• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kilinää EN500:ssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toimark
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

toimark

New member
Oon tuossa muutaman kerran hitaasti ajellessa koittanut etsiä kilinän lähdettä EN500:ssa. Tietyillä kierroksilla jotain lähtee resonoimaan ja kilinä on kuultavissa, mutta potta päässä ei saa paikallistettua. Paikallaan kaasutellen ääntä ei ole oikein ilmennyt. Suunta on jossain moottorin suunnalla/tankin alla.

Onko ammattilaisilla kokemusta, mistä kannattaisi koittaa paikallistaa ongelmaa?

Ruuvit löysällä vai...?

Ehkä ainakin kuskilla...

Oon tuossa muutaman kerran hitaasti ajellessa koittanut etsiä kilinän lähdettä EN500:ssa. Tietyillä kierroksilla jotain lähtee resonoimaan ja kilinä on kuultavissa, mutta potta päässä ei saa paikallistettua. Paikallaan kaasutellen ääntä ei ole oikein ilmennyt. Suunta on jossain moottorin suunnalla/tankin alla.

Onko ammattilaisilla kokemusta, mistä kannattaisi koittaa paikallistaa ongelmaa?

Ruuvit löysällä vai...?

Ehkä ainakin kuskilla...
Itsellä kuului umpikypärään kilinää moottorin suunnilta. Alkoi jo stressi nousemaan, että nytkö vanhuksen moottori yrittää päästää itsensä päiviltä.

Vika löytyi löystyneestä rekisterikilven kiinnitysruuvista joka kilkatti iloisesti...

En valitettavasti osaa edes lähteä arvailemaan mikä siellä kilisisi, mutta ainakin omasta ENstä kuuluu kaikenlaisia kolinoita ja kilinöitä ja rohinoita siinä määrin että alkaisin huolestumaan jos sen pelin joskus saisi hiljaiseksi... Silti se on mun
inlove.gif
mussukka
inlove.gif

Edit: pointti unohtui ylläolevasta, eli oisko se vaan kawa?
biggrin.gif
tounge.gif

Juu, kolinat, loksahdukset ja muut äänet olen oppinut jo ymmärtämään Kawasessani
biggrin.gif
biggrin.gif

Tänään sain paikallistettua ääntä vähän tarkemmin: oikealta alhaalta. On sen verran terävä, ettei taida tulla moottorista. Äänenvaimentimet on vaihdettu, eikä vaikutusta. Ottaiskohan etuputki johonkin kii? Ei tea...

Kilinä on tosin kuullut jo yli 4000km, eikä ole pahentunut, joten ei kai se hengen vaarallista ole. Ainoastaan noloa, kun kaupungissa ajellessa tuntuu, että porukka kääntyy kattoon että mikäs "hääpari" siinä menee purkit perässään....

Back