• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kesähanskat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kosander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kosander

New member
Nyt kun lämpötilat alkaa olla kesäisissä lukemissa ja meikäläisellä on käytössään vaan kevät/syksy -malliston hanskoja niin löytyiskö kokeneemmilta motoristeilta suosituksia siihen, mitkä olisi hyvät hanskat kesäkäyttöön?

Hengittävät ja ohuet mielellään... ja käyttö on ihan normaalia ajelua, työmatkoja ja huviajeluja.

Itse käytän noissa olosuhteissa paljon neopreenihanskoja. Kevyet, ohuet, lyhyet ja märkänäkin lämpimät.

... suosituksia siihen, mitkä olisi hyvät hanskat kesäkäyttöön?
Hyvin helteiseen keliin on kehuttu näitä Sweepin Fly-hanskoja:
thumb.php

Omistan noi, muttei ole vielä mitään käyttökokemuksia.

Yleiseen kesäkäyttöön voin suositella Sweepin Winner-hanskoja:
thumb.php

Viime kesän ajelin Richan Magma-hanskoilla. Eipä voinut juurikaan moittia, hintakin on kohtuullinen. En muista että ois pahemmin hiostanut auringossa vaikka mustat olivatkin, ilmastointisysteemit viilentää mukavasti kuumalla.

Kuva:
Linkki Richa Finlandin sivuille

Edit: linkki, ja ajelen muuten edelleenkin samoilla hanskoilla ja voi olla että seuraavat tulee olemaan samanlaiset. Sen verran tyytyväinen nuihin olen.
cool.gif

Islannista jäi matkaan nämä verkko/nahkahanskat, toimii helteillä erinomaisesti.

normal_DSC00938.JPG

RUKKA on valmistaja ja se uusi vuoreton Goretex-hanska. Ostin nyt keväällä ja toimii kuin junan vessa.
smile_org.gif
Istuu hyvin käteen ja on myös hyvä tuntuma prätkään ajossa.
062802moto_prv.gif
smile_org.gif

noi goret sunmuut on vaan siitä huonoja, että helteellä ne ovat turhan lämpösiä, vaikka miten olis hengittävää ainetta tms.

Itte ostin viime keväänä jostain oolraitin kevätkarkeloista MP-asun ohkasen nahkasormikkaat. Ovat kuin toinen iho. Mukavat ja vilpoiset.

itellä on ohkaset WestCoastChoppers-hanskat, jotka sopii rentoon kruisailuun lämpimällä, louis.de:stä tilatut PROBIKER F-309 GP-tyyliset hanskat jotka on kans hyvin ilmastoidut mut keväisin ja syksyisin liian viileet ja sitten on viel mp-asun hanskat missä ei ilma kierrä yhtään ja on niin hikiset sit

Rukan vuoreton gorehanska toiminut tähän asti mainiosti - saas nähdä miten helteellä sitten..

Ai juu, mulla oli viimekesän Lousilta tilatut Cafe Racer II hanskat (vajaan 20€). Näytti siellä nettisivuilla paksuhkoilta, mutta ne olikin ohuet ja ihan kivan vilpoiset (plus hyvät käteen). Joskin uskon, että noi Magmat kyllä on vilpoisemmat.
smile_org.gif

... suosituksia siihen, mitkä olisi hyvät hanskat kesäkäyttöön?
Hyvin helteiseen keliin on kehuttu näitä Sweepin Fly-hanskoja:
thumb.php

Omistan noi, muttei ole vielä mitään käyttökokemuksia.

Yleiseen kesäkäyttöön voin suositella Sweepin Winner-hanskoja:
thumb.php
Hankin Sweepin Winner hanskat helmikuun lopussa.

Ensimmäiset menivät takuu vaihtoon viikon ajon jälkeen.

Näillä vaihdetuilla hanskoilla olen taas ajellut viikon ja tänään pitää viedä vaihtoon.

Ompeleet purkautuvat peukalon ulkosyrjältä nahan ja kankaan välistä. Saumaan on jätetty liian vähän neulosvaraa.

Hyvät hanskat, kunhan kestäisivät normaali käyttöä.
biggrin.gif

Hankin Sweepin Winner hanskat helmikuun lopussa.

Ensimmäiset menivät takuu vaihtoon viikon ajon jälkeen.

Näillä vaihdetuilla hanskoilla olen taas ajellut viikon ja tänään pitää viedä vaihtoon.

Ompeleet purkautuvat peukalon ulkosyrjältä nahan ja kankaan välistä. Saumaan on jätetty liian vähän neulosvaraa.
No jopas on ollut huonot hanskat!
sad_orig.gif

Omat Winnerit ollut yli kaksi pitkää kautta tosi hyvät, viimeksi toissapäivänä tarkistin, ettei ollut vielä yhtään reikää (kun näppejä palelsi...)

Olen kesäreissuilla poikennut Hanx:in tehtaan myymälässä, joka kerta on tarttunut mukaan vuorettomat nahkahanskat. Kolmas pari jo menossa, kakkoslaaduksi en huomannut muusta kuin hinnasta.
Ainoa miinus että uutena värjää kädet mustiksi parilla ekalla käyttökerralla.

Saman firman vedenpitävät on näin keväällä ja syksyllä hyvät, mutta hiostaa kuten muutkin vastaavat.

Kesäkuumalle löytyi loistava ajohanska urheiluliikkeen ale-korista, sauvakävelyhanskat. Kämmenosa nahkaa, pehmustettu kämmensyrjä ja ulkopuolella paljon verkkoa josta tuuli pääsee vilvoittamaan. Hinta oli karseat 4 euroa..  
tounge.gif

Back