• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ketjut, mitä eroa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janecky79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Janecky79

New member
Nyt olis ketjujen ja rattaiden hankinta kohta ajankohtainen ja kyselenkin kokemuksia, kuinka paljon pidempään kestää hyvin huollettuna erikoisvahvistetut/vahvistetut ketjut "normaaleihin" verrattuna???

Hintaero menee (suurinpiirtein) seuraavasti Fasuun:
normaalit n. 80 €
vahvistetut n. 120 €
erikoisvahvistetut n. 190€...

Kannattaako hommata erikoisvahvistetut?
nixweiss.gif
withstupid.gif

Lähinnä kannattaa kattoa että ne ketjut on X/Z/jokumuuhype-rinkulaketjut. O-rinkulatkin on ehkä jees mikäli mopo ei ole hirveä voimakone. Veikkaisin että nuo normaalit ketjut on renkaattomat, vahvistetut on O-rinkuloilla ja erikoisvahvistetut sitten X-rinkuloilla. Eli kallistuisin noiden erikoisvahvistettujen mallien suuntaan. Tai oikeestaan mä kävisin kyllä hakemassa DIDin X-rinkulaketjut, niistä ainakin tietää saavansa rahoilleen vastinetta.

Kannattaako hommata erikoisvahvistetut?  
nixweiss.gif
withstupid.gif
Kokeileppa vaikka hakua tai sitten <a href="http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?act=ST;f=14;t=16717;hl=ketjut" target="_blank">tästä
</a> tästä tästä  
smile_org.gif
Hakua kokeilin, mutta missään ei varsinaisesti mainittu, että vahvistetut ketjut tarkoittavat O- tai X-rengas ketjuja, jotka sinänsä ovat minulle jo entuudestaan tuttuja asioita.

Selvispä tämäkin asia. Kiitos. Taas viisastui...
smile_org.gif

Senverran omia kokemuksia voisi sanoa, että hyvä tavallinen on kestävämpi kuin halppis vahvistettu...

(Perustuu kevariaikana koettuun: Reginan "tavallinen" vs. made in China "superstrong")

Eli ketjuissa kannattaa maksaa laadusta!

Itse joskus aikoinaan ihmettelin noita ketjujen mainoksia olen lopettanut sen nykyään,on ainakin Hondan alkuperäisten ketjujen hinnat samalla tasolla kuin tarvikkeiden.Siis mitä älyä pelleillä kun on japanin poika miettinyt minkälaiset on hyvät.
Huoltakaa ketjujanne niin ne säilyy hyvänä.
tounge.gif
biggrin.gif

Ehdottomasti erikoisvahvistetut, oma moponi ei ole sieltä tehokkaimmasta päästä (71 hv) ja ajoin Did:n z-rengasketjuilla 53 000 km. Ajotyyli tietysti vaikutti oleellisesti. Kiihdytykset niin, ettei kädet veny kymmentä senttiä enempää. Ketju oli ostaessa hiukan kalliimpi, mutta vei sitten pidemmälle. Ja ketjun rasvauksessa ei kannata säästellä. Oman kokemuksen mukaan kunnollinen ketjurasva on parempaa kuin ketjuvahat.

Back