Kilvellinen ratapyörä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja beksi85
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

beksi85

New member
Eli on toi ratailu alkanu sen verran innostaan, että tarkoitus olisi tehdä kilvellinen ratapeli. Pyörän merkistä ei ole vielä hajua, pitäis eka toi vanha myydä pois.
Ajatuksissa on ollu, että kuitukatteet ja tatit, ettei orggis katteet menis kaadon yhteydessä.
Mutta mites ootte toteuttanut tollasen projektin? Valot, vilkut ja yms?
Laitelkaa kuvia jos löytyy.
 
Lähtötilanne: http://www.mp-foorumi.com/gallery....4c0.jpg

Etupään muovit paikallaan (takakate orkkis, joten saa säilymään valot, vilkut + matkustajan pallin)

http://www.mp-foorumi.com/gallery....11a.jpg

Ennen maalausta:
http://www.mp-foorumi.com/gallery....1ba.jpg

Ferraria kiusaamassa:
http://www.mp-foorumi.com/kuvat....84.html

Ja saa sen rikkikin kun oikein yrittää:
http://www.mp-foorumi.com/kuvat....47.html

Entistä ehompana tänä vuonna:
http://www.mp-foorumi.com/kuvat....95.html

Etuvilkut saa mm. Duellilta. Hinta about 20 euroa sarja. Kuitukatteet etupään osalta 300-350 euroa/sarja maalaamattomina. Itseäni nopeampi ja maalarina taitavampi tyttönen maalasi katteet tälle vuodelle.

Orkkiskatteet hyllyssä odottamassa päiviä parempia, samoin jalkatapit ym.

Suosittelen vaihtamaan clipareihin orkkistangon, jalkatapit kiinteisiin ja säädettäviin. Itse henkilökohtaisesti käytän mahdollisimman paljon kaatumatteja, joka reikään mihin saa, joku toinen ei. Tällaisessa hybridissä mm. takakate maksaa paljon enempi mitä kuitukate, joten suojelemaan mm. sitä.

Aika pienillä investoinneilla saa pyörän kilpuriksi ja mikä parasta, katu-uskottavuus nousee ilman änkkäreitä ja Öhlinsiä ihan omaan luokkaansa.

Mieleisensä tarrat saa Tarramieheltä http://www.hart-tapes.com/ Mainostetaan kun on vanha kunnon pyörästara ja tekee nopeasti, kohtuulliseen hintaan ja juuri sellaista kuin asiakas haluaa.

Omaan tilanteeseeni tuollainen katupyörän ja kilpurin sekamelska on optimaalisin. Kadulla on kiva käydä joskus ajelemassa, mutta ajoittaisia varten ei viitsi investoida ja vuokrailu ja lainailu ei oikein mulle maistu. Rata-ajoon taas ei niin totisesti suhtaudu, joten omiin köröttelyihin riittää hyvin. Tuntuu pystyssäkin pysyvän paremmin kuin hyperhienot 16,5" vanteilla varustetut ihmepelit eikä ainakaan tuloslistojen perusteella kovin paljoa MM-vehkeille jää (ymmärtääkseni Barbapörröllä ja hassun mukavalla puutarhatonttusedällä on moiset, toisella ehkä vain omien juttujensa mukaan).

Siitä vaan askartelemaan. Päivässä pistää moisen kuntoon, jos maalauksia ei lasketa.

Jukka
 
Tuossa toinen tapa.. Vakiokatteet puretusta kilpurista maksaa vähemmän, kuin kuidut + maalit + maalari (tai välineet) + askartelu + projektorivalot. Kiinankatteitakin saa hyvään hintaan maailmalta.

CBR 600 RR

Jalkatapit modifioitu kiinteiksi, koska tuossa ne tuntuvat olevan vakionakin jo riittävän korkealla. Vaihdekaavion sai käännettyä pienellä askartelulla ja jotain kaatumasuojia on siellä sun täällä. Joku kaatotappi pitäisi vielä kehitellä. Takavalot saa helposti irti, mutta valitettavasti etulamput on vähän kiinteämmät, kuin esim Jukan projektorit. Shifteriä se huutelee ja välityksiä pitäisi vähän muuttaa, mutta muuten oli ihan mukava radalla. Vielä kun kuskille ilmestyisi jostain Lorenzon kädet..
 
