Zambo Rock
New member
Matkakumppanistani, GPZ 1000 RX:stä (1986), on ketjut mitä ilmeisimmin tulleet tiensä päähän. Omaa ajoa ketjuilla/rattailla on nyt takana reilut 14 tkm enkä tiedä milloin edellinen omistaja on ne vaihtanut. Kiristys ei enää hirveästi vaikuta kireyteen eli ketju/rataspaketti olisi nyt ostoslistalla. Yritän suosia paikallisia yrittäjiä aina kun mahdollista, mutta kun kävin kyselemässä pakettien hintoja, taidan sittenkin tilata varaosat netistä. Paikallinen putiikki kertoi silmiä räpäyttämättä ketju/rataspaketin hinnaksi 310(!!) euroa! Jos tilaan härpäkkeet esim. Storm Motorilta, ketjujen ja rattaiden yhteishinnaksi tulee 186 euroa. Stormin ketjut on RK -merkkiset. Räksän ketjut on niitä helevetin paksuja, eli 630 -sarjaa. Kiinnostaa tietää mikä tuon yli 100 euron eron hinnassa tekee.
Pystyykö tämmöinen "peukalo kohtalaisen keskellä kämmentä" -hemmo tekemään vaihdon itse vai kannattaisiko suosiolla antaa projekti ammattilaisen tehtäväksi? Mopon säilytys/huoltotila on autokatos hiekkapohjalla. Momenttiavain lienee tarpeellinen rattaiden kiristykseen? Tietääkö joku Mikkelin seudulla hyvän mopohuollon joka voisi kohtalaisen edullisesti vaihdon suorittaa? Mopoilubudjetti pienenee vuosi vuodelta ja vielä olisi paljon ajettavaa tälle vuodelle
. Liike josta annettiin tuo 310 euron tarjous on JS-Motors eli sinne en välttämättä mopoa vie.
Pystyykö tämmöinen "peukalo kohtalaisen keskellä kämmentä" -hemmo tekemään vaihdon itse vai kannattaisiko suosiolla antaa projekti ammattilaisen tehtäväksi? Mopon säilytys/huoltotila on autokatos hiekkapohjalla. Momenttiavain lienee tarpeellinen rattaiden kiristykseen? Tietääkö joku Mikkelin seudulla hyvän mopohuollon joka voisi kohtalaisen edullisesti vaihdon suorittaa? Mopoilubudjetti pienenee vuosi vuodelta ja vielä olisi paljon ajettavaa tälle vuodelle