Kiihdytys kytkee pitkät päälle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JWH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JWH

New member
Onko normaali ominaisuus gsx-r 750 k4:ssa?
Aina reippaan kiihdytyksen jälkeen pikät valot on päällä..
Vähän outoa, mutta  tuo ainakin näkyvyyttä jos ei muuta
biggrin.gif
 
Ei ole ainakaan K5:sessa.  
smile_org.gif
Ois ihan kiva lähteä selvittämään minkälainen systeemi siellä kääntää katkasijaa kiihdyttäessä.
Eka mulle tuli mieleen, että siellä ois joku piuha jotenkin huonosti ja ottaa kiihdyttäessä kosketusta jolloin rele vaihtais pitkät päälle, mut...mut..katkasin vaihtaa asento myös jolloin se selitys ei päde..hmm..
Oisko kellään mitään arviota miks ne menee päälle kiihdyttäessä?
 
Tulis mieleen, että kiihdyttäjä on niin täpinöissään, ettei huomaa kuinka peukalo tai hanskan- tai hihansuu tai jopa kypärä painaa pitkät päälle...
biggrin.gif
Vaikee on kuvitella mitään kiihtymisestä aiheutuvaa niin isoa voimaa. Yks vaihtoehto vois toki olla pitkä avainmenperä tms. lepattava juttu mikä lyö kytkimeen.
 
Tulis mieleen, että kiihdyttäjä on niin täpinöissään, ettei huomaa kuinka peukalo tai hanskan- tai hihansuu tai jopa kypärä painaa pitkät päälle...
biggrin.gif
ihan sama tuli mulle mieleen  
biggrin.gif
, mutta jos se on kypärä, niin silloin alkaisin jo huolestua
Samaa mäkin ajattelin alkuun, mut eilen kokeilin ihan kokeilemalla kiihdyttää ja varmistin etten rävellä sitä vipua tuloksena= pitkät jälleen päällä.
 
Tulis mieleen, että kiihdyttäjä on niin täpinöissään, ettei huomaa kuinka peukalo tai hanskan- tai hihansuu tai jopa kypärä painaa pitkät päälle...
biggrin.gif
Vaikee on kuvitella mitään kiihtymisestä aiheutuvaa niin isoa voimaa. Yks vaihtoehto vois toki olla pitkä avainmenperä tms. lepattava juttu mikä lyö kytkimeen.
Mulla ei ole avaimessa avaimenperiä tms ..eikä hihansuu/hanska pääse lepattamaan kypärästä pumattakaan
tounge.gif
.
 
Teippaa se katkaisija lyhkäiset asentoon... mikäs sen jälkeen on lopputulos? huomaat kesken kiihdytyksen itsesi repimässä teippiä irti
smile_org.gif
 
Pitää siis teipata...
Jokuhan sen aiheutta, mut mistä lähteä ettimään aiheuttajaa näin alkuun?
Valokytkimen purku ja hetken tuijottaminen osiin vois tepsiä JOS ois räjäytyskuvat niin näkis miten ne hilut pitäis siellä olla
 
Mulla vanha iö 1100 gikseri väänsi vilkun päälle aina kovassa kiihdytyksessä (tai kovilla kierroksilla)..
En jaksanut koskaan purkaa katkaisijaa, mutta uskon, että mulla tärinä iski vilkkureleen kärjet yhteen.
 
Teippaa se katkaisija lyhkäiset asentoon... mikäs sen jälkeen on lopputulos? huomaat kesken kiihdytyksen itsesi repimässä teippiä irti
smile_org.gif
hahaa ,repesin  
tounge.gif
!

Eihän se katkasija ole jotenkin oudon "löysä" että tärinän takia liikkuu?
Se katkasija on ihan normaalin oloinen eikä valot ole vahtunu pitkiin hidaste montuissakaan vaan ainoastaan kiihdyttäessä.
Taitaa jäädä mysteeriks  
crazy.gif
 
Teippaa se katkaisija lyhkäiset asentoon... mikäs sen jälkeen on lopputulos? huomaat kesken kiihdytyksen itsesi repimässä teippiä irti
smile_org.gif
hahaa ,repesin
tounge.gif
!

Eihän se katkasija ole jotenkin oudon "löysä" että tärinän takia liikkuu?
Se katkasija on ihan normaalin oloinen eikä valot ole vahtunu pitkiin hidaste montuissakaan vaan ainoastaan kiihdyttäessä.
Taitaa jäädä mysteeriks
crazy.gif
täriseekö se pyörä jotenkin erikoisen paljon kiihdytettäessä (sellasta korkeataajuista käsiä hivelevää kihelmöintiä)??

ite kun kattelin pyörää viimekesänä niin kävin koeajolla ihan liikkestä lainatulla 7pätkä kikserillä (mittarissa reilu tonni eli uuden KARHEA?!?) ja se ainaki täristi käsille tietyillä kierroksilla niin ettei ollu edes kiva pitää kahvoista kiinni!

oma kilonen ei kyllä mitään täristele!

ajattelin vaan että se tärinä sen varmaan tekee kuitenkin!
thumbs-up.gif
 
Voisko pitkien vilautusnappi painua sopivasti kovassa kiihdytyksessä? Itse tuli tutkittua tuota nappia omassa pyörässä, kun ei toiminut ja todettua sen olevan jousiviritys missä kontaktipinnat on parin millin päässä toisistaan.
 
Teippaa se katkaisija lyhkäiset asentoon... mikäs sen jälkeen on lopputulos? huomaat kesken kiihdytyksen itsesi repimässä teippiä irti
smile_org.gif
hahaa ,repesin  
tounge.gif
!

Eihän se katkasija ole jotenkin oudon "löysä" että tärinän takia liikkuu?
Se katkasija on ihan normaalin oloinen eikä valot ole vahtunu pitkiin hidaste montuissakaan vaan ainoastaan kiihdyttäessä.
Taitaa jäädä mysteeriks  
crazy.gif
täriseekö se pyörä jotenkin erikoisen paljon kiihdytettäessä (sellasta korkeataajuista käsiä hivelevää kihelmöintiä)??

ite kun kattelin pyörää viimekesänä niin kävin koeajolla ihan liikkestä lainatulla 7pätkä kikserillä (mittarissa reilu tonni eli uuden KARHEA?!?) ja se ainaki täristi käsille tietyillä kierroksilla niin ettei ollu edes kiva pitää kahvoista kiinni!

oma kilonen ei kyllä mitään täristele!

ajattelin vaan että se tärinä sen varmaan tekee kuitenkin!
thumbs-up.gif
Ei täristä mitenkään erikoisemin..
Huomasin myös, että ei se vaihda pitkiä jokaisella kiihdytyksellä joten jotain vikaa on mut mitä..?
Tosiaan se pitkien katkaisijan asento vaihtuu eli vika varmaankin siinä katkaisijassa. Pitää katsoa sitä katkaisijaa kunhan ajoilta kerkee
sport05.gif
 
En tuosta tiiä, mutta yhes mopos soi aina torvi, kun ajoi hiljaa U-käännöstä. Joo tankkilaukku otti kiinni torvinappiin
tounge.gif
 
Back
Ylös