Kilowattinarkkarit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trapezoid
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Trapezoid

New member
Olen aivan ummikko tehokkaiden kulkineiden suhteen. Suhtaudun kulkineiden "kulkuun" innostuneen kunnioittavasti. Oikeasti tehokkaita autoja en ole päässyt ajamaan. Kiinnostusta on, mutta oikeita tekoja tätä tavoittaakseni ei ole tullut toteutettua.

Mp-harrastukseni alkoi viime vuoden syksyllä ja ensimmäinen ajamani (ja omistavani) oikea moottoripyörä on 900cm³ matalaviritteinen twin. 75hp takapyörältä. Mopon ja kaverin kevarin jälkeen ensimmäiset kokemukset olivat - wow. On se helppoa, kahvaa kääntämällä laite liikkuu. Nyt noin 2tkm jälkeen alkaa jo uskaltaa sitä tuppia välillä oikein pitääkin käännettynä. Tavallaan tuohon voimaan alkaa tottua.

Kysymys kuuluukin, loppuuko tuo tottuminen koskaan? Kuka tunnustaa olevansa kilowattinarkomaani?

biggrin.gif
 
Ei ole vielä tainnut tulla vielä sellaista vehjettä vastaan johon vähän ajanpäästä ei haluais lisää voimaa
biggrin.gif
 
500 hp autot ja 200 hp pyörät on ihan normileipää. Alle sen ni menee kivasti muttei riittävästi vai miten se nyt oli...
 
Kyllä siihen voimaan turtuu.. Oma mopo tuntuu aina keväällä suorastaan julman tehokkaalta, sen ensimmäiset pari päivää.. Kesä-/heinäkuun helteiden liimapidolla kun on käännetty kahvaa sydämmen kyllyydestä, niin aika kesyltä se viimeistään sen jälkeen alkaa tuntua...

Yllätysmomentti häviää varmasti joka laitteesta.. Todennäköisesti lähtö Hornetillakin(lentokoneella), alkaa tuntua muutaman kymmenen lähdön jälkeen tutulta..?
 
75hp:aa,. please.


kaikkeen tottuu, kuten joskus olen todennut, jos kiihtymisen aikana kerkiää miettimään mitään, tehoa on liian vähän.

joskus kun ostin 954:sen, niin kaksi ekaa kiihdytystä tuntu siltä, että hoin päässäni, tässä on niin paljon tehoa, että kukaan ei voi tarvita enempää, täysin järjetön peli, kolmas kiihdytys ja kävi mielessä, että vois tässä enemmänkin olla.


biggrin.gif


tietysti lopulta huomaa, että moottoripyörän mitta ei ole pelkkä teho, vaan hyvä kokonaisuus. liika teho on joskus jopa haitaksi, kun kadulla pitäs ajella.
 
75hp:aa,. please.


kaikkeen tottuu, kuten joskus olen todennut, jos kiihtymisen aikana kerkiää miettimään mitään, tehoa on liian vähän.

joskus kun ostin 954:sen, niin kaksi ekaa kiihdytystä tuntu siltä, että hoin päässäni, tässä on niin paljon tehoa, että kukaan ei voi tarvita enempää, täysin järjetön peli, kolmas kiihdytys ja kävi mielessä, että vois tässä enemmänkin olla.


biggrin.gif


tietysti lopulta huomaa, että moottoripyörän mitta ei ole pelkkä teho, vaan hyvä kokonaisuus. liika teho on joskus jopa haitaksi, kun kadulla pitäs ajella.
Pakko todeta, että on kyllä TDM900 sopivan oloinen peli suomalaiseen tiestöön. Pienet routaheitot ei hermostuta ja nöyrän oloinen moottori. Mukava laite näin aloittelijalle. Eikä se vielä mikään mopo ole, ainakaan minulle
wink.gif
 
mulla tuntuu zetori ihan kivan tehokkaalta ja se kulkee julmasti ,mutta max on jo ihan älytön...

kaasun kiertämisessä pitää oikeasti varoa ,jos ei halua jättää merkkejä käynnistään ,tosin acra, pvc, ja k&n on jo tilattu...
smile_org.gif
 
Minä kävin 28kW:lla Norjassa ja ehdin ajoissa takaisin kotiin.
Sen lisäksi olen ehtinyt töihin joka aamu samalla pyörällä.
Mihin siis niitä kiloWatteja tarvitaan?
 
Loppuu, kun ostaa pyörän, mitä ei ole muoviin verhoiltu. Tuntuu se 90 kilowattiakin ihan jees kun se tulee päin pläsiä mitä on tullakseen ja ötökänraadot on rinnuksilla eikä pyörän lampuissa.
 
