• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kilpivalo(ko)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ruzina
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ruzina

New member
Hommasin tuollaisen alumiinisen kilpitelineen ja siihen kivat minivilkut. Kilpivalosta ja sen "tarpeellisuudesta" olen lueskellut monta tarinaa, ja ehkäpä sellainen pitäisi myöskin tuohon istuttaa. (vai pitäisikö alkaa miettimään vasta ensimmäisten sakkojen jälkeen koko valoa?)  
cool.gif

Oisko vinkkejä/linkkejä valoista joita kehtaa pyörän taakse ruuvailla? Tuon orkkiksenki siihen varmaan sais, mutta onhan se aika karu tuollainen nyrkin kokoinen mötikkä (juu, mulla on pieni käsi)  
wink.gif

Joku ledivalohässäkkäkin voisi olla siisti ja kompakti, täältäkin yhden keskustelun bongasin, missä sellainen oli rakenneltu, rakenteluohjeitakin voipi esittää jos sellaisia sattuu olemaan  
thumbs-up.gif

EDIT: Sen verran vielä tuosta alumiinisesta rekkaritelineestä, kannataisiko se maalata esim. mustaksi? Ei loistaisi siellä "rapakaaren" alla niin kirkkaana, sinisestä erottuen. Millä maalilla kannattaapi tuollaisen maalaamista harkita?

Allrightin uudessa katalogissa oli näppärästi rekisterikilven kiinnitysruuviin integroidut ledivalot. Eikä ollu muistaakseni ku 8 euroa kappaleelta tms. Siinä ratkaisu kaikille, ketkä ei tahdo rekkarivaloa peräänsä rumentamaan. Ite ainaki voisin moiset laittaa, ainakin katalogin kuvan perusteella ihan sirot, todellisuudesta en tiedä.

Täytyypäs sitten odotella että saavat sen luettelon lähetettyä. Nettisivulla ei sitä luetteloa pääse selaamaan vaikka sivuilla ladattavasta luettelosta onkin maininta.  
confused_orig.gif

Tällainen tosiaan näyttäs löytyvän:
BOLTLED REKISTERIKILVEN VALO 8.00 €

Kiva ois nähdä kuva ennen tilaamista...

Tilasin omaan gixeriin kaksi noita Allrightin ledirekkarivaloja, pitäisi tulla tällä viikolla...

Ja mikä parasta, niin nuo ovat ce-hyväksyttyjä, joten eipä ole sinivuokoilla nokan koputtamista !

edit: juu taitavat siis olla ce-hyväksyttyjä, mutta heräsi vaan epäilys tuosta e-hyväksynnästä mp-foorumia lukiessa, eli sehän olisi se tärkein hyväksyntä, kun ce merkintä voi ilmeisesti olla vaikka pastirol-rasiassa...

duunasin itse hieman sv:n perää siten, että takavalo valaisee kilvenkin vähintään yhtä hyvin kuin orkkisrekkarivalo. punaistahan se loistaa, vaikka kai jossain määräyksissä sen pitäisi valkoista tuikkia? ei oo ikinä kukaan mitään mussuttanut.
smile_org.gif

Täytyypäs sitten odotella että saavat sen luettelon lähetettyä. Nettisivulla ei sitä luetteloa pääse selaamaan vaikka sivuilla ladattavasta luettelosta onkin maininta.
confused_orig.gif

Tällainen tosiaan näyttäs löytyvän:
BOLTLED REKISTERIKILVEN VALO 8.00 €

Kiva ois nähdä kuva ennen tilaamista...
No tässäpä on sulle kuva siitä. Eipä tosta sen kummemmin selvää saa, mut pieneltä näyttää
smile_org.gif

boltled.jpg

Ja tuo CE-merkintä pisti itelleki silmään... vähän harhaanjohtavan oloista mainostaa tollasta asiaa isolla ku ei sillä CE-merkinnällä taida kauheesti merkitystä olla. Onhan se toki sähkölaitteissa hyvä olla, että on valmistajalla jonkunlainen vastuu, jos vaikka vehje palaa sen takia tms.

Toivottavasti en sortunut kovin pahaan tekijänoikeusrikokseen, mut mainostahan tää on. Ei luulis Allrightin pahastuvan
smile_org.gif

Ei näyvy ledin päässä hattua joka estäisi sitä valaisemasta taaksepäin, se nimittäin pistää konstappelin silimään
033102ass_1_prv.gif

Itse upotin orkkis lampun lasin (muoviahan se on
tounge.gif
) takalampun lasiin (sekin muovia ja taas
tounge.gif
).

Puukkoa, liimaa ja mielikuvitusta kehiin
062802jumpie_prv.gif

Mä olen nyt aika pitkän tovin ajanu ilman kilpivaloa..ainoastaan niin et se takavalo epämääräisesti hieman valaisee kilpeä..
biggrin.gif
ei ole tullu huomatuksia,ainakaan vielä, vaikka on pysäyttäny monet poliisit mukaan lukien pyörillä liikkuvat sellaiset..
tounge.gif

eikä se itseäni ainakaan häiritse se kilpiteline vaikka metallin värinen onkin ja pyörä sininen....

Tuollaisen itse duunasin omaan svessaan. laitoin superkirkkaan ledin ja väliin vastuksen. tosin kilpeä pitäisi pikkasen taivuttaa ulospäin jotta se ledin valokeila osuisi kilpeen pikkasen paremmin. mutta enpä ajatellut enempää panostaa tuon suhteen ennenkuin joku siitä tulee valittamaan  
smile_org.gif

Ei oo mullakaan erillista rekkarivaloa ollu. Suunnitelmissa on kyllä ollut hankkia, mutta en ole sillä kiirettä pitänyt kun ei asia ole poliisia haitannut. Yhen prätkäpoliisin kanssa asiasta juttelin, ja se oli sitä mieltä että jos takavalo kilven valaisee niin mitäpä siihen muuta valoa lisäilemään.

Pitää vaan toivoa ettei tuu Ka*kkonen vastaan
smile_org.gif
(eikö se jo jää eläkkeelle?)

Ei näyvy ledin päässä hattua joka estäisi sitä valaisemasta taaksepäin, se nimittäin pistää konstappelin silimään  
033102ass_1_prv.gif

Itse upotin orkkis lampun lasin (muoviahan se on
tounge.gif
) takalampun lasiin (sekin muovia ja taas
tounge.gif
).

Puukkoa, liimaa ja mielikuvitusta kehiin  
062802jumpie_prv.gif
Heh.. tuollahan se tosiaan ratkeais (ei välttämättä kivuttomasti; ensin  
033102beer_1_prv.gif
+ mora =  
kaboom.gif
)
"Tilasin" juuri kaverilta muutaman ledin ja vastukset, jospa niistä väsäis jotain laittoman näköistä härpäkettä  
cool.gif

Edit: pilikku

Back