• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kesän pohjat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannu59
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hannu59

New member
Kesän ensimmäisen kortinmenetyksen vedonlyöntiin ei enää huolita panoksia, mutta kesän pisin ajokielto samoin kuin kesän suurin tutkalukema ja kesän suurin sakko ovat vielä auki.

Minkä lehden sankarireportteri löytää tänä kesänä Suomen Hitaimman Kaaharin?

Kuinka pienellä nopeudella pääsee kaaharien pelättyyn ja ihailtuun joukkoon?

Jännitysnäytelmän alkuun pohjat:
http://www.kaleva.fi/plus/juttu723828_page0.htm
 
Veikkaisimpa, että mitä vähemmän ministerit lähettelee tekstiviestejä, ja Matti, Merveineen pysyy hyppylinjalla, sitä helpommin pääsee vetomieslistalle. Jos yli kaks markkaa nappaa vauhtia niin pääsee lehteen melko varmasti, ja hiljaisena uutispäivänä etusivun lööppiin.
 
Veikkaisimpa, että mitä vähemmän ministerit lähettelee tekstiviestejä, ja Matti, Merveineen pysyy hyppylinjalla, sitä helpommin pääsee vetomieslistalle. Jos yli kaks markkaa nappaa vauhtia niin pääsee lehteen melko varmasti, ja hiljaisena uutispäivänä etusivun lööppiin.
Se toki vielä lisää "kaahausilmiötä", että toimittajat ovat nykyisin nuoria kilttejä pikku tyttösiä, jotka eivät elämänsä aikana ole muuta nähneet kuin nutturapäisiä opettajia, tuhansia läksykirjoja ja kaikki Salattujen Elämien jaksot. Tällöinhän kaikki yli 5 kmt nopeusrajoituksen ylittävät kaaharit ovat jo eksoottisen kiihottavia potentiaalisia sarjamurhaajia.

Tätä vielä auttaa nykyinen yhteiskunnan kokonaisvaltainen muutos suvaitsemattomaksi kontrollivaltioksi, jossa kaikenlainen poikkeava käytös ja direktiivien vähäinenkin rikkominen katsotaan uhaksi ja mahdollisesti järkyttävän koko hyvin rasvatun ja tuottavan järjestelmä perustaa. Siksipä myös kokeneet ja kyyniset päällikkötoimittajat tukevat taivastelutaipuvaisia reportterityttösiä kaaharijahdissa.


-hh-
 
Harmaahukka, veit sanat suustani!

Edellisestä ylinopeussakosta on syksyllä 24 vuotta. Ja -kyllä vaan!- joskus tulee ylitettyä nopeus, autolla pikkuisen ja motolle enemmän.
omg.gif


Tosin ei ne ole 'kaupungista toiseen' pituisia, lyhyitä ehkä ohitukseen liittyviä taikka jopa aitoa luukutusta.

Minkälaista uudelleenkuolutusta ehdotat, kun en koe itseäni sarjamurhaaja-raiskari-terroristiksi saati edes rikolliseksi?
withstupid.gif


Nyt olen opettanut kahdelle lapselleni autokortin kotikoulussa, niin teorian kuin ajonkin. Ja siihen asennekasvatukseen 'otetaan muut tielläliikkujat huomioon ja annetaan kaverille tilaa toimia ja aikaa huomata' olen panostanut.

Panostus on niin paljon, kuin isänä sen voi tehdä. Mutta sen verran vähän, ettei se oppi hokemisen kautta muutu antikasvatukseksi.

Oikea tilannenopeus antaa aikaa huomata toiset ja tulla huomioiduksi. Oikea ja siis epäitsekäs asenne liikenteessä säästää henkiä.

Ja on ne nopeusrajoitukset paikoin ihan jees...
wink.gif
 
Tätä vielä auttaa nykyinen yhteiskunnan kokonaisvaltainen muutos suvaitsemattomaksi kontrollivaltioksi, jossa kaikenlainen poikkeava käytös ja direktiivien vähäinenkin rikkominen katsotaan uhaksi ja mahdollisesti järkyttävän koko hyvin rasvatun ja tuottavan järjestelmä perustaa.
Jos meinaat nopeusrajoituksia niin kai ymmärrät ettet voi saada erivapauksia jotka vaarantavat muiden turvallisuuden?

Vai ymmärrätkö?
 
Tätä vielä auttaa nykyinen yhteiskunnan kokonaisvaltainen muutos suvaitsemattomaksi kontrollivaltioksi, jossa kaikenlainen poikkeava käytös ja direktiivien vähäinenkin rikkominen katsotaan uhaksi ja mahdollisesti järkyttävän koko hyvin rasvatun ja tuottavan järjestelmä perustaa.
Jos meinaat nopeusrajoituksia niin kai ymmärrät ettet voi saada erivapauksia jotka vaarantavat muiden turvallisuuden?

Vai ymmärrätkö?
+1
Millaistahan liikenne olisi jos kaikki soveltaisi sääntöjä oman mielen mukaan? Saman tien vois poistaa koko tieliikennelain.
 
