Keulahuolto

- Viimeisenä tästä työvaiheesta, jossa stefan ja pölysuojan väliin laitetaan tämä rasva, niin jos näin tekee ja haluaa myöhemmin syystä tai toisesta tsekata stefan kunnon irrottamalla pölysuojan, niin luultavasti se ei onnistu, koska päällä oleva rasva estää havainnot.

Tuon rasvan pölysuojan ja stefan välissä on nimenomaan tarkoitus suojella stefaa pölysuojan läpi kulkeutuvalta lialta. Kannattaa säännöllisesti tiputtaa pölysuoja irti, pyyhkästä väli puhtaaksi ja inan vaseliinia väliin ja takas nippuun. Noi stefat on liki ikuisia, jos sinne ei pääse paskaa väliin ja/tai steja ei ala vuotaa keulan liukuholkkien kulumisen takia. Ja sen puoleen ei siitä stefan kunnosta paljon pysty sanomaan ulkopuolelta.

Tuon rasvan pölysuojan ja stefan välissä on nimenomaan tarkoitus suojella stefaa pölysuojan läpi kulkeutuvalta lialta

Ite en ole ikinä laittanut tuota rasvaa, ainoastaan WD-40 liukuputkeen, kun olen liuttanut stefan paikoileen, eikä ole vielä alkanut vuotamaan stefat. Mutta inyt tarkemmin mietittynä, niin kyllähän tuo rasva tosiaan antaa sellaisen tuplavarmistuksen lian suhteen.

Ite en ole ikinä laittanut tuota rasvaa, ainoastaan WD-40 liukuputkeen, kun olen liuttanut stefan paikoileen, eikä ole vielä alkanut vuotamaan stefat. Mutta inyt tarkemmin mietittynä, niin kyllähän tuo rasva tosiaan antaa sellaisen tuplavarmistuksen lian suhteen.

Isompi merkitys varmaan tuolla kurahommissa, mutta kyllä sillä on (ainakin henkinen) vaikutus myös ratahommissa keulan herkkyyteen.

Eikö WD40 turvota kumiosia ? Ainakin auton jarrujen liukutappien suojille tekee näin...mistäkö tiedän :D

^Öhlins opastaa seuraavasti:

Keep the front fork clean and always spray it with oil (QS 14, WD40 or CRC 5-56 or similar) after washing the
vehicle. Wipe off excessive oil with a cloth.

Kumilaatuja on äärestä laitaan, ja jokaisella laadulla omat kestävyytensä kemikaalien suhteen.

Eikö WD40 turvota kumiosia ? Ainakin auton jarrujen liukutappien suojille tekee näin...mistäkö tiedän :D

Ja Hondan vilkkujen tivareille. Kosteutta oli tiivistynyt sen verran, etta heijastimet olivat hapettuneet. Suihkaus CRC:ta, niin nyt ovat tiivisteet turvonneet. :sad3:

Ja Hondan vilkkujen tivareille. Kosteutta oli tiivistynyt sen verran, etta heijastimet olivat hapettuneet. Suihkaus CRC:ta, niin nyt ovat tiivisteet turvonneet. :sad3:
Heijastin? Tiivisteet? Vilkuissa? Tuossa omassa Bandussa ei ollut alunperin kumpiakaan, eikä vieläkään ole tiivisteitä. Vain iso vedenpoistoreikä alareunassa ja sillä mennään. Heijastimenkin siis nykersin itse, tuo musta muovikoppa kun ei juuri kiiltele ja vilkuista näin ollen valoisassa näkyikin about pelkkä vastuslanka ja that's it. No nyt heijastimen kera "hiukka" kirkkaammat = riittävät eikä ole aikomustakaan ledittää noita :peukutpystyyn:

Kuva

Heijastin? Tiivisteet? Vilkuissa? Tuossa omassa Bandussa ei ollut alunperin kumpiakaan, eikä vieläkään ole tiivisteitä. Vain iso vedenpoistoreikä alareunassa ja sillä mennään. Heijastimenkin siis nykersin itse, tuo musta muovikoppa kun ei juuri kiiltele ja vilkuista näin ollen valoisassa näkyikin about pelkkä vastuslanka ja that's it. No nyt heijastimen kera "hiukka" kirkkaammat = riittävät eikä ole aikomustakaan ledittää noita :peukutpystyyn:

Kuva

Honda on suunnitellut siis tamankin yksityiskohdan pieleen. Oi olisinpa minakin valinnut pyorani edullisten vakuutusmaksujen pohjalta ja paatynyt Banduun endurokaytossa, niin tuotakaan ongelmaa ei olisi ollut.:;):

Semmonen villi idea, että entäs jos vaan hankkis tai tekis sen työkalun, jolla saa pidettyä vastaan etupumpun sisältä? Mitä viimeks kattelin niin ei noi montaa kymppia maksanu.
Itse olen käyttänyt puhdasta harjan vartta, joka teroitetaan sopivasti, että sillä saa pidettyä vastaan. Hyvin toiminut.

Rakensin mä Suzukiin (DR) aikoinaan tuollaisen mutterityökalunkin, mutta jälkeenpäin ajateltuna harjanvarsi on melko paljon helpompi, halvempi ja vähemmällä työllä pääsee. Tämä siis normikeulan kanssa. Erikoiskeulat sun muut sitten erikseen.

^Öhlins opastaa seuraavasti:

Keep the front fork clean and always spray it with oil (QS 14, WD40 or CRC 5-56 or similar) after washing the
vehicle. Wipe off excessive oil with a cloth.

Kumilaatuja on äärestä laitaan, ja jokaisella laadulla omat kestävyytensä kemikaalien suhteen.

Joo pitäisi vaan tietää mitkä sitä kestää ja mitkä ei :D Yhden olen siis jo löytänyt mikä ei kestä :)-

Back