Niin kauan kun keula ei irtoa maasta tai takarengas rupea jauhamaan tyhjää joka tilanteessa kun kaasun kääntää nurin voisi tehoa olla enemmänkin. Tästä voidaan myös päätellä että 60hp riittää enskaspooriin
thumbs-up.gif
 
Kevään ekat vedot, ei keuli kaasulla kolmosella. Lussu paska, tehoo kuitenkin takapyörältä 150 heppaa. Bemari sitten pitäisi ostaa? Turbo? OK, luovutan, ei tarvii keulii...
Ei narkkari, vielä
 
70 hevostakin riittää, kunhan alarekisterissäkin on jotain. Huipputeho on niin yliarvostettua, kun ei sitä juurikaan pääse kokemaan.
 
*käsi ilmaan* kaipa sitä sit kilowattinarkkari ollaan, ihan vaan vähän... voin lopettaa millon vaan...

Onneks ei oo polte iskeny autoon lisää ettiä, mielessä vaan pyöriny. nykyset pari sataa saa riittää toistaseks.
Menis niin törkeesti rahaa että sais samat teho/paino suhteet kun pyörässä.

Pärrän vajaa puoltoista sataa tuntuu melko miedolta jo nyt vaikka taidot riittää hädin tuskin suoralla pätkällä niistä nauttimaan  
cool.gif


Mutta näillä mennään kunnes uusiin vaihtuu  
062802jumpie_prv.gif
 
Todellisuudessa, milloin oikeasti on ne puoltoistasataa käytössä? Se että siinä on niin paljon tehoa ei meinaa sitä, että sitä juurikaan käytetään. Ei siinä -09 Rykkönen kiehtois itteäkin,
wink.gif
mutta ei sen tehon takia.
 
Todellisuudessa, milloin oikeasti on ne puoltoistasataa käytössä? Se että siinä on niin paljon tehoa ei meinaa sitä, että sitä juurikaan käytetään. Ei siinä -09 Rykkönen kiehtois itteäkin,  
wink.gif
mutta ei sen tehon takia.
Juu harvassa on ne kerrat että niitä vois kokeilla ees sen muutavan ohi kiitävän sekunnin ajan.
On se vaan jännä miten parikin sekuntia voi vetää naaman korviin  pitkäksikin aikaa
biggrin.gif
 
Kevään ekat vedot, ei keuli kaasulla kolmosella. Lussu paska, tehoo kuitenkin takapyörältä 150 heppaa. Bemari sitten pitäisi ostaa? Turbo? OK, luovutan, ei tarvii keulii...
Ei narkkari, vielä
Minä voisin sulle bemarin myydä. Ja Turbon kans. Ja vielä samassa paketissa, ettei tarttis tommoisella lussulla ajella...

t. repa
 
Kaikkeen tottuu. Pienillä tehoilla ehtii ihan hyvin. Keväällä kiihtyvyys tuntuu ensiajoissa kovalta. Kesällä jo on tottunut eikä se enää tunnu kiihtyvän kovinkaan kummoisesti. Tässä vaiheessa saisi järki tulla mukaan. Niitä tehoja oikeasti kun ei tarvi missään.

No sitten kun hommasta innostuu, niin lisää pitää vaan saada.

Sitten sitä viritellään sitä sun tätä ja saadaan 10-15 hp lisää. Ja tehdään seuraavia virityksia jotta saataisiin taas muutama heppa lisää.

Kun mennään järjettömille tehotasoille 250+ hp tehoihin, niin järki sumenee lopunkin. Silloin virittämisessä mietitään, millä sais seuraavat 100 heppaa lisää...

t. Repa
 
tietysti lopulta huomaa, että moottoripyörän mitta ei ole pelkkä teho, vaan hyvä kokonaisuus. liika teho on joskus jopa haitaksi, kun kadulla pitäs ajella.
Pakko todeta, että on kyllä TDM900 sopivan oloinen peli suomalaiseen tiestöön. Pienet routaheitot ei hermostuta ja nöyrän oloinen moottori. Mukava laite näin aloittelijalle. Eikä se vielä mikään mopo ole, ainakaan minulle  
wink.gif
[/QUOTE]
Tedillä samat kokemukset roudaisista teistä. Hyvä sorallaki.
Menee ku juna. Kevyt käsitellä. Ihan tarpeeks horsepoverii.
Kyyditettäväkin nauttii olostaan
062802moto_prv.gif
 
Back
Ylös