Kevarin jälkeen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MagnaMan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MagnaMan

Tunnus suljettu
Nuorempi tytär ajeli viime kesän Jammun Tzr 125:lla. Nyt kun hän on täysi-ikäinen niin tuntuu jammu olevan kovin heikkotehoinen motarinopeuksiin. Laitatin siihen ypvs:n paikoilleen eikä siinä pitäisi olla mitään kuristuksia. Silti se kulkee vain hiukan yli 100. Vanha paskahan toi jo on eli lienee vain elinkaarensa lopussa.

Likka haluaa ajella kumminkin vielä tämän kesän vaikka autokortti ja autokin on. Mitähän vaihtoehtoja olisi jos haluaisin ostaa halvan (alle 2keuroa) kyykähtävän mopottimen?
 
Alle kahden kiloeuron voisi harkita jotakin suzuki gs500e tyyppistä rassia 90 luvun alusta
 
Ai niin ja teho tietenkin pitäisi pystyä kuristamaan 25 kw:iin. Kohtuukustannuksin tietenkin...

Suzuki gs500 on niitä ainoita joka minullakin tulee mieleen. Miksei...
 
Sitten tietysti on vanhemmat gpz kawat jotka saattavat olla karvan päälle tuon 2000e kunnosta riippuen.

Kuristus-sarjoista en osaa mitään varmaa sanoa mutta kaipa kaasun liikettä rajoittamalla pääsee tuohon haluttuun tulokseen (saa ampua jos olen väärässä).

Tai sitten prikkaa putkeen ja penkitykseen ja lappu katsastusasemalle
nixweiss.gif
 
Off the record....

Itellä oli tuo samainen kevari -91(27hp) malli ja se otti kyllä kepeesti 160 mittariin....
062802moto_prv.gif


Eli jotakin vikaa siinä on..
 
Nuoremmalle tyttärelle ostettiin viikko sitten ensi kaudeksi Honda CB500S, joka on tarkoitus kuristaa 25 kW tehoille ensi talvena. Suzuki on aika varma valinta, vanhimpia vuosimalleja saa tuohon hintaluokkaan. Vanhemmalle tyttärelle hankittiin aikoinaan CBR600, niitä ensimmäisiä vuosikertoja ( vm. 87 PC-19 ), ovat myös halpoja jos löytää...
wink.gif
 
Mulla olisi sopivasti myynnissä GS450e suikka vuodelta 89. Ajettu alle 40tkm ja erittäin hyvässä kunnossa. Eli siinä omasta mielestä hyvä aloittelupyörä (itse hankin ko. kikottimen juuri 20 täytettyäni). Himpun raskas kaupungille, mutta loistava kruiseri kuitenkin.
 
Ai niin ja teho tietenkin pitäisi pystyä kuristamaan 25 kw:iin. Kohtuukustannuksin tietenkin...
Nuo kuristukset ovat sen verran uusi juttu että tuo rajaa vanhemmat mallit pois. Käytännössä kuristuksen taitaa saada helpoiten (ja halvimmalla) niihin pyöriin jotka ovat edelleen myynnissä, eli juuri Suzuki GS500 ja Kawan ER-5. Kawa tosin maksaa jo yli 3000 euroa, kun ne on niin uusia, mutta siitä saa sitten myydessäkin vielä rahaa.

Ja siitä TZR:stä, se on tosiaan joko rikki tai kuristettu. Niinkuin Väisänen tuossa kertoi, niin kyllä 150-160 pitäisi saada mittariin. Tuollainen oli minullakin aikoinaan ja kavereilla neljä yksilöä lisää ja kaikki ne tuon kulkivat
wink.gif
 
Eli tzr on siis jotenkin rikki kun ei kulje... Noh, isänä en kovin pahoillani siitä olekaan
smile_org.gif


Eli vaihtoehdot on aika vähissä näillä kriteereillä varsinkin kun hondamiehenä ei ole tarvinnut opetella rasvanäpiksi
cool.gif
 
Hondalla on kyllä aika kivannäköinen se 500:nen kakspyttynen Cafeeraaseri...mutta se perusmalli taitaa olla CB500, varmaan käyttöpeli.

Lisäys: GB500
 
Hondalla on kyllä aika kivannäköinen se 500:nen kakspyttynen Cafeeraaseri...mutta se perusmalli taitaa olla CB500, varmaan käyttöpeli.
Mut kun toi likka haluaa jostain käsittämättömästä syystä kyykyn
confused_orig.gif
Kusiaisella vois voisin toki ajaa itsekin, mutta kuristettuna ei nappaa vähääkään. Hmm...

Eli jos ajaa max 25 kw ajokortilla tehokkaammalla niin ilmeisesti seurauksena on sakko eikä muuta? Likka on sen verran rauhallinen kuski, että ehkä uskaltaisi antaa ajaa tehokkaammallakin. Ehkä... tai sit ei...
nixweiss.gif
 
Juu noi lapset taitaa olla omien käsittämättömien teiden kulkijoita, tahtoi sitten mitä hyvänsä...
biggrin.gif
 
Pistin muuten motopalstan hakuun kriteereiksi kyykky ja max 2500 erkkiä.

Ainoa harkittava kyykky olisi tzr 250, höh...

Aika jännä asia kun vertaa autoihin, joissa jonkinlaisia vaihtoehtoja löytyisi tuossa hintaluokassakin. Mopottimissa ei
confused_orig.gif
 
No nyt sä sitten aiot antaa lapses rikkoa lakia, vaikka muille saarnaat ylinopeuksista ja lain noudattamisesta.
Kannattaa kuristaa se pyörä, eipähän tule sitten vahinkoja.
 
Back
Ylös