Veikkaisimpa, että mitä vähemmän ministerit lähettelee tekstiviestejä, ja Matti, Merveineen pysyy hyppylinjalla, sitä helpommin pääsee vetomieslistalle. Jos yli kaks markkaa nappaa vauhtia niin pääsee lehteen melko varmasti, ja hiljaisena uutispäivänä etusivun lööppiin.
Se toki vielä lisää "kaahausilmiötä", että toimittajat ovat nykyisin nuoria kilttejä pikku tyttösiä, jotka eivät elämänsä aikana ole muuta nähneet kuin nutturapäisiä opettajia, tuhansia läksykirjoja ja kaikki Salattujen Elämien jaksot. Tällöinhän kaikki yli 5 kmt nopeusrajoituksen ylittävät kaaharit ovat jo eksoottisen kiihottavia potentiaalisia sarjamurhaajia.

Tätä vielä auttaa nykyinen yhteiskunnan kokonaisvaltainen muutos suvaitsemattomaksi kontrollivaltioksi, jossa kaikenlainen poikkeava käytös ja direktiivien vähäinenkin rikkominen katsotaan uhaksi ja mahdollisesti järkyttävän koko hyvin rasvatun ja tuottavan järjestelmä perustaa. Siksipä myös kokeneet ja kyyniset päällikkötoimittajat tukevat taivastelutaipuvaisia reportterityttösiä kaaharijahdissa.


-hh-
+1
tounge.gif
Moraalisaarnaajat ittuun.
 
Oikea tilannenopeus antaa aikaa huomata toiset ja tulla huomioiduksi. Oikea ja siis epäitsekäs asenne liikenteessä säästää henkiä.

Ja on ne nopeusrajoitukset paikoin ihan jees...  
wink.gif
Minusta tuo olisi liikenteen A ja O. Oikea tilannenopeus. Sen valvomiseen kun pollliisitkin panostaisi, mutta kun ei. Valvontakriteeri on "paras paikka sakkokertymälle". Sillä saa julkisuutta ja lisää määrärahoja. Kun valvottaisiin tilannenopeuksia, autoilijoiden ja poliisienkin välille tulisi ns. konsensus, eikä - viholliset keskenään - asenne. Kaikki hyväksyy oikeudenmukaisen rangaistuksenkin, mutta suomalainen luonne ei hyväksy kyykyttämistä ja nousee koston menttaliteetti sortajaa vastaan. Se meillä lienee jo lähes geenitasolla. Kyllä tyhjällä tiellä, asumattomilla taipaleilla ajetun ylinopeuden takia menetetty kortti ja mahdollisesti myös ansiomahdollisuus, on rangasituksena kohtuuton, kuvitteellisesta vaaran aiheuttamisesta.
 
Kyllä tyhjällä tiellä, asumattomilla taipaleilla ajetun ylinopeuden takia menetetty kortti ja mahdollisesti myös ansiomahdollisuus, on rangasituksena kohtuuton, kuvitteellisesta vaaran aiheuttamisesta.
Mikä helvetti on "kuvitteellinen vaaran aiheuttaminen"?

Puksussa joku ammuskeli, olikohan sekin "kuvitteellinen vaaran aiheuttaminen" sun mielestä?
 
Kyllä sä Staga tuolla saarnaamisella käännytät kaikki kaaharit ja muutkin liikennesääntöjä rikkovat... Jokaisessa topikissa jaksat paapoa ja "opettaa". Hommaa lapsia ja opeta heille oma elämänkatsomuksesi. Ei aikuisia hassu viiksekäs setä mihinkään muuta.
 
+1
tounge.gif
Moraalisaarnaajat ittuun.
Oletkos niitä jotka autolla ajaessaan leikkaavat keskiviivan päältä vasemmalle taittuvissa?

Eihän siinäkään vissiin sun mielestä mitään pahaa ola vai kuinka?
Leikkaan aina kun mahdollista oikealle sekä vasemmalle taittuvissa. Autolla ja pyörällä yhteensä 50 000 km vuoteen, ja noista suurin osa pimeässä. Eli tottakai, käytän koko ajoradan aina kun se on mahdollista. Jää paljon enemmän mahdollisuuksia ja tilaa väistää esim, hirviä.
Itse en koe järkeväksi noudattaa mitään sääntöä vain säännön vuoksi, tilanteen mukaan.
Ja en kai ihan vastuuton ja vaarallinen ole, 20 vuoteen ei kolareita, kerran joutunut väistämään hirveä siten, että kävin pöpelikössä, muuttei onneksi osunut otukseen, sen verran jäi aikaa, että sai valita pienemmän pahan.
 
Oikea tilannenopeus antaa aikaa huomata toiset ja tulla huomioiduksi. Oikea ja siis epäitsekäs asenne liikenteessä säästää henkiä.

