KIMPPAKIVA ITÄÄN SUNNUNTAINA 25.4.2010. Lähtö kello 11 Vartiokylän Teboililta.
http://maps.google.fi/maps....b9d4731
Kimppakiva on leppoisa, kaikille avoin, ajotapahtuma jossa pärjäät vähemmälläkin ajokokemuksella. Veturi vetää letkaansa nopeusrajoitusten mukaan.
Veturina sunnuntaina Marko. Perää pitää Jolanda.
Reitti http://maps.google.fi/maps....93&z=11
Ajamme mutkien kautta Porvooseen, jossa perillä noin kello 13. Porvoon jokirannassa tunnin verran ruokailua, kahvittelua ja seurustelua.
Tervetuloa liittymään letkaan Porvoosta kello 14.
Paluumatkalla stoppi Sipoossa bensa-asemalla.
Kaikki tämä säävarauksella! Seuratkaa foorumia.
Kertaus on opintojen äiti.
ONNISTUNUT RYHMÄAJO EDELLYTTÄÄ MUUTAMAN ASIAN MUISTAMISTA JA NOUDATTAMISTA
Letkassa ajetaan parijonossa lomittain
Veturi ajaa edessä kaistan vasenta laitaa, seuraava sisäkaistaa hieman taaempana jne. Näin jarrutusmatkaa jää kullekin riittävästi.
Oma paikka jonossa säilytetään seuraavaan stoppiin asti.
Maantieltä kapealle tielle käännyttäessä siirrytään ajamaan peräkkäin.
Tästä merkkinä veturi siirtyy ensimmäisenä ajamaan keskelle tietä.
Risteyksistä lähdetään pareittain
yhtäaikaa kuin auton renkaat. Näin saadaan nopeutettua risteyksen ylitystä.
Maantiellä käännyttäessä, varmista että takana tulija näkee minne letka on kääntynyt.
Takanatulijan vilkku on hyvä merkki siitä, että voit jatkaa matkaa.
Älä jätä liian pitkää matkaa edellä ajavaan.
Letkassa pyörien tulisi säilyttää samanpituiset välit. 'Auton mentävät' aukot tulee vetää kiinni.
Jos tunnet olevasi vielä epävarma kuljettaja on paikkasi heti veturin takana.
Vaikka veturi noudattaa nopeusrajoituksia, loppupäässä letkaa ajonopeus pyrkii kasvamaan ja jojo-liike aiheuttaa kiihdytyksiä ja jarrutuksia.
Veturin virka on mm. seurata tienpintaa ja näyttää takanatulijoille mahdolliset vaaratekijät, kuopat, hiekat ym. kädellään. Kukin jatkaa merkinantoa takanatulijoille.
Kimppakiva-ajoissa on helpompi ajaa heti veturin takana kuin häntäpäässä.
Ja tärkein kaikista.
Kaveria ei jätetä.
Olet osaltasi vastuussa siitä, että letka pysyy koossa ja kaikille jää reissusta hyvä mieli. Huolehdi, että takanasi ajava ei katoa taustapeilistä.
Hiljennä, ja tarvittaessa vaikka pysähdy odottamaan. Et jää porukasta sillä jokainen tekee saman.
Jos letka katkeaa liikennevaloissa tai risteyksessä, jää alkupää odottamaan loppupäätä tienlaitaan.
Jos aiot oikaista kotiin paluumatkalla, kerro muille asiasta.
Poistumisesi saattaa muuten aiheuttaa hämminkiä.
Letka-ajo on yllättävän mukavaa, kun se tehdään ohjeita noudattaen.
http://maps.google.fi/maps....b9d4731
Kimppakiva on leppoisa, kaikille avoin, ajotapahtuma jossa pärjäät vähemmälläkin ajokokemuksella. Veturi vetää letkaansa nopeusrajoitusten mukaan.
Veturina sunnuntaina Marko. Perää pitää Jolanda.
Reitti http://maps.google.fi/maps....93&z=11
Ajamme mutkien kautta Porvooseen, jossa perillä noin kello 13. Porvoon jokirannassa tunnin verran ruokailua, kahvittelua ja seurustelua.
Tervetuloa liittymään letkaan Porvoosta kello 14.
Paluumatkalla stoppi Sipoossa bensa-asemalla.
Kaikki tämä säävarauksella! Seuratkaa foorumia.
Kertaus on opintojen äiti.
ONNISTUNUT RYHMÄAJO EDELLYTTÄÄ MUUTAMAN ASIAN MUISTAMISTA JA NOUDATTAMISTA
Letkassa ajetaan parijonossa lomittain
Veturi ajaa edessä kaistan vasenta laitaa, seuraava sisäkaistaa hieman taaempana jne. Näin jarrutusmatkaa jää kullekin riittävästi.
Oma paikka jonossa säilytetään seuraavaan stoppiin asti.
Maantieltä kapealle tielle käännyttäessä siirrytään ajamaan peräkkäin.
Tästä merkkinä veturi siirtyy ensimmäisenä ajamaan keskelle tietä.
Risteyksistä lähdetään pareittain
yhtäaikaa kuin auton renkaat. Näin saadaan nopeutettua risteyksen ylitystä.
Maantiellä käännyttäessä, varmista että takana tulija näkee minne letka on kääntynyt.
Takanatulijan vilkku on hyvä merkki siitä, että voit jatkaa matkaa.
Älä jätä liian pitkää matkaa edellä ajavaan.
Letkassa pyörien tulisi säilyttää samanpituiset välit. 'Auton mentävät' aukot tulee vetää kiinni.
Jos tunnet olevasi vielä epävarma kuljettaja on paikkasi heti veturin takana.
Vaikka veturi noudattaa nopeusrajoituksia, loppupäässä letkaa ajonopeus pyrkii kasvamaan ja jojo-liike aiheuttaa kiihdytyksiä ja jarrutuksia.
Veturin virka on mm. seurata tienpintaa ja näyttää takanatulijoille mahdolliset vaaratekijät, kuopat, hiekat ym. kädellään. Kukin jatkaa merkinantoa takanatulijoille.
Kimppakiva-ajoissa on helpompi ajaa heti veturin takana kuin häntäpäässä.
Ja tärkein kaikista.
Kaveria ei jätetä.
Olet osaltasi vastuussa siitä, että letka pysyy koossa ja kaikille jää reissusta hyvä mieli. Huolehdi, että takanasi ajava ei katoa taustapeilistä.
Hiljennä, ja tarvittaessa vaikka pysähdy odottamaan. Et jää porukasta sillä jokainen tekee saman.
Jos letka katkeaa liikennevaloissa tai risteyksessä, jää alkupää odottamaan loppupäätä tienlaitaan.
Jos aiot oikaista kotiin paluumatkalla, kerro muille asiasta.
Poistumisesi saattaa muuten aiheuttaa hämminkiä.
Letka-ajo on yllättävän mukavaa, kun se tehdään ohjeita noudattaen.