Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oliko sulla tuo samainen ketju itellä, jos kestää vain tuon 18tkm niin kannattaako ostaa sais kestää ainaki tuplat. Tosin voihan tuo vanhus porsia jostain muualta ennen ku ketju loppuu... Ja nuita genesiksiähän ei oo tehty ku 87-88Viimeksi pyörään ostin RK 530 -sarjan ketjun, tuossa voisi olla sopiva malli: Linkki (et maininnut pyöräsi vuosimallia).
Ketjujen ja rattaiden uusinta on myöskin harkinnassa, entisillä on nyt ajettu 18 000 km.![]()
Itse ajattelin tilata ulkomailta, hinta on niin paljon edullisempi...
Onko sulla alumiininen takaratas vai mitenkäs se noin venyy ja vanuu?entinen venyy melkein silmissä ja uusi sais olla pitemmillä kiristys väleillä ku 200-300km![]()
Entinen omistaja on nuo vermeet laittanu joten en tiedä yhtään onko jotku halpis ketjut... mutta rattailla ajelis vaikka kuinka paljon ainoastaan ketju venyyOnko sulla alumiininen takaratas vai mitenkäs se noin venyy ja vanuu?entinen venyy melkein silmissä ja uusi sais olla pitemmillä kiristys väleillä ku 200-300km![]()
DID ZVM2 ketju ja teräksiset rattaat niin ei tarvii paljon säätöjä ruuvailla. DID VM, jos haluat päästä vähän huokeammalla. Toi VM kestää sekin kymmeniä tuhansia keposesti.
Viimeksi tosiaan ostin RK:n ketjun Stormilta. Ja tosiaan ei tuo ketju vieläkään ole loppu, kiristysvaraa on ja ei ole tarvinnut kiristellä kuin kahdesti kesän aikana.Oliko sulla tuo samainen ketju itellä, jos kestää vain tuon 18tkm niin kannattaako ostaa sais kestää ainaki tuplat. Tosin voihan tuo vanhus porsia jostain muualta ennen ku ketju loppuu... Ja nuita genesiksiähän ei oo tehty ku 87-88Viimeksi pyörään ostin RK 530 -sarjan ketjun, tuossa voisi olla sopiva malli: Linkki (et maininnut pyöräsi vuosimallia).
Ketjujen ja rattaiden uusinta on myöskin harkinnassa, entisillä on nyt ajettu 18 000 km.![]()
Itse ajattelin tilata ulkomailta, hinta on niin paljon edullisempi...Mitähän tuolta kärkkäiseltä sais ootko kysyny ku sielä asut, Ite asun täällä "kalaforniasa" aattelin tosin tässä kohta mennä kysyyn![]()
![]()
Joo kävin tänään vähä kyseleen hintoja kärkkäisellä niin just saman vastauksen sain(ei oo hyllysä mutta jos tilataan niin viikon päästä saat)Viimeksi tosiaan ostin RK:n ketjun Stormilta. Ja tosiaan ei tuo ketju vieläkään ole loppu, kiristysvaraa on ja ei ole tarvinnut kiristellä kuin kahdesti kesän aikana.Oliko sulla tuo samainen ketju itellä, jos kestää vain tuon 18tkm niin kannattaako ostaa sais kestää ainaki tuplat. Tosin voihan tuo vanhus porsia jostain muualta ennen ku ketju loppuu... Ja nuita genesiksiähän ei oo tehty ku 87-88Viimeksi pyörään ostin RK 530 -sarjan ketjun, tuossa voisi olla sopiva malli: Linkki (et maininnut pyöräsi vuosimallia).
Itse ajattelin tilata ulkomailta, hinta on niin paljon edullisempi...Mitähän tuolta kärkkäiseltä sais ootko kysyny ku sielä asut, Ite asun täällä "kalaforniasa" aattelin tosin tässä kohta mennä kysyyn![]()
![]()
Mutta kun tuo ketju venyy tarpeeksi, niin ajossa huomaa vedätettäessä, että pyörä "täristää" hieman => silloin rattaiden hampaat ja ketju eivät enään mene kaikkialta ihan täysin kohdakkain.
Kaverin pyörästä haettiin vikaa kun tuo tärinä oli jo häiritsevää, ennekuin osasimme yhdistää sen ketjuihin.