Ja on ne nopeusrajoitukset paikoin ihan jees...
wink.gif
Minusta tuo olisi liikenteen A ja O. Oikea tilannenopeus. Sen valvomiseen kun pollliisitkin panostaisi, mutta kun ei. Valvontakriteeri on "paras paikka sakkokertymälle". Sillä saa julkisuutta ja lisää määrärahoja. Kun valvottaisiin tilannenopeuksia, autoilijoiden ja poliisienkin välille tulisi ns. konsensus, eikä - viholliset keskenään - asenne. Kaikki hyväksyy oikeudenmukaisen rangaistuksenkin, mutta suomalainen luonne ei hyväksy kyykyttämistä ja nousee koston menttaliteetti sortajaa vastaan. Se meillä lienee jo lähes geenitasolla. Kyllä tyhjällä tiellä, asumattomilla taipaleilla ajetun ylinopeuden takia menetetty kortti ja mahdollisesti myös ansiomahdollisuus, on rangasituksena kohtuuton, kuvitteellisesta vaaran aiheuttamisesta.
Noin se menis niin kuin kerroit, tilanteen mukaan. Monesti itekin reilusti alle rajoitusten kun siltä tuntuu. Tosta pitäis sit saada "Bonareita" et kun tie vapaa niin sais käyttää
biggrin.gif
 
Kyllä tyhjällä tiellä, asumattomilla taipaleilla ajetun ylinopeuden takia menetetty kortti ja mahdollisesti myös ansiomahdollisuus, on rangasituksena kohtuuton, kuvitteellisesta vaaran aiheuttamisesta.
Mikä helvetti on "kuvitteellinen vaaran aiheuttaminen"?

Puksussa joku ammuskeli, olikohan sekin "kuvitteellinen vaaran aiheuttaminen" sun mielestä?
Niin...toisaalta ymmärrän mitä haet, mut aika kauas menee aiheesta
nixweiss.gif
 
Minusta tuo olisi liikenteen A ja O. Oikea tilannenopeus. Sen valvomiseen kun pollliisitkin panostaisi, mutta kun ei. Valvontakriteeri on "paras paikka sakkokertymälle". Sillä saa julkisuutta ja lisää määrärahoja. Kun valvottaisiin tilannenopeuksia, autoilijoiden ja poliisienkin välille tulisi ns. konsensus, eikä - viholliset keskenään - asenne. Kaikki hyväksyy oikeudenmukaisen rangaistuksenkin, mutta suomalainen luonne ei hyväksy kyykyttämistä ja nousee koston menttaliteetti sortajaa vastaan. Se meillä lienee jo lähes geenitasolla. Kyllä tyhjällä tiellä, asumattomilla taipaleilla ajetun ylinopeuden takia menetetty kortti ja mahdollisesti myös ansiomahdollisuus, on rangasituksena kohtuuton, kuvitteellisesta vaaran aiheuttamisesta.
+1 ja
bowdown.gif
 
Oikea tilannenopeus antaa aikaa huomata toiset ja tulla huomioiduksi. Oikea ja siis epäitsekäs asenne liikenteessä säästää henkiä.

Ja on ne nopeusrajoitukset paikoin ihan jees...
wink.gif
Minusta tuo olisi liikenteen A ja O. Oikea tilannenopeus. Sen valvomiseen kun pollliisitkin panostaisi, mutta kun ei. Valvontakriteeri on "paras paikka sakkokertymälle". Sillä saa julkisuutta ja lisää määrärahoja. Kun valvottaisiin tilannenopeuksia, autoilijoiden ja poliisienkin välille tulisi ns. konsensus, eikä - viholliset keskenään - asenne. Kaikki hyväksyy oikeudenmukaisen rangaistuksenkin, mutta suomalainen luonne ei hyväksy kyykyttämistä ja nousee koston menttaliteetti sortajaa vastaan. Se meillä lienee jo lähes geenitasolla. Kyllä tyhjällä tiellä, asumattomilla taipaleilla ajetun ylinopeuden takia menetetty kortti ja mahdollisesti myös ansiomahdollisuus, on rangasituksena kohtuuton, kuvitteellisesta vaaran aiheuttamisesta.
Hyvin tiivistetty tilannekatsaus.

-hh-

PS. Näille kukakkahatuilla tuntuu olevan vaikeata joskus ymmärtää, että ei-niin-kovin-vakavasti nopeusrajoituksiin suhtautuvat kansalaiset voivat olla myös epäitsekkäitä, toiset huomioon ottavia tienkäyttäjiä.

Toki mummoille annetaan etusija suojatiellä, vetoketjuilmiötä tuetaan, riittävä turvaväli säilytetään, sään vaikutus otetaan mukaan tilannemuuttujiin, raskaalle kalustolle viittoillaan "annahan mennä", muksuja varotaan vaaran paikoissa, nopeammin ajava päästetään edelle pysäkille sujauttamalla, ratsioista varoitetaan valoja vilkuttamalla, tien poskeen jäänyttä toveria pysähdytään jelppimään, jne jne.

Mutta ne numerotikkarit peltoaukeiden pientareilla: evvk.
 
Back
Ylös