Kevääksi kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _RaineR_
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

_RaineR_

New member
Kun säätkin on jo näin lämpenemään päin niin pitäis huollotkin tehdä jos vaikka seuraavalla viikolla jo pääsis kokeileen... ees vähäsen
blush.gif

Onkohan kaasarien/suutinten putsaus kova homma ite tehdä? Kun jäi viimeksi valuttamatta kaasarista bensat pois niin en tiä onko tukkinu mitää. Varmaan nokkaremmin kiristimen vaihtoon pitää turvautua ammattiapuun, aika näpertämistä mitä kokeneimmilta kuullu..

Ja tietysti hyvää joillekkin jo alkanutta ja joillekkin alkavaa uutta ajokautta  
biggrin.gif

itse juuri teetätin huollossa nokkaketjun vaihdon + venttiilien tarkistuksen.. oon miettiny itekki tuota kaasuttimien huoltamista. viimme kesänä meinasi sillointällöin ns. "juottaa" kaasuttimet ylitte.. ilmeisesti neulaventtiilien vaihto edessä..

Mulla "unohtui" 1-sylinteriseen Hondaan bensat noin 13:ksi vuodeksi ... No kaikki bensat oli kuivuneet kaasarista, joka kanava ja suutin oli keltaisen hartsikerroksen tukkima ;-)

Oli siinä putsauksessa sen verran työmaata, että enpä viitsisi lähteä neljää kaasaria purkamaan ja putsaamaan ennenkuin on ihan varma, että on pakko hommaan ryhtyä.

Jos mopo on viileässä, niin ei se bensa yhdessä talvessa kaasaria tuki vaikka kohokammiot olisi tyhjentämättäkin. Melkeinpä heittäisin tankkiin keväällä jotain autoihin tarkoitettua polttoainejärjestelmän putsausainetta jos meno jotenkin tökkii.

Nokkaketjun kiristimen vaihto on pässinlihaa kaasutinremppaan nähden - tässäpä joku ohje:
http://www.bossturbo.com/cbr/howto_cct.shtml

Mä en oo talveksi jaksanut kohokammioita tyhjentää, kummastakaan pyörästä. Olen lorotellut tankkiin Hondan omaa säilytysainetta ja pitänyt sen verran käynnissä, että leviää myös kaasareihin. Hyvin mennyt näin jo kuusi talvea, mutta en osaa sanoa miten helposti pelkkä bensa vetää happamaksi..

Huollossa sanoivat että ennen sama "moska" oli bensan joukossa, mutta nykyään sen joutuu ostamaan ~8 euron hintaan eri pullossa, tiedä noista. Mutta sopii vanhemmillekin pyörille ja ei varmaan haittaa vaikka lorauttaisi keväälläkin ensimmäiseen tankilliseen  
wink.gif

Ei liity aiheeseen mutta kaivattaisiin hyviä neuvoja muoviosien maalaukseen eli millä kannattaisi hioa pohjatyöt hienopintaisella karhunkielellä vai hiomapaperilla..onko muovipohjamaalin käyttö hätävarjelun liioittelemista
biggrin.gif
? ja onko väliä käyttääkö 1k vai 2k maaleja ja lakkahan noihin joka tapaukses päälle tulee...niin ja tosiaan kysehän on katteista. Kiitos etukäteen.

thumbs-up.gif

Ei liity aiheeseen mutta kaivattaisiin hyviä neuvoja muoviosien maalaukseen eli millä kannattaisi hioa pohjatyöt hienopintaisella karhunkielellä vai hiomapaperilla..onko muovipohjamaalin käyttö hätävarjelun liioittelemista
biggrin.gif
? ja onko väliä käyttääkö 1k vai 2k maaleja ja lakkahan noihin joka tapaukses päälle tulee...niin ja tosiaan kysehän on katteista. Kiitos etukäteen.

thumbs-up.gif
Jos osat on hyväkuntoiset riittää karhunkielellä hinkkaaminen.Ja muovitartuntaa ei tarvita,kuin sellaisiin kohtiin mistä paistaa muovi läpi.Jos lakka tulee päälle,niin värimassat on aina 2k tavaraa.

Jostakin joskus kuullu että 1k maaliin on oma myös lakkansa...eniwei...katteet on muuten hyväs kunnos muutamaa kolhua lukuunottamatta et varmaan joutuu muovipakkelia sotkemaan.

Back