Itse ajoin edellisellä pyörällä RK:n ketjuilla jonkun 25 tKM.![]()
Ja mitä Kärkkäiseen tulee, muutamia osia olen sieltä kysellyt ja jos vastaus on ollut kuten yleensä: "ei ole nyt hyllyssä, mutta laitetaan ylös, niin viikon päästä sitä löytyy". Viikkoja on kulunut, mutta aina suunnilleen sama selitys. Niinpä en ole enää juuri viitsinyt siellä juosta tyhjän perässä.![]()
Joo kävin tänään vähä kyseleen hintoja kärkkäisellä niin just saman vastauksen sain(ei oo hyllysä mutta jos tilataan niin viikon päästä saat)Ja myyjä oli vähä että ei vois vittu vähempää kiinnostaa tai ainaki oli sen näkönen
ei ees kertonu minkä merkkiset tai minkälaiset mutta hinta tuli ku apteekin hyllyltä![]()
![]()
Eilen kyseisetä paikasta ketingit ja rattaat tilasin. Äkkiä tuli varmistus, että tilaus käsittelyssä. Hetkenpäästä tuli viestiä, että haluaisivat maksukortista, passista tai ajokortista valokopion.Täältä kun tilaa, niin tulee nopeemmin ja halvemmin sekä voit valita kaikenmaailman ketjumerkeistä itselle mieleiset. Rohkeesti vaan, ne varmistaa vielä sähköpostitse että tulee varmasti oikeeseen pyörään oikeet kamppeet.
Itsekin olin ollut pitkään "suosisuomalaista"-linjalla, mutta käpy on mennyt noiden varaosatoimittajien kädettömiin suorituksiin ja uskomattomiin hintoihin. Mun pyörään ei kuulemma Suomi-tukkurin mielestä edes saanut eturatasta, kun oli Euroopan varastosta päässyt loppumaan... itse sain sen saarivaltiosta kuudessa päivässä.
edit: kämmi linkityksen kanssa
Toi on tuol päi iha yleinen käytäntö. Ts ne haluu nähä jonkun tositteen siitä että tilauksen tehnyt henkilö asuu siinä osoitteessa johon tilaus tehtiin. Ts että se luottokortti ja sen käyttäjä asuu samassa osotteessa.Eilen kyseisetä paikasta ketingit ja rattaat tilasin. Äkkiä tuli varmistus, että tilaus käsittelyssä. Hetkenpäästä tuli viestiä, että haluaisivat maksukortista, passista tai ajokortista valokopion.Täältä kun tilaa, niin tulee nopeemmin ja halvemmin sekä voit valita kaikenmaailman ketjumerkeistä itselle mieleiset. Rohkeesti vaan, ne varmistaa vielä sähköpostitse että tulee varmasti oikeeseen pyörään oikeet kamppeet.
Itsekin olin ollut pitkään "suosisuomalaista"-linjalla, mutta käpy on mennyt noiden varaosatoimittajien kädettömiin suorituksiin ja uskomattomiin hintoihin. Mun pyörään ei kuulemma Suomi-tukkurin mielestä edes saanut eturatasta, kun oli Euroopan varastosta päässyt loppumaan... itse sain sen saarivaltiosta kuudessa päivässä.
Kirjoittelin viestiä takaisin, että en tule lähettämään heille ainoatakaan valokopiota henkilötiedoistani.
Takaisin tuli vastaus, että on varotoimenpide ja tarvitsevat tietoni. Muutten eivät voi tilausta käsitellä.
Lähetin viestiä takaisin, että perun tilauksen siinä tapauksessa.
No nyt ovat kuulemma varmistuneet henkilöllisyydestäni ja kamat lähti seilaamaan kohti suomea
![]()
Saapa nähä miten käypi.
Olit nopeempi ihan samaa piti kirjoittaa...Toi on tuol päi iha yleinen käytäntö. Ts ne haluu nähä jonkun tositteen siitä että tilauksen tehnyt henkilö asuu siinä osoitteessa johon tilaus tehtiin. Ts että se luottokortti ja sen käyttäjä asuu samassa osotteessa.Eilen kyseisetä paikasta ketingit ja rattaat tilasin. Äkkiä tuli varmistus, että tilaus käsittelyssä. Hetkenpäästä tuli viestiä, että haluaisivat maksukortista, passista tai ajokortista valokopion.Täältä kun tilaa, niin tulee nopeemmin ja halvemmin sekä voit valita kaikenmaailman ketjumerkeistä itselle mieleiset. Rohkeesti vaan, ne varmistaa vielä sähköpostitse että tulee varmasti oikeeseen pyörään oikeet kamppeet.
Kirjoittelin viestiä takaisin, että en tule lähettämään heille ainoatakaan valokopiota henkilötiedoistani.
Takaisin tuli vastaus, että on varotoimenpide ja tarvitsevat tietoni. Muutten eivät voi tilausta käsitellä.
Lähetin viestiä takaisin, että perun tilauksen siinä tapauksessa.
No nyt ovat kuulemma varmistuneet henkilöllisyydestäni ja kamat lähti seilaamaan kohti suomea
![]()
Saapa nähä miten käypi.
Esim dikikuva visalaskusta on helppo tapa. Tai vaikka sähkölaskusta jne.