, mut suosittelen Schuberttia!!
Eikä ollu hinnalla pilattu, motowebshopista 384€
buttrock.gif

Voin myös suositella Schuberthiä, testailin muutaman tunnin s1 -mallia ja c2 -mallia enkä huomannut melutasossa huomattavia eroja, joten valitsin c2:n joka suosii tällaisia nelisilmäisiä kuten allekirjoittanut...

-o-

Schubert S1 on täälläkin käytössä.
Ostettaessa hieman arvelutti selkeästi isommat ulkomitat verrattuna saman koon omaaviin toisiin merkkeihin. Käyttömukavuus on kuitenkin hyvin kohdillaan.

Back