Kiinassa pärrää vuokralle?

Viilettäjä

New member
Olisiko mahdollisesti jollain tietoa kyseisestä aiheesta? Kiinaan on matka ja jonkun viikon verran voisi olla mukava päristellä maaseudulla
smile_org.gif
Kaupunkeihin tuskin uskaltaa mennä
smile_org.gif

En tiedä vuokrauksesta, mutta yli 250cc pärriä ei saa kiinassa enää rekisteriin ryöstelyn takia.

Minne päin Kiinaa olet tulossa? Mä olen asunut Shanghaissa nyt reilun puoli vuotta ja oikeassa olet - kaupungeissa ei todellakaan kannata ajelella moottoripyörällä = itsensä tappamista.
Mutta ns. "maaseuduilla" se varmasti on mielekästä... Liikenne on rauhallisempaa ja ajosuunnathan täällä on samoin kuin euroopassa. Luulisin vuokraamisen onnistuvan, ja voin laittaa työpaikalla Kiinalaiset sitä tiedustelemaan, jos satut esim. näille kulmille tulemaan... Ilmoittele, niin laitetaan asia tiedusteluun.

Tulossa olen 03.04 Pekingiin. Siitäpä onkin sitten suunnitelmat täysin auki. Veikkaisin että 17 päivän jälkeen pärrä voisi olla kiva saada ( tosin kun lähtee ilman suunnitelmia niin vaikea sanoa mikä on tarkka aika). Peking nyt ainakin vierailun kohteena ja toinen joka kiinnostaa on tuo Hainanin saari josta olen kuullut et kandee käydä kattomassa. Chengdu myös listalla jossa pari kaveria opiskelemassa nyt.

yli 250cc pärriä ei saa kiinassa enää rekisteriin ryöstelyn takia.
Epäilen, onko moinen väite tosi.
Tiedän ettei Kiinan suurissa kaupungeissa saa ajaa yli 250 cc pyörillä, mutta siihen on ihan muut syyt kuin että suojelisivat omistajia varkailta. Kaupunkien ulkopuolella kyllä isommillakin pyörillä voi vapaasti ajaa, kuten monista matkakertomuksista olemme lukeneet.

En ole koskaan vuokrannut (tai edes yrittänyt vuokrata) pyörää Kiinassa, mutta siellähän niitä isot kaupungit on puolillaan pikkupyöriä. Ei mitenkään hirveästi - enemmänkin mahtuisi - olisiko jonkinlainen ylemmän keskiluokan harrastus?

Back