Eli on toi ratailu alkanu sen verran innostaan, että tarkoitus olisi tehdä kilvellinen ratapeli.
Ajatuksissa on ollu, että kuitukatteet ja tatit, ettei orggis katteet menis kaadon yhteydessä.
Mutta mites ootte toteuttanut tollasen projektin? Valot, vilkut ja yms?
Kuitukatteissa+pikakiinnikkeissä myös se etu että katteiden irrotus nopeempaa. Helpottaa huoltohommia.

Jos ostaa kiinakatteet, niin koko maalatun setin saa kuluineen johonkin 300-350 + tullit. Sillon voi säilyttää ortkkislamput jne, tosin kaadossa ne sit tod näk kärsii.

Itse ajelen ~orkkismopolla ~orkkiskatteineen, ja päreiks menneen etukatteen tilalle maalaamaton kiinasta, spraymaalit makso 60e (muovipraimeri, metallihopea, metallisininen, kirkaslakka), harrastusmielessä kokeilin minkä näkönen siit tulee.
No erivärinen siit tuli, mut "ihan hyvä":
http://jpuroaho.pp.fi/images/image/2010-06-01-alastaro/JK1P3382.jpg
http://jpuroaho.pp.fi/images/image/2010-06-01-alastaro/JK1P3070.jpg
 
Esim. viikon päästä voi tulla muiden kilvellisiäkin kilpureita alastarolle ihastelemaan. Ainakin yksi R1 jo mainittujen lisäksi on kuulemma tulossa. Varmasti muitakin.

Tuossa toinen tapa.. Vakiokatteet puretusta kilpurista maksaa vähemmän, kuin kuidut + maalit + maalari (tai välineet) + askartelu + projektorivalot. Kiinankatteitakin saa hyvään hintaan maailmalta.

CBR 600 RR

Jalkatapit modifioitu kiinteiksi, koska tuossa ne tuntuvat olevan vakionakin jo riittävän korkealla. Vaihdekaavion sai käännettyä pienellä askartelulla ja jotain kaatumasuojia on siellä sun täällä. Joku kaatotappi pitäisi vielä kehitellä. Takavalot saa helposti irti, mutta valitettavasti etulamput on vähän kiinteämmät, kuin esim Jukan projektorit. Shifteriä se huutelee ja välityksiä pitäisi vähän muuttaa, mutta muuten oli ihan mukava radalla. Vielä kun kuskille ilmestyisi jostain Lorenzon kädet..

Siisti peli. Joko tulet alastarolle kisaamaan?
 
Siisti peli. Joko tulet alastarolle kisaamaan?
Ainakin torstaina treenaamaan ja katson sitten että onko yhtään kyytiä (jos ei sada koiria taivaalta). Yksi ratapäivä ei ole luonut vielä ihan hirvittävää luottoa mopoon
smile_org.gif
 
Siisti peli. Joko tulet alastarolle kisaamaan?
Ainakin torstaina treenaamaan ja katson sitten että onko yhtään kyytiä (jos ei sada koiria taivaalta). Yksi ratapäivä ei ole luonut vielä ihan hirvittävää luottoa mopoon
smile_org.gif
No mut jos sä kiristät tai löysäät vaimennusta, nii ehkä sit kulkee....?  
smile_org.gif
Älä heitä tuollaisia epämääräisiä arvauksia. Faktoja, teoriaa ja kaavoja peliin!!!
 
Siisti peli. Joko tulet alastarolle kisaamaan?
Ainakin torstaina treenaamaan ja katson sitten että onko yhtään kyytiä (jos ei sada koiria taivaalta). Yksi ratapäivä ei ole luonut vielä ihan hirvittävää luottoa mopoon
smile_org.gif
Kyllä se aina sen verran kulkee, että voi tulla näyttämään lähtemisen mallia. Voi sitten tulla joillekin pidempi sanaisille kertomaan kuinka kierrosaika parani kisoissa vaikka ei ollutkaan treeniä alla ;)

Perjantaina näillä näkymin paikalle lämmittelemään, ehkä jo torstaina vaikka työt taas vähän haittaakin harrastusta. Katsotaan sään mukaan.

Ps. Jos jollain on tarjota telttapaikkaa pe-su, niin otahan yhteyttä.
 
Siisti peli. Joko tulet alastarolle kisaamaan?
Ainakin torstaina treenaamaan ja katson sitten että onko yhtään kyytiä (jos ei sada koiria taivaalta). Yksi ratapäivä ei ole luonut vielä ihan hirvittävää luottoa mopoon
smile_org.gif
No mut jos sä kiristät tai löysäät vaimennusta, nii ehkä sit kulkee....?  
smile_org.gif
Ei taida mun vauhteihin paljoa säätötoimenpiteet auttaa, kun renkaisiinkaan ei tule kielekkeitä. Paitsi Jukan ehdottama "etanolia tankkiin" ehkä..
 
Sama projekti mielessä! Mistä Jukka hommasit katteet? Näyttää kohtuu laadukkailta. Entäs etuvalot? Täyttääkö ne syksyajojen tarpeen vaiko vain lainpykälän?

t. Tatu
 
Sama projekti mielessä! Mistä Jukka hommasit katteet? Näyttää kohtuu laadukkailta. Entäs etuvalot? Täyttääkö ne syksyajojen tarpeen vaiko vain lainpykälän?

t. Tatu
Tuolta katteet: http://www.jamracing.fi/epages....-1

Valot hommasin yhdestä Tattarisuon putiikista, jonka nimeä en muista. Lain kirjain täyttyy, mutta en kyllä lähtisi maapalloa yöaikaan kiertämään noilla taskulampuilla. Yamahan originaalit ovat erittäin hyvät, nuo suomeksi sanottuna surkuhupaisat aitoihin verrattuna, mutta kyllä ne asiansa ajavat satunnaisessa päivä- ja iltakäytössä.

Nyt kun tuli puheeksi, niin pitääpä käydä JAM-Racingiltä yläkate tilaamassa kun vanha meni päräiksi. Suosittelisin ottamaan sellaisen yksiosaisen valon, menin hölmönä ostamaan kaksi jossa toisessa pitkät ja toisessa lähivalot ja vähän turhan paljon askartelua. Keskelle vaan yksi reikä ja siinä kaikki. Mahtuu paremmin numerotarratkin.

Jukka
 
Itse muunnan kilvellisen katupyöräni ratakuntoon sillä työläimmällä tavalla, eli vaihdan kuitukatteet orkkisten tilalle. Kaatumatatteja rungon ja moottorin suojaksi en ole laittanut. Ducatin runko on sen verran kapea että en ole nähnyt niitä tarpeellisiksi ja runkoputki todennäköisesti vääntyisi mutkalle, kun tatti tökkäisi esim kanttariin. Akseleiden päissä on tietysti tatit.

Kuva

Tosin ajoittain hieman kyllästyneenä tuohon vaihtohommaan, taidan ensi talvena joko kehitellä jonkinlaiset valot ja peilit kiinni noihin kuitukatteisiin tai myyn ne ja tilalle kiinankatteet orkkisvaloilla.

Muita muutoksia :
-cliparit, ovat hyvät ihan katuajoakin ajatellen, leveämpi ote
-jalkatappisarja käännetyllä vaihdekaaviolla. Kaavion kääntö onnistuu 749/999:ssä vakiotapeillakin, mutta ne ovat muuten niin onnettomat rata-ajoon
 
Ohjauksen liikkeen rajoittaminen on myös hyödyllinen toimenpide...kaatojen kannalta sekä myös tankslappereiden.
 
Back
Ylös