• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kiitos varoituksesta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tallukka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tallukka

New member
Kiitokset sille Mersukuskille ja hänen vänkärilleen, jotka eilen tortaina varoittivat ilkeästä tutkasta Toholampi - Sievi välillä. Liekkö ihan motoristeja ratin takana kun oikea oppisesti käsi liikkui posliinin valoa imitoiden. Pyörä posliini oli tien laidassa parkissa tien suuntaisesti keskellä suoraa ja luki nopeuksia etu- ja takatutkalla. Pandat odottivat sitten kiltisti P-alueella ja kirjoittellivat lappuja.
Meitä oli viisi mopoa letkassa, jota vedin Kemorasta Ouluun päin. Vauhti oli saattanut hiukan jäädä päälle meillä...
062802moto_prv.gif


Eikä muuten ollut ainoat posliinit jotka vastaan tulivat. Sievissä tutkalla varustetut farkku Modeo ja Oulaisten jälkeen maija huristelivat vastaan.

Tuota en oikein vain ymmärrä että tutkataan keskellä korpea suoralla ja satasen alueella. Tuollekkin reitille mahtuu esimerkiksi rajoitusalueita missä on koulua yms. Tuollaisissa paikoissa ymmärtää tutkauksen paremmin sille ollessa muutakin perusteita kuin rahastus.

Lähtisi tästä tekemään lottoa, jos olisi se eilinen tuuri vielä tallella
biggrin.gif
 
No johan on.. tuolla suunnalla tulee tosi paljon liikuttua ja varmaan kerran oon sinivuokot nähnyt. Kannattaa todellakin laittaa se lotto vetämään
tounge.gif
 
Noilla pitkillä suorilla ne välillä tutkailevat. Juurikin siis paikoissa, joissa ylinopeudesta on mahdollisimman vähän vaaraa.. Eli sakotaan taas niitä "järki päässä ylinopeutta ajavia" kuskeja. Mistäpä muustakaan tuossa taas olisi kyse kuin rahastuksesta.

Olenpa itsekin saattanut muutaman kortin pelastaa tuolla päin, jos vaan ovat ymmärtäneet miksi se vastaantulija niin niitä valoja vilkuttelee..
smile_org.gif
 
Selvästikin kaaharirysä.
Ollaan siellä missä vauhti parhaimmillaan nousis yli sallitun.
Muuta tarkoitustahan tuollaisella ei ole.
 
Kiitos myös kahdelle MP-kollegalle, jotka näyttivät himmausmerkkiä Söderkullantiellä toissapäivänä. Oli siviiliposliini odottelemassa.

Juuri näin, Kiitos!

ps. toivottavasti voin joskus tehdä vastaavan palveluksen
062802moto_prv.gif
 
Juuh, olipa melkoinen meininki tuolla kauhava-ylivieska-oulu välillä kun sen ajelin mopolla joku aika sitten. Yhteensä 3 mopopoliisia, muissa menin jo sekaisin laskuissa. Taidan vaihtaa ton reitin rantatieksi (8) kokkolan kautta kun sieltä on kameroiden mukana jäänyt vähemmälle perinteiset tutkaamiset. Harmi vaan kun kiva tie on noin paha rysä.

Onkohan muuten "varoittelusta" tullut sanktioita jollekkin..?
 
Kerrataanpa vielä ne merkit, kun en jaksaisi etsiä niitä tuolta. Eli miten näytetään, että edessä päin on tutka?
 
Kytkinkättä " painaa" maata kohti, yleinen hiljennysmerkki esim. ralleissa. Sitten on se toinen merkki jota kait paljon käytetään, pyöritellään kättä/sormea kypärän vieressä.
-Sergei-
 
Mistäpä muustakaan tuossa taas olisi kyse kuin rahastuksesta.
Ihmetyttää vaan et miks v**ussa ne rahastuksen takia tutkaa, kun ei penniäkään tuu sakon kirjottajalle saatika poliisiorganisaatiolle yleensä??!!??
Siksi että pomo niin määrää.
Suomalainen byrokraatti ehdollistettujen ministerien kera on katsonut hyväksi budjetoida myös sakoista saatavat tulot jo etukäteen. Sakoista saatavat tulot ja niiden nousu ilmoitettiin ja ilmoitetaan meillä aina hyvissä ajoin etukäteen. Poliisi vaan noudattaa tehokkuusperiaatetta (mistä ehkä voi saadakin bonuksia palkkaan), eli rahastaa siellä missä se on helpointa ja tuottaa tulosta pienimmällä mahdollisella vaivalla.

Ainakaan liikenneturvallisuuden kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Oikeasti sitä parantava toiminta olisikin paljon työläämpää, eikä se olisi lähellekään yhtä helppoa ja kustannustehokasta kuin föönin ja tikkarin ojentelu pusikosta keskellä korpisuoraa.

Toivotaan vaan että noita varottelijoita sattuu kohdalle useamminkin, eikä pikavoitto napsahda, ja itsekin kyllä varotan jos rahastuspisteen tiellä huomaan.
 
Kiitokset sille Mersukuskille ja hänen vänkärilleen, jotka eilen tortaina varoittivat ilkeästä tutkasta Toholampi - Sievi välillä. Liekkö ihan motoristeja ratin takana kun oikea oppisesti käsi liikkui posliinin valoa imitoiden. Pyörä posliini oli tien laidassa parkissa tien suuntaisesti keskellä suoraa ja luki nopeuksia etu- ja takatutkalla. Pandat odottivat sitten kiltisti P-alueella ja kirjoittellivat lappuja.
Meitä oli viisi mopoa letkassa, jota vedin Kemorasta Ouluun päin. Vauhti oli saattanut hiukan jäädä päälle meillä...
062802moto_prv.gif


Eikä muuten ollut ainoat posliinit jotka vastaan tulivat. Sievissä tutkalla varustetut farkku Modeo ja Oulaisten jälkeen maija huristelivat vastaan.

Tuota en oikein vain ymmärrä että tutkataan keskellä korpea suoralla ja satasen alueella. Tuollekkin reitille mahtuu esimerkiksi rajoitusalueita missä on koulua yms. Tuollaisissa paikoissa ymmärtää tutkauksen paremmin sille ollessa muutakin perusteita kuin rahastus.

Lähtisi tästä tekemään lottoa, jos olisi se eilinen tuuri vielä tallella  
biggrin.gif
Törmäsin samaan partioon hieman ennen Kokkolaa pohjoisesta tullessa, olivat menossa rantatietä kohti Kalajokea. Näköjään kaarsivat sitten sisämaahan Sieviin päin.

Oma kohtalo ? Mittarinopeus karvan yli 90 ja 80 alueella, ei tuntunut kiinnostavan, ainakaan sillä hetkellä. Verenpaine kyllä hieman pomppas.
 
Oli vissiin kaikki tuuri jo käytetty torstaina, kun ei lottonumerot osuneet kohdalleen
sad_orig.gif
 
Kiitokset Multia-Uurainen välillä, oisko ollu jossain Kyynämöisen paikkeilla, lauantaina n. klo 1340 vastaantulleelle varoittajalle. Siellähän poliisit mutkan takana ottivat edellä rientäneen Golfin hellään huomaansa. Ja itse jatkoin matkaa ns. muina miehinä. (Tokkopa olisivat mulle edes lappua rustanneet, kun vauhti oli melkein rajoituksen mukainen.)
 
Kiitettävästi tuli torstaina 22.6. vastaantulevilta motoristeilta varoituksia 4-tiellä Viitasaarelta hieman etelään olleesta tutkapartiosta. Kivan paikan taas vaihteeksi keksineet, heti ohituskaistan päässä tutkaamassa, vitun mulukut.  
kaboom.gif
Toisen kerran näin jo samassa kohtaa väijymässä. Eri toten ne kaksi motoristia jotka ko. suoran pohjoispäässä pysähtyivät bussipysäkille ja viittilöivät, kumarruksen arvoista toimintaa!
bowdown.gif
Kiva oli ajella sigman mukaan 106km/h ohi väijytyksestä, teki mieli kohdalla  
033102bebe_1_prv.gif
.

t: Busa-Busa-SV1000-GSX750R
 
Kytkinkättä " painaa" maata kohti, yleinen hiljennysmerkki esim. ralleissa. Sitten on se toinen merkki jota kait paljon käytetään, pyöritellään kättä/sormea kypärän vieressä.
-Sergei-
Näitä merkkejä tai sitten valojen räpäytystä toivoisi kyllä jokaisen motoristin näyttävän tienpäällä tarvittaessa, olis sitten prätkällä tai autolla liikkeellä! Itelle tullut kyllä tavaksi, kun on niin monesti "rysään "tullu ajettua.
mad.gif
 
Kiitokset myös sille, joka varoitteli eilen sunnuntaina Imatran suunnalla pienestä rysästä.
smile_org.gif
 
Mistäpä muustakaan tuossa taas olisi kyse kuin rahastuksesta.
Ihmetyttää vaan et miks v**ussa ne rahastuksen takia tutkaa, kun ei penniäkään tuu sakon kirjottajalle saatika poliisiorganisaatiolle yleensä??!!??

Ainakin niin ne väittää!!
Tuohon on kaksi selkeää syytä:
1. Poliisin tulospalkkaus, joka otettiin käyttöön jokunen vuosi sitten. Vai kuinka muutoin voi liikkuvan poliisin tulosta mitata, kuin sakkomäärällä? Kun kansasta kuitenkin valtaosa ajaa järki mukana, eli varoo vaaranpaikoissa ja antaa mennä vapaammin tilanteen mukaan turvalliseksi kokemillaan paikoilla. Tästä syystä on jouduttu siirtämään sakotusrysät juuri noille turvallisille paikoille, kun vaaranpaikoista ei enää tule tulosta.
Turvallinen nopeus kun on ihan jotain muuta kuin virkamiehen määrittämä sakotusraja. Ja useimmiten tuo sakotusraja ylittyy turvallisilla tieosuuksilla.
2. Liikkuvan poliisin lakkautushuhut. Kun vuosi pari sitten joku ministeri ehdotti liikkuvan poliisin lakkautusta, alkoi sen saa..nallinen sakottaminen, etsittiin uhreja jos jonkimoisista paikoista, jotta voitiin näyttää kuinka tarpeellisia liikkuvat liikenteensotkijat oikeesti on. Tämä lakkaustuspelko ajaa näitä teiden ritareita mitä mielikuvituksellisimpiin "liikenneturvallisuustöihin", sillä onhan se jotain aivan toista körmytä oikeiden rikollisten, (ne kun voi vaikka käyttää väkivaltaa) kännisten ja puukkojunkkareiden perässä vaihtoehtona siistille sisätyölle. On pakko pitää imagoa yllä, että liikenteessä ne oikeat rikolliset on. Ja kun se tuottaa sivutuloksena sievoisen summan systeemille, vaatimukset lakkautuksesta on vaiennettu. Päin vastoin kehitetään rahastustekniikkaa ja lainsäädäntöä siihen suuntaan, että tulokehitys jatkuu.
Mut kun nuo palkkakulut kuitenkin on niin kovat, tekniikan kehitys on johtanutkin siihen suuntaan, että pian on polliisit korvattu pelti- yms. tekniikanihmepolliiseilla!
062802jumpie_prv.gif

Kohta kesäapulaiset istuu renaulttien takapokseissa ja kuvaa meitä ja lähettää lappuja, ei tartte kuin viikon kirjekurssi. Poliisikoulutus on ihan tarpeeton.
On siitä ainakin se hyöty, että peltipolliiseilta sakkolappu tulee ilman vi..uilua.
biggrin.gif


Muutoin olen sitä mieltä, että tämä kansa on liikenteessä(kin) ihan kahjoa. Vai kuinka on selitettävissä se, että juuri vuoden vilkkaimpana liikennepäivänä lastataan peräkärryyn kaikenmaailman rakennustarvikkeet, vanhoista paskahuuseista parruihin, veneistä puhumattakaan ja lähdetään köröttämään settämääkymppiä sinne lautamökille Pohjois-Savoon tai ylemmäksikin. Parrunpätkät ja pas..kahuussit repsottaen ja välillä tippuen kyydistä.
Siinä sitten koko muu liikenne osallistuu tähän rojektiin köröttämällä mukana.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif


Jk. Minä ainakin varoitan aina kun mahdollista kanssakulkijaa näistä maantierosvoista, sillä rattijuopot ym. oikeesti vaaralliset kuskit kyllä ajaa nopeusrajoitusten mukaan, joten ei varoittamisesta edes liikenneturvallisuus kärsi.
 
Kiitokset sille Busa-kuskille joka varoitit Porvoo-Isnästiellä körötelleestä maijasta.
 
1. Poliisin tulospalkkaus, joka otettiin käyttöön jokunen vuosi sitten. Vai kuinka muutoin voi liikkuvan poliisin tulosta mitata, kuin sakkomäärällä? Kun kansasta kuitenkin valtaosa ajaa järki mukana, eli varoo vaaranpaikoissa ja antaa mennä vapaammin tilanteen mukaan turvalliseksi kokemillaan paikoilla. Tästä syystä on jouduttu siirtämään sakotusrysät juuri noille turvallisille paikoille, kun vaaranpaikoista ei enää tule tulosta.
Turvallinen nopeus kun on ihan jotain muuta kuin virkamiehen määrittämä sakotusraja. Ja useimmiten tuo sakotusraja ylittyy turvallisilla tieosuuksilla.

2. Liikkuvan poliisin lakkautushuhut. Kun vuosi pari sitten joku ministeri ehdotti liikkuvan poliisin lakkautusta, alkoi sen saa..nallinen sakottaminen, etsittiin uhreja jos jonkimoisista paikoista, jotta voitiin näyttää kuinka tarpeellisia liikkuvat liikenteensotkijat oikeesti on. Tämä lakkaustuspelko ajaa näitä teiden ritareita mitä (jne...)
Kohta 1: Nyt - höp-höpö. Tässä maassa ei makseta yhdellekään poliisille tulospalkkioita kirjoittamiensa sakkojen perusteella.

Kohta 2: Puhdasta spekulaatiota. Voit tietty olla oikessa. Aivan yhtä hyvin väärässä. Menee salaliittoteorioiden puolelle..
 
Back
Ylös