artoodetoo
New member
Eturatas luovutti (kului niin että ketjut heti säädön jälkeen löystyivät) ja uutta tilalle. Ajattelin ensin vaihtaa vain eturattaan vaikka kuluukin äkkiä jos ketjua ja takaratasta ei vaihda, mutta luovuin ajatuksesta kun eturattaan vaihdon jälkeen aloin pyörittelemään rengasta ja ketju on täynnä jumiutuneita linkkejä, eli ketju ja takarataskin menevät vaihtoon.
Mutta enivei, uusi 525 "Supersprox / JT Front sprocket 704.15" on geometrialtaan pikkusen erilainen kuin oem ratas. Sen lisäksi myös 525 ketjun speksit ovat inasen erilaiset kuin mitä ketju nyt on. 525 ketjun rulla pituus (linkin sisämitta) on 7,85 mm, mutta mittasin että orkkisketjussa (Regina ZRP) on nyt 8,2 mm, joka ei kai ole mikään standardi, vai onko? Nyt on tilattuna "125-JTR713.42, Jt Takaratas 42-Hammasta, 525-Ketjulle" ja homonetistä haen "D.I.D 525-ZVMX X-rengasketju 110-lenkkinen, 98-17321", joten kaikki tulevat olemaan varmasti saman speksin mukaisia.
Mikä on pössis apinan orkkisrattaiden ja -ketjujen kanssa, tai ylipäätään, joku asiantuntija osannee valottaa asiaa?
Mutta enivei, uusi 525 "Supersprox / JT Front sprocket 704.15" on geometrialtaan pikkusen erilainen kuin oem ratas. Sen lisäksi myös 525 ketjun speksit ovat inasen erilaiset kuin mitä ketju nyt on. 525 ketjun rulla pituus (linkin sisämitta) on 7,85 mm, mutta mittasin että orkkisketjussa (Regina ZRP) on nyt 8,2 mm, joka ei kai ole mikään standardi, vai onko? Nyt on tilattuna "125-JTR713.42, Jt Takaratas 42-Hammasta, 525-Ketjulle" ja homonetistä haen "D.I.D 525-ZVMX X-rengasketju 110-lenkkinen, 98-17321", joten kaikki tulevat olemaan varmasti saman speksin mukaisia.
Mikä on pössis apinan orkkisrattaiden ja -ketjujen kanssa, tai ylipäätään, joku asiantuntija osannee valottaa asiaa?