• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Keimolan moottorirata

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pekk@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pekk@

New member
Ajattelin käydä katsastamassa tämän entisen moottoriradan. Pääseeköhän sinne helposti katupyörällä? Nesteen luota ilmeisesti sinne pääsee? Pitääpä lähteä tutkimaan pääsiskö kiertämään sen.
062802moto_prv.gif
 
Tämä on nyt näitä paskapuheita sarjassamme "joku sanoi jotain" mutta tässä käsityksessä olen että sinne on pantu sellaiset esteet ettei pääse tai jos pääsee niin ei ole mitään järkeä. Kokeile hakua jos löytyis jotain fiksumpaa kuin tämä kommenttini.
 
Tämä on nyt näitä paskapuheita sarjassamme "joku sanoi jotain" mutta tässä käsityksessä olen että sinne on pantu sellaiset esteet ettei pääse tai jos pääsee niin ei ole mitään järkeä. Kokeile hakua jos löytyis jotain fiksumpaa kuin tämä kommenttini.
Kurapyöräfoorumilla oli juttua. Mutta käyn tutkimassa pääseekö heittää kierroksen. Ihan vain sivistääkseni itseäni, en meinannut vetää kortsua päälle ja vetää polvimaassa
biggrin.gif
 
Tuo paikka taitaa kasvaa tiheetä koiranputkee nykyään. Kiertämään sen pääsee varmaan parhaiten kävellen, jos sitenkään.
nixweiss.gif
 
Palataan asiaan parin tunnin päästä niin ollaan viisaampia. Menen nyt ainakin Nesteelle aluksi kahville ja siitä rataa ihmettelemään vaikka kävellen. Sais ainaki kertoa että olisi Keimolan mopolla kiertänyt
biggrin.gif
 
Sanoisin että katupyörällä ei mitään asiaa. Osa on ajokelpoista, mutta muutamaan kohtaan kaivetut ojat tekevät ajamisesta vähintäänkin haastavaa.

Helpoiten pääset sille (jalan) pyörätieltä, joka jatkuu Hämeenlinnantien ylittävän jalankulkusillan jälkeen (se silta joka on Keimolan Nesteen jälkeen etelästä päin tultaessa).
 
Kaveri kävi enska-tyyppisellä pyörällä kiertämässä parisen viikkoa sitten. Radalle pääsyn estää pienehkö oja josta enskalla pääsee yli, katupyörällä vaikeaa. Ympäri pääsi ajamaan mutta kovin on jo puustoittunut kuulemma.
 
Pari vuotta sitten sen kiertäminen onnistui polkupyörällä (ihan perus katuhybridi) ihan mainiosti. Renkaatkin säilyi ehjänä. Kolmostien ylittävän pyörätiesillan vierestähän sinne pääsi helposti. Luulisi tuon jollain maastomopolla onnistuvan, jos sinne vaan edelleen pääsee.
 
Kesällä -07 uskalsi matka-endurolla päästellä suht vauhdilla rataa ympäri.

Eteläkaarteen poikki oli kyllä ihan kunnon oja, ja jossain lähtöalueen eteläpäässä ilkeä teräväreunainen kaivanto.

Muuten vastasi kunnoltaan normaalia suomalaista roudan raiskaamaa pikitietä...
tounge.gif
 
Radalle en löytänyt ajettavaa reittiä, oli ojia kaiveltu ja yhteen tienpäähän josta olisi ehkä päässyt oli kaadettu puita esteeksi. Ojat oli kyllä aika pieniä, jollain katuenskalla olisi varmasti päässyt radalle. No tulipa ajeltua kaikkia pieniä hiekkateitä siinä ympäristössä. Jotain pikkupoikia oli siellä polkupyörillä ajelemas ja muutama ihminen näkyi juhannuskoivu varkaissa
biggrin.gif
 
Taitaa vielä ääriviivat vanhasta radasta näkyä... Google Maps

Tosa historiaa muuten kiinnostuneille:  Kliks

Täytyy itsekkin käydä katsomassa paikkaa paikan päällä ennenkuin häviää kokonaan pois.

Voipi tulla paikalla hieman surullinen olo...  
bawling.gif
 
Määpä olinkin siellä vuonna -72 kattomassa faijan kanssa interserien osakilpailua. Leksa Kinnusta ja hänen Porscheaan fanitettiin ihan kybällä. Ikää oli tuolloin hurjat 7v, jotkut asiat vaan jää muistiin...
smile_org.gif
 
Itse kävin viime kesänä viimeksi ajamassa pyörällä tuon ympäri ja uskalsin vetästä jopa satasen lasiin pääsuoralla, ennen kuin rupesi pelottamaan ja piti ruveta pujottelemaan
blush.gif
...

Itse menin juurikin pääsuoran jälkeisestä kaarteesta rymisten ojan yli, oikeastaan harmittavin kohta oli juurikin heti ykköskaarteen keskelle tehty kaivanto, jonka pääsee kyllä kiertämään, täyttöyritykset vaan on ollut hieman huonoja. Varikon suorahan on kaikkein huonoimmassa kunnossa, pelkkää polkua, kun taas varikon jälkeen aina pääsuoran loppuun mahtuu autollakin vetämään (oli siellä silloin pari maasturiakin mun kanssa).
 
Ensimmäisen kerran olen käynyt keimolassa v.72 Keimola Rock tapahtumassa. Oli kylmä ja vettä tuli kuin "aisaa" kurassa rämmittiin. Seuraavana vuonna tilanne toistui, mutta ei aivan yhtä pahana. Pressulavalla Hurriganes oli kuitenkin aivan mahtava tästä bändin ura lähti jyrkkään nousuun. Olen myös päässyt ajamaan kyseisellä radalla muutaman kierroksen kaverini pyörällä joka oli viisisataa kuutioinen Suzukin TT-pyörä, ja tietenkin omalla katutuutillani joka oli aivan liian kankea ja huonojarruinen jyrkkäkurviselle ja pitkäsuoraiselle radalle. Varikon naapurilooshissa oli Romano-tv:stä tuttu Santtu "santeri" Ahlgren kavereineen (mm Victor Kalborrek alias Eeki mantere)virittämässä pyöriään. Rata ei mielestäni ollut moottoripyörille kovinkaan mielenkiintoinen, sopi ehkä autoille paremmin.
 
Mutta määpä olin ajamassa 750cc Suzukin vesipyssyllä siellä v. -73, mutkissa meni sivuvaunupyörät ohi mutta pääsuoralla sain piiskattua 3 pyttyisen 2-tahtihirmun huippunopeuteen eli 185km/t (mittarinopeus) ja pysyin jopa niitten perässä. Ja ajelin FHRA:n kiihdytyskisoissa siellä v- 78 ,mukana oli oikein ulkomaalaisia,ruotsalaisia
biggrin.gif
ja kaikilla oli niin muukaavaa
033102beer_1_prv.gif
 
Back
Ylös