Keulan tunkkaaminen yläilmoihin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Perkele
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Perkele

New member
Morjensta, kertokees tyhmälle kun pärrä tässä vaihtui ja sopivaa paikkaa katselin keulan nostamiselle renkaan irroitusta varten, että uskaltaako esim. käyrien alta tunkata muutamaa senttiä keulaa ylös? Toinen paikka olis öljypohjasta öljypropun kohdalta.

Pyörä tosiaan vaihtui ja entinen tuli tunkattua renkaan irroitusta varten öljypohjasta koska tilaa oli alakate paikoillaan tehdä näin. Nykyinen, ZX-10R taas on alakatteeltaan huomattavasti "tiiviimpi" eli oikeastaan nuo kaksi paikkaa olis vaihtoehtoina.

Tähän hätään ei ole etupukkia ja pitäs saada kuitenkin rengas irti.

Kiitän vastauksista!

- P

Mites onnistuisi esim. kuormaliinalla nostaminen roikkumaan johonkin. Ei ainakaan pääse kaatumaan puuhastellessa.

Mites onnistuisi esim. kuormaliinalla nostaminen roikkumaan johonkin. Ei ainakaan pääse kaatumaan puuhastellessa.
Tuo olis numero uno nostotavoista, mutta tällä hetkellä ei mahdollista ikävä kyllä. Mulla on talli tuossa asunnon yhteydessä, mutta tarvitsee toisen kaverin & rampin jotta saan jumpattua mopon aina talveksi talliin.. ensin keula edellä eteiseen ja siitä pakittamalla varaston puolelle.. ja tottakai portaita välissä
biggrin.gif

Siksi ei liinalla onnistu
sad_orig.gif
hitto kun olis aikaa hommata etupään huoltopukki, vielä semmoinen kolmiosta nostava (pystys tekemään enemmänkin keulajuttuja, esim. ohjauslaakeriin, pumppuihin jne. liittyen, mutta ei ehdi tähän hätään..

- P

Edit: tuo kaatuminen ei ole ainakaan entisen kohdalla vaarana, kun varovasti ottaa ja antaa olla samalla hieman kenollaa vasemmalle puolelle + sivujalka maata kohti & senkin alle tarvittaessa jotain puukapulaa.. mietin vain että olisko käyrästöstä liian rankkaa tuo nostamien, tai kestääkö pyörän etupään painoa noi käyrät..

jos sun on ihan ihan pakko niin mielummin käyristä kuin ö-pohjasta. se on melko ohut se pohja. molemmat kyllä kestänee ellei hölmöile ihan älyttömyyksiä. vedä jonkun pokkauksen kohdalle tunkki vaikka kumilätkän kanssa niin voihan noinkin tehdä. hitaasti vaan ja pultit auki jo maassa niin ei tarvitse tunkin nokassa ähistä.

Itse oon nostanu hornettia käyristä, lankku väliin niin tulee painoa kaikille käyrille. Taakse mulla on pukki jolla se sitten pysyy pystyssä.

Itse oon nostanu hornettia käyristä, lankku väliin niin tulee painoa kaikille käyrille. Taakse mulla on pukki jolla se sitten pysyy pystyssä.
Samalla metodilla tein vanhaan.. öljypohjan kautta kylläkin, mutta kuten tuolla ylempänä mainittua, niin pääsi 20cm mittaisella laudanpätkällä jakamaan painoa melkein koko pohjaan.. nyt tulis pisterasitusta, koska pitäs ottaa pelkästään propun kohdilta.

Juu onhan nuo kohtuu ohkasia alumiininpaloja, ei varmaan paljoa päälle 3mm ole, mutta hyvin tuo entinen kesti. Paitsi kierteiden vituksi vääntämisen.. viime kesän loppupuolella piti ruotsista asti tilata uus öljypohja, kun helicoilkin meni hieman kieroon ja ei pitänyt ihan kunnolla
biggrin.gif
samalla tuli noteerattua tuonkin palasen ohkasuus, kun tuli purettua muutamaan otteeseen..

Mahdan sievästi kokeilla käyrien alta.. eiköhän se tuon kestä.. jos ei kestä, niin itsepähän taas korjailen
biggrin.gif

- P

Edit: ja toki renkuloiden irroitus on tuttua huttua, eli pyörä kentässä ensin hölläykset / satulat irti jne. toki
smile_org.gif
tuo uus pärrä vaan toi uusia asioita eteen ja parempi kysyä kuin kokeilla ensin ja kysyä sitten, mistä sais kymppiin käyrästön
biggrin.gif

6R:ää on tullut käyristä nosteltua takapukin pitäessä pystyssä. Mieluummin tosiaan käyristä kuin öljypohjasta.

6R:ää on tullut käyristä nosteltua takapukin pitäessä pystyssä. Mieluummin tosiaan käyristä kuin öljypohjasta.
Tjuu, kaveri lepäilee tuolla pihalla sopivasti jo takapukin päällä - ilman takarenkulaa
smile_org.gif

Ketjuratas-pakettia tässä just vaihtelen ja huomenissa vielä renkaat vaihtoon + etu- ja takarenkaiden laakerit vaihdan samalla, kun tuli tilattua ihan vain varmuuden vuoksi
biggrin.gif
ei tuolla hirveesti ole ajeltu, mutta mukava kun tietää sitten jokapaikan olevan varmasti kunnossa, kun on jotain kriittisimpiä osia vaihtanut. Kun ei voi tietää niistä entisistä omistajista, itsehän olen luonnollisesti täydellinen
tounge.gif

- P

Juu kiitoksia vastauksista ja avusta. Pitää huomenna röiden jälkeen tunkkailla käyrästöstä ilmaan ja etusta irti.

- P

Samalla metodilla tein vanhaan.. öljypohjan kautta kylläkin, mutta kuten tuolla ylempänä mainittua, niin pääsi 20cm mittaisella laudanpätkällä jakamaan painoa melkein koko pohjaan.. nyt tulis pisterasitusta, koska pitäs ottaa pelkästään propun kohdilta.

Juu onhan nuo kohtuu ohkasia alumiininpaloja, ei varmaan paljoa päälle 3mm ole, mutta hyvin tuo entinen kesti. Paitsi kierteiden vituksi vääntämisen.. viime kesän loppupuolella piti ruotsista asti tilata uus öljypohja, kun helicoilkin meni hieman kieroon ja ei pitänyt ihan kunnolla
biggrin.gif
samalla tuli noteerattua tuonkin palasen ohkasuus, kun tuli purettua muutamaan otteeseen..

Mahdan sievästi kokeilla käyrien alta.. eiköhän se tuon kestä.. jos ei kestä, niin itsepähän taas korjailen
biggrin.gif

- P

Edit: ja toki renkuloiden irroitus on tuttua huttua, eli pyörä kentässä ensin hölläykset / satulat irti jne. toki
smile_org.gif
tuo uus pärrä vaan toi uusia asioita eteen ja parempi kysyä kuin kokeilla ensin ja kysyä sitten, mistä sais kymppiin käyrästön
biggrin.gif
ois kannattanu hitsata niin ei ois tarvinu uutta pohjaa!mulla on ainakin käyny niin hyvä tuuri et kolmessa vehkeessä minkä oon käytettynä ostanu nii ekan propun kirimisen yhteydessä on korkannu!ei niitä tarvi apinanraivo momenttiin laittaa!nyt perjantaina kirin jammun proppua ihan ohjeen momenttiin(47nm mikä kuulostaa aika kovalta)niin narahti!eiku pohja pois ja helicoil
biggrin.gif
jos se ei pidä niin tuttu ukko sulattaa lisää malmia ja siihen sit kierre
biggrin.gif
onnex on osaava hitsari!ittekkin vois hitsata mut ei oo vaihtovirta tiggiä enkä oo valua hitsannu 4vuoteen niin oon jättäny kaikki lohkon yms korjaukset tutulle kun ei se mitään otakkaan
biggrin.gif

biggrin.gif

biggrin.gif

- P

smile_org.gif
biggrin.gif
ois kannattanu hitsata niin ei ois tarvinu uutta pohjaa!mulla on ainakin käyny niin hyvä tuuri et kolmessa vehkeessä minkä oon käytettynä ostanu nii ekan propun kirimisen yhteydessä on korkannu!ei niitä tarvi apinanraivo momenttiin laittaa!nyt perjantaina kirin jammun proppua ihan ohjeen momenttiin(47nm mikä kuulostaa aika kovalta)niin narahti!eiku pohja pois ja helicoil
biggrin.gif
jos se ei pidä niin tuttu ukko sulattaa lisää malmia ja siihen sit kierre
biggrin.gif
onnex on osaava hitsari!ittekkin vois hitsata mut ei oo vaihtovirta tiggiä enkä oo valua hitsannu 4vuoteen niin oon jättäny kaikki lohkon yms korjaukset tutulle kun ei se mitään otakkaan
biggrin.gif
Mullakin kävin paskat siinä mielessä, että momenttiavaimen kanssa tuota tuusasin paikoilleen ja silti meni kierre. Liekö joku joskus vääntänyt sitten ihan urakalla, mene ja tiedä. Itse teen hommat aina momenttiavaimen kanssa, jos vain tilaa on
smile_org.gif

Enpä tunne halpoja tiggimiehiä, joten meni pohja uusiksi. Tukholman läheltä siltä pirun isolta pyörärommarilta hommasin ja ei ollut kallis, muutaman kympin muistaakseni maksoin.

- P

Joo eihän siinä jos halpa pohja on!itse olen vaihtanut jo aika monta kertaa nykyiseen jammuun olpät ja aina momenttiin vääntäny mut olin katsovinani et ois jotain valu huokosta ollu siel kierteessä niin oisko sen takia narahtanu!?enkä ole kuumanakaan koskaan proppua laittanu kiinni!

Miten ois etupukin hankinta, tai vaikka lainaus..
Kuten ylempänä kirjoitin, ei ehdi hankkimaan tähän hätään, kun pitää töiden jälkeen saada renkula irti eli suoraan töistä tuusaamaan.. en ketään tunne lähistöltä jolta vois pukin lainata
sad_orig.gif
joten siksi nuo kysymykset. Olishan sitä jonkun peruspukin voinut käydä jostain nopsaan töiden jälkeen ostamassa, mutta ajattelin ostaa kerralla tuommoisen ylempää nostavan niin mahdollistaa esim. etupumppujenkin poistamisen sitten pukin avulla.

- P

Omaa z-kawaa en viitsi käyristä tunkkailla, kun on sen verran ohuen tuntuista ja kevyttä tuo Mussy's putkisto. Renthalin stongasta on kuitenkin hyvä hirttää ja kuormaliinalla kohotella